Bärbar dator med dubbla skärmar

Permalänk
Melding Plague

Bärbar dator med dubbla skärmar

Lenovo lanserar inom kort en bärbar dator med två skärmar. Modellen har en normal 17-tummare med en extra utfällbar sekundär skärm på 10,6 tum.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

jävlar

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk
Hedersmedlem

Det där är en brutal laptop, utan tvekan.

Permalänk
Medlem

Tvekar inte en sekund på att den kommer sälja som smör också.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Man får vad man betalar för, eller vad tycker ni?^^

@mezzo om du kollar priset, så tror jag det icke.

Permalänk
Medlem

Datorn ser antik ut, har en väldigt gammal think pad här som ser typ likadan ut förutom den extra skärmen förståss. Hade den utfällbara varit en touchscreen, kunde jag se anledningen till det, men det där är bara dummt.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk

Eftersom datorn hamnar på cirka 35.000kr kommer detta inte vara någon succé nej. Men coolt och alltid några som behöver det. Den lilla skärmen hade jag sett som msn fönster.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Detta är inget nytt, finns en speciallaptop jag känner till med dubbla skärmar som en Nintendo DS. Varav den där tangentbordet egentligen borde vara är en Touchscreen som går att använda som ritbord eller virtuellt tangentbord. Båda på 17"

Kommer inte ihåg vad denna vackra skapelse heter, dock så var/är den väldigt dyr och italiensk tror jag?

Menmen, Lenovo's lösning på två skärmar är helt åt helskotta onödig och dålig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Datorn ser antik ut, har en väldigt gammal think pad här som ser typ likadan ut förutom den extra skärmen förståss. Hade den utfällbara varit en touchscreen, kunde jag se anledningen till det, men det där är bara dummt.

Varför ändra på ett vinnande koncept?
Det jag gillar rent allmänt med thinkpads är den där listen som går runt skärmen, så när man stänger locket så känns den väldigt stabil. Gillar deras "thinklight" också.

Visa signatur

Spela på datan: http://www.ssg-clan.se

Permalänk

tunga grejer

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Detta är inget nytt, finns en speciallaptop jag känner till med dubbla skärmar som en Nintendo DS. Varav den där tangentbordet egentligen borde vara är en Touchscreen som går att använda som ritbord eller virtuellt tangentbord. Båda på 17"

Kommer inte ihåg vad denna vackra skapelse heter, dock så var/är den väldigt dyr och italiensk tror jag?

Menmen, Lenovo's lösning på två skärmar är helt åt helskotta onödig och dålig.

Källor till nåt av dina påståenden tack, och önödig? Det är din mening, men kollar du vad datorn kan utrustas med inser du nog snart att det är en bärbar dator utöver det vanliga.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Älskar mina paddor och en sån här skulle ju inte sitta fel även om den blir mer släpbar än bärbar

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en!
Fast bara 10 tum på andra skärmen tycker jag verkar lite snålt. Är ju nästan så att de borde kunna klämma in en till fast på andra sidan

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Datorn ser antik ut, har en väldigt gammal think pad här som ser typ likadan ut förutom den extra skärmen förståss. Hade den utfällbara varit en touchscreen, kunde jag se anledningen till det, men det där är bara dummt.

Säger bara en sak: Tidlös design.

Permalänk
Medlem

Lenovo har haft samma design i 10 år nu.. Dessutom blir deras datorer bara fetare och klumpigare.

Permalänk
Hedersmedlem

Som bildredigeringsdator i fält lär den var svårslagen, förutsatt att skärmen är tillräckligt bra då. Bilden lägger man på den stora skärmen, och sen alla verktygsfät på den lilla, otroligt användbart när man kör photoshop och liknande program.

Designen är som vanligt när det gäler IBM/Lennovo helt perfekt, enkelt, inget krimskrams och jäkla bra kvalitetskänsla.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Källor till nåt av dina påståenden tack, och önödig? Det är din mening, men kollar du vad datorn kan utrustas med inser du nog snart att det är en bärbar dator utöver det vanliga.

Mjo, det är overkill för en bärbar med Utdragbar skärm, det ska bara vara en rörlig del på den så att säga ;).

Källa? Vet ej, surfade runt för något år sedan och hamnade på något reklamblad, saftiga ca 140 000:- någonting kostade den och byggdes efter beställning.

Och varför ses allt man skriver som påståenden? alltid, överallt. Nästan som om jag säger Hej och får tillbaka, "har du en källa på det?"

^^

talar ur svaga minnen dock! Kanske det var en scam för datorn var lite väl smal med dubbla skärmar och bra prestanda. men tanken på konstruktionen var mycket god hursomhelst, av vad jag kommer ihåg såg den stilren ut iaf. Kommer inte röra en laptop med fler skärmar än en tills dem blir någorlunda användbara iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Som bildredigeringsdator i fält lär den var svårslagen, förutsatt att skärmen är tillräckligt bra då. Bilden lägger man på den stora skärmen, och sen alla verktygsfät på den lilla, otroligt användbart när man kör photoshop och liknande program.

Designen är som vanligt när det gäler IBM/Lennovo helt perfekt, enkelt, inget krimskrams och jäkla bra kvalitetskänsla.

Värdefulla ord!

Permalänk

Nice!
Dock så är jag bekymrad över att ha fält ut/in den några 100tals gånger kanske det blir glpp plus att om det inte finns en bra låshake så kan skärmen åka ut när man förflyttar den och tex slå väck den..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Wow det där är en mobil arbetsstation som heter duga.
Kanske inte så bärbar, men fyller helt klart en funktion för många.
Sen att lenovo alltid har strålande kvalité är ju också en fördel.
Enda nackdelen är väl deras fruktansvärda design.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Nice!
Dock så är jag bekymrad över att ha fält ut/in den några 100tals gånger kanske det blir glpp plus att om det inte finns en bra låshake så kan skärmen åka ut när man förflyttar den och tex slå väck den..

Det är Lenovo så jag tvivlar faktiskt på att det skulle vara några problem med glapp för den sekundära skärmen. De borde ha haft det i åtanke när de konstruerat datorn och med tanke på priset så bör den hålla så pass hög kvalité.

Permalänk

ThinkPads och iBook/PowerBook/MacBooks är tammefan de enda datorerna med klockren design.

När ska andra tillverkare inse att less is more?

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Mjo, det är overkill för en bärbar med Utdragbar skärm, det ska bara vara en rörlig del på den så att säga ;).

Källa? Vet ej, surfade runt för något år sedan och hamnade på något reklamblad, saftiga ca 140 000:- någonting kostade den och byggdes efter beställning.

Och varför ses allt man skriver som påståenden? alltid, överallt. Nästan som om jag säger Hej och får tillbaka, "har du en källa på det?"

^^

talar ur svaga minnen dock! Kanske det var en scam för datorn var lite väl smal med dubbla skärmar och bra prestanda. men tanken på konstruktionen var mycket god hursomhelst, av vad jag kommer ihåg såg den stilren ut iaf. Kommer inte röra en laptop med fler skärmar än en tills dem blir någorlunda användbara iaf.

Mjo, fast känner man till produkten bör man väl också känna till källan?
Kan ju ha vart skäppost, spam eller vad som helst du sett den på.
Källor behöver ju var och en av oss för att tolka sanningen, med undantag för wikipedia.

Men nog om det, tror att datorn kommer att sälja rätt så bra när den kommer ut. Finns nog många användningsområden för dom som behöver arbeta med 2 skärmar samtidigt. Nån som vet hur batteritiden kan tänkas vara på en sån här best? ^/\^

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

men lol!

Permalänk
Medlem

give me...... Hade helt klart varit ett alternativ om man hade de summorna.

Permalänk
Medlem

Ang någon superlaptop med dubbla skärmar hittade jag detta efter några sek googling:
http://www.itechnews.net/2007/03/07/estari-dc15-dual-touchscr...

Visa signatur

Dator 1. Intel i5 4690K, 8 GB ram, Gigabyte GTX 770, FD Integra R2 650 W, Fractal Design R4, CM Hyper 212 EVO
Dator 2: Intel core 2 duo e8400 @ 3.0 Ghz, 4 GB ram, Gainward 8800Gt 512 mb. 11697 p @ 3dmark 06

Permalänk

Bra för pokerspelare men inte annars?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Roligt med lite utveckling

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

synd att den är så förbannat ful bara

Permalänk
Avstängd

Nej, det där gillade jag inte.