Permalänk
Medlem

Hjälp med clockning

hej
har gett mig på att börja clocka men har fått lite problem
System:
asus p5q se
Corsair 4 GB DDR2, 800 MHz
e4500
corsair 650W

det går bra köra allt i 2919mhz 365*8 minnena går i ca 830mhz
nb volt auto men har satt den på 1.2 nu och vcore satte jag på 1,28
när jag höjer fsb till 370 så kan jag välja att sätta minnet på nåt med 700mhz och 877mhz men den startar inte med 877 (1.9v på minnet) så jag hoppade till 400fsb och satte minnet på 801mhz men den vill inte på den clocken utan den startar och sätter klocken på 200*8 när jag kollar i coretemp så jag ställde clocken till 2919 som fungerar bra men det blir samma sak i cortemp 200*8 1600mhz fast den ligger på 365 fsb i bios.
målet är att komma uppi 8*400+ (3200+mhz)
har en fråga till har låst pcie på 100 men har läst att man ska låsa pci på 33 men har inte hittat var och undrar om det är skadligt för ljudkortet som sitter i pci platsen? bryr mig inte så mycket om kortet går sönder men när jag har musik på så blir ljudet svagare och går upp till normal volym det händer rätt ofta men det hörs bara när man har hörlurar annars låter ljudet lika högt genom högtalarna tror jag...

sen en fråga till det med att ställa minnet i 1:1 har jag inte riktigt fattat har läst noob guiden att antal gånger jag fattar att den kommer köra minnet i fsb*2 men har inte riktigt förstått hur man gör för att dom ska gå i 1:1 är det bara ändra lite på 5-5-5-18 siffrorna eller vad den har för siffror?

Edit: 400*8 med 1.31 vcore så kommer jag till starta windows normalt efter det så får inte skärmen någon signal är det bara höja vcore tills det går komma in till windows?

//Jonne

Visa signatur

Hej