Xfx - Gtx 280 - 2649:-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Vad är det för sätt att skicka med far cry 2 utan att göra reklam om det?

Haha jag vet

Lite skoj att man fick det till, + i kanten för inet

Visa signatur

WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15
LT: MacBook Pro 14" 16/512
Min fotosida

Permalänk
Medlem

jasså fick du far cry 2 med gigabyte kortet?

Permalänk
Hedersmedlem

Det ända skulle ju vara om det blev som pingvin påpekat (och jag tidigare befarat) att de sålt slut hos leverantören, men men det är (för mig) värt väntan ifall man kan knipa åt sig ett kort till det priset.

Permalänk
Medlem

Vi alla som får/fått kortet borde starta en GTX 280 the main thread. Bara diskutera klock, kylning och benchmarks

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Hedersmedlem

kanske hjälpa foldingteamet?

Permalänk
Medlem

Jag ska definitivt göra det. Har börjat här hemma nu med att dra igång laptopen med en t8300 (2.4Ghz) och stationära med 8800 Ultra och håller på å trixar för att se om det ger ngt att köra en processor klient på stationära också. Det tillsammans med gtx 280 som kommer borde ge rätt bra med ppd.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Någon som har något tips om vad man kan göra med det gamla grafikkort då? ett x1950 pro haha. Funderar att sätta ihop en skit dator till surf och kanske folding? Behöver dock moderkort och cpu då

Permalänk
Hedersmedlem

Moderkorten kanske inte är så farligt dyra nu iofs, när de ändå ska fasa ut den gamla platformen, eller? Cpu priserna har ju också sänkts, men det är den förbannade dollarkursen som är så tråkig (köpte en q9550 i augusti/september för 2600kr...).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calcutta
Någon som har något tips om vad man kan göra med det gamla grafikkort då? ett x1950 pro haha. Funderar att sätta ihop en skit dator till surf och kanske folding? Behöver dock moderkort och cpu då

Billigt AM2+moderkort och en Sempron för 400kr kanske?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Billigt AM2+moderkort och en Sempron för 400kr kanske?

Tips på länkar?

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Tackar Väntar nu bara på att datorbutiken ska skicka mitt paket.. Har skickat två mail utan att få svar, ett igår och ett idag.

Svar:
"Jag har sett mail och väntar på besked från min leverantören angående
grafikkortet!
Jag ligger på dem om en bra lösning.
Tydligen har Gigabyte problem att leverera så jag lekar nu efter ett bra
ersättningskort jag kan erbjuda istället!
Jag lovar att återkomma till dig!"

Happ.. hoppas de har något att erbjuda.

Permalänk
Medlem

Jag skulle hellre ha byggt ngt billigt med en E2180 eller något sådant, dom klockar fint.

Permalänk
Avstängd

Är det en billig surfdator så behövs det inte klockas

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Hejsan allihopa,
Har idag skickat iväg kort till 10 kunder.
Resterande kort skall komma in till oss imorgon om det går som planerat.
MvH
Fredrik Johansson
Wermlandsdata HB

Permalänk
Avstängd

Grattis till alla som beställt från Wermlandsdata då

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Aa, nu ångrar man att man inte beställde därifrån..

Permalänk
Medlem

Hoppas mitt XFX skickas idag med kom igen xcore systems visa att ni kan!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag hör visst till "resterande kort" högen. De skickade mail och beklagade "förseningen" och sa att om allt gick bra så skulle jag få kortet på torsdag, medan de egentligen hoppades på att jag skulle få det på fredag i det ursprungliga mailet som jag fick efter beställning, så jag klagar inte.

Permalänk
Medlem

Yes! först fick jag ett mail där de sa att deras leverantör hade fått in korten för sent igår för att skicka dem men sen kom ett till mail där de sa att leverantören hade fått iväg ett antal i går ändå och att mitt var på väg. Har fått koll-id så kommer imorn om jag har tur, bor rätt ju långt norr så kan ta en dag extra ibland.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk

Ger det nått att uppgradera från gtx260 till gtx280? xD

Visa signatur

[GA-EP35-DS4] [Q6600 2.4GHz] [4096MB] [GeForce GTX 260 896MB] [WD740ADFD 74GB] [Xilence 600W ] [SB 500GB]

Permalänk
Medlem

Goda nyheter till er som köpt från xcore systems, kortet är skickat och påväg till xcore just nu. Och jag får mitt senast i över morgon XFX då. Fan va glad man blir ett GTX 280 för 2469 kr

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
Läs och begrunda:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Finns många fler trådar med liknande stuk.
O ja, företagen har rätten på sin sida att skydda sig mot skriv och tryckfel.
Så du borde nog själv läsa på lite mer...

/Homer_S1

Så... nu har folk fått hem sina kort för runt 2600/ LOL på dig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Yes! först fick jag ett mail där de sa att deras leverantör hade fått in korten för sent igår för att skicka dem men sen kom ett till mail där de sa att leverantören hade fått iväg ett antal i går ändå och att mitt var på väg. Har fått koll-id så kommer imorn om jag har tur, bor rätt ju långt norr så kan ta en dag extra ibland.

Samma för mig, får mitt troligtvis imorrn.
Väldigt bra uppdatering från Wermlandsdata, de är noga med att informera om vad som händer.

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9550 | Gigabyte GA-EP45-DS3 | 8gb PC6400 | WD VelociRaptor 150gb | XFX GTX280 | Corsair TX650W | Antec ThreeHundred | Win7 64 Ultimate | Samsung 2233RZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calcutta
Tackar Väntar nu bara på att datorbutiken ska skicka mitt paket.. Har skickat två mail utan att få svar, ett igår och ett idag.

Svar:
"Jag har sett mail och väntar på besked från min leverantören angående
grafikkortet!
Jag ligger på dem om en bra lösning.
Tydligen har Gigabyte problem att leverera så jag lekar nu efter ett bra
ersättningskort jag kan erbjuda istället!
Jag lovar att återkomma till dig!"

Happ.. hoppas de har något att erbjuda.

Gött samma här:)

Jag fick ett samtal för ett tag sedan
Det blev ett:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=316329

Som ersättningskort.. Tycker ni att det är rimligt eller skall jag kräva lite mer än så ?

Behöver ju iofs inte lägga något extra, och kortet skickades precis

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flukke
Gött samma här:)

Jag fick ett samtal för ett tag sedan
Det blev ett:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=316329

Som ersättningskort.. Tycker ni att det är rimligt eller skall jag kräva lite mer än så ?

Behöver ju iofs inte lägga något extra, och kortet skickades precis

Varför ska du kräva mer? Det är ju samma kort fast med en annan tillverkare.
Var glad att datorbutiken var så schyssta att de fixade ett annat kort överhuvudtaget när det du beställde var slut.

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9550 | Gigabyte GA-EP45-DS3 | 8gb PC6400 | WD VelociRaptor 150gb | XFX GTX280 | Corsair TX650W | Antec ThreeHundred | Win7 64 Ultimate | Samsung 2233RZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredix
Hejsan allihopa,
Har idag skickat iväg kort till 10 kunder.
Resterande kort skall komma in till oss imorgon om det går som planerat.
MvH
Fredrik Johansson
Wermlandsdata HB

Och jag var tydligen 1 av dom 10 såg jag just på min mail... Och kortet är redan påväg till mig! Perfekt för jag fick hem alla övriga datorkomponenter idag också!

Och jag har då aldrig sett maken på så god service! Så här borde alla webbutiker behandla sina kunder! Mailkontakten är jag 100%igt nöjd med!

Mvh Tobbe

Permalänk

Perkele, hade velat köpa XFX GF 280GTX för ~2700kr.. otur att man inte såg detta tidigare. Nu har priserna höjts med över 1000kr. SUCK!

Permalänk
Hedersmedlem

sorry del piero skulle kanske ha återgäldat hjälpen med skärmvalet (svårt att veta att du var på jakt dock)...

som värmlänning är det ju kul om de funkar bra (hoppas ni skriver det på prisjakt eller dylikt)

Permalänk

Attans då, jag är ute efter ett kort och hade tänkt köpa HD4870 1GB, men så såg jag för ett par dagar sen att GTX280 fanns skitbilligt. Fick in pengar på kontot idag så jag skulle beställa men nu är korten fan så mycket dyrare:(

Om någon som köpt billigt måste sälja det, pm:a!