Permalänk

Nya Intel core i7 dator startar ej?

Hejsan alla sweclockers skulle behöva lite hjälp angående min nya dator.

Jag har köpt en i7 920 med gigabyte GA-EX58-DS4 och 4870x2 och 1Tb hdd till starta och fungerade hur bra som helst men sen när jag hade datorn på och gick iväg och såg film i någon timma eller något och kom tillbacka funka det inte man kan starta den och hör alla fläktar starta och allt lyser som det ska men ingenting kommer upp på skärmen bios eller något syns inte bara helt svart händer inget.

Har testat det reseta bios kolla alla kablar och kollat så grafikkortet sitter i.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Då verkar ju något ha pajjat, koppla ur allting som du inte behöver, cd, alla ram stickor utom en hårddiskar förutom den du har operativet på osv...
Startar den då så får du stoppa i pryl efter pryl (när datorn är avstängd förstås) tills du hittar vart felet ligger, ja börja så iaf så kanske du hittar något fel.

Permalänk

Japp testade det och troligen var det cd-romen eller ram minnena som inte ville eller suttit i ordentligt för när jag drog ur alla utom en så starta datorn och sen när jag satte i allt igen så starta datorn så får tacka så mycket för tipset

Hoppas den funkar som den ska nu missade också att jag har 3 stycken ram stickor på 2GB styck.

Men det löste sig till slut så tackar.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå