Permalänk
Robot

Lagning av Logitech MX518 mus

Har haft problem med att 2 st MX518 möss har hängt sig titt som tätt och märkte att det var glapp i kabeln där den går in i musen. Så jag bestämde mej för att laga dom på följande vis.

Besök albumet: Lagning av Logitech MX518 mus av lexusscorpion

Permalänk

och hur exakt 'fixade' du det?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
och hur exakt 'fixade' du det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
och hur exakt 'fixade' du det?

Du kollade nog in byggloggen innan den var klar, så du får kolla igen nu när den är färdig.

M.V.H Peter

Permalänk

Bra fixat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
Du kollade nog in byggloggen innan den var klar, så du får kolla igen nu när den är färdig.

M.V.H Peter

Det gjorde jag med.
Bra gjort, irriterande med glapp.

Permalänk
Medlem

jag har med en MX518 som hängde sig precis likadant! Löste det så som du gjorde, fast jag fick aldrig tillbaka den där fjädern till scrollhjulet som gör att man kan scrolla "ett hack"...

Bra fixat!

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk

Jag fattar inte, du kapade kablarna och lödde sedan ihop dem igen och så var problemet löst!?

Permalänk
Avstängd

g5 har samma problem också. när något av mina saker bli glapp eller liknande så skickar jag iväg det till min bror så fixar han de:P han gjorde dock på lite enklare sätt. han kapade sladden utanför musen och skruvade ihop kablarna och tejpade med eltäjp runt

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan9360
Jag fattar inte, du kapade kablarna och lödde sedan ihop dem igen och så var problemet löst!?

Du tar bort ca 1 dm av kabeln. Jag förklarade att jag kapade kabeln ca 3 cm innan den går in i musen och sedan ca 3 cm ifrån den vita kontakten inne i musen, det blir ca 1 dm kabel som ska bort.

M.V.H Peter

Permalänk

Jag ska byta min mx518 för tredje gången imorgon. Alla gångerna har jag fått problem med högerklicken. Tänkte se om jag kan byta in den mot en http://www.webhallen.com/prod.php?id=54724, är det någon som har testat den?

Permalänk
Medlem

Har själv fixat intelli mouse, diamond back på detta sätt, simpelt

Permalänk

fint Ska du lacka om musen med så den blir mer personlig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan9360
Jag fattar inte, du kapade kablarna och lödde sedan ihop dem igen och så var problemet löst!?

Kabeln går av där den går in i musen efter som den böjs i olika riktningar så mycket, genom att kapa av ca 1 dm får man bort den delen som är av och sen löder man ihop dom 2 ändar man får kvar. Lättast så, går iof att löda ihop kabeln som gått av med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiwiz
Jag ska byta min mx518 för tredje gången imorgon. Alla gångerna har jag fått problem med högerklicken. Tänkte se om jag kan byta in den mot en http://www.webhallen.com/prod.php?id=54724, är det någon som har testat den?

Jag är inne på min tredje mx518 just nu Dock har jag också samma problem, högerklicken pajar ALLTID.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
fint Ska du lacka om musen med så den blir mer personlig?

Inget som jag funderat på för tillfället.

Permalänk
Medlem

Vad känsliga MX518 verkar vara! Min MX510 har överlevt i ca 4 år nu.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Vad känsliga MX518 verkar vara! Min MX510 har överlevt i ca 4 år nu.

pfff min MX500 har överlevt sen den kom ut (6-7år ungefär?). Men älska MX5xx serien ingen annan mus har passat min hand lika bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mina mx500, mx510 och mx 518 mår prima(A) dock så använder jag inte dom äldsta mx'en så mkt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ramsam
jag har med en MX518 som hängde sig precis likadant! Löste det så som du gjorde, fast jag fick aldrig tillbaka den där fjädern till scrollhjulet som gör att man kan scrolla "ett hack"...

Bra fixat!

finns en liten fjäder till scrollen tappar du bort den så är det kört om du inte gör en ny vill säga...

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

har haft min MX500 sen den kom ut tills nu, köpte en G5:D

Visa signatur

Main: i7 6700K @ 4.6Ghz | Asus Z170 Pro Gaming | Corsair H75 | Asus GTX 1070 STRIX | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 2600Mhz | Fractal Design Edison M 750W | Samsung 860 1TB SSD | Fractal Design Define C
Unraid NAS: i5 11400 | Gigabyte Z590I Auros Ultra | G.Skill 16GB 3200Mhz | CM V750 SFX | 3x WD Red Plus 4TB | 1x WD Blue SN570 1TB Nvme

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedRot
har haft min MX500 sen den kom ut tills nu, köpte en G5:D

HA HA xD ......Samma här haft min MX500 sen jag gick i 6:an vilket var typ 2002/2003 är 18 nu. Så när jag for till Stockholm så bestämde jag mig för att köpa en ny och det blev en EXAKT kopia vilket blev en G5 pga samma utseende fast annan teknik. Anledningen varför jag bytte var att jag har slitit ut de där plattorna underifrån vars musen glider på. Den enkla anledningen var det. Annars skulle jag ha haft kvar den än idag...Men det har jag jag har tryckt den till PS3:an sen har jag lackat om den. Men personligen så tycker jag att MX500 är den BÄSTA musen som har nånsin funnits, har mer knappar än vad tex G5 har, sen ligger den lite före i sin tid. Jag vet då inte hur många möss från 2002 som har typ 8 knappar och 800dpi på sensorn. Blir intressant hur länge jag har G5 kanske 5år förmodligen.

Visa signatur

LinuX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizo
HA HA xD ......Samma här haft min MX500 sen jag gick i 6:an vilket var typ 2002/2003 är 18 nu. Så när jag for till Stockholm så bestämde jag mig för att köpa en ny och det blev en EXAKT kopia vilket blev en G5 pga samma utseende fast annan teknik. Anledningen varför jag bytte var att jag har slitit ut de där plattorna underifrån vars musen glider på. Den enkla anledningen var det. Annars skulle jag ha haft kvar den än idag...Men det har jag jag har tryckt den till PS3:an sen har jag lackat om den. Men personligen så tycker jag att MX500 är den BÄSTA musen som har nånsin funnits, har mer knappar än vad tex G5 har, sen ligger den lite före i sin tid. Jag vet då inte hur många möss från 2002 som har typ 8 knappar och 800dpi på sensorn. Blir intressant hur länge jag har G5 kanske 5år förmodligen.

Du kan ju alltid köpa skatez till musen och då kan du använda den ett bra tag till. Kolla in länken:

http://www.maxfps.se/product_list.aspx?catid=162

M.V.H Peter

Permalänk
Medlem

Min andra MX518 med högerklick som inte funkar. Dock så är jag sjukt nöjd med den ändå med tanke på det låga priset. Är den ngn som har lyckats lösa problemet med lödning eller ngt liknande?? har öppnat den men inte lyckats klura ut vad det kan vara annant än byta av knappmekanism.

Visa signatur

Antec P182 - i7 920 @ 3.2GHz - 6GB Corsair DDR3 1600mhz - 150 GB Raptor 10000rpm - NVidia GTX 280 - Viewsonic 23" wide - MB ASUS P6T Deluxe V2 - PSU Antec 1000w

Permalänk
Medlem

tjohej, har ett litet med lätt fixat problem om nån har ork att hjälpa mig Plockade isär min mus(mx518) för att rengöra den. när jag lossade skalet fölg en liten fjäder ut och har ingen aning om var den skall sitta :S Kan nån vara kalas shyst och hjälpa mig?

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stylaren
tjohej, har ett litet med lätt fixat problem om nån har ork att hjälpa mig Plockade isär min mus(mx518) för att rengöra den. när jag lossade skalet fölg en liten fjäder ut och har ingen aning om var den skall sitta :S Kan nån vara kalas shyst och hjälpa mig?

Min flög också iväg när jag fixade den första musen. Fjädern är till för scrollhjulet och skall sitta delvis i själva scrollhjulet så man scrolla ett hack åt gången.
Utan fjädern blir det inga hack utan steglös scrollning.

M.V.H Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexusscorpion
Du kan ju alltid köpa skatez till musen och då kan du använda den ett bra tag till. Kolla in länken:

http://www.maxfps.se/product_list.aspx?catid=162

M.V.H Peter

Tackar! Jag ska nog köpa!

Visa signatur

LinuX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stylaren
tjohej, har ett litet med lätt fixat problem om nån har ork att hjälpa mig Plockade isär min mus(mx518) för att rengöra den. när jag lossade skalet fölg en liten fjäder ut och har ingen aning om var den skall sitta :S Kan nån vara kalas shyst och hjälpa mig?

Har en länk här åt dig för jag råkade ut för samma sak

http://img108.mytextgraphics.com/photolava/2007/11/22/mx5181-...

Sedan ett stort tack till all hjälp till denna artikel upskattar jag verkligen.