Skype pausar winamp ljud i ca 1 sec vid meddelande.

Permalänk
Medlem

Skype pausar winamp ljud i ca 1 sec vid meddelande.

Hej hopp, har installerat win7 betan och trivs rätt bra, en störande sak bara: varje gång någon skriver ett meddelande till mig genom skype så pausas musiken i winamp för ca 1 sekund och sedan fortsätter det bara igen. Det är som att skype "pressar ut" winamp för att spela upp sitt ljud. Någon som vet vad det kan vara? Hade aldrig det problemet i vista.

Kör med x-fi xtremegamer, antar att det kan vara anledningen? Kör med beta drivisarna för win7.

// Nephisto

Permalänk
Medlem

Kolla vilken ljudenhet som skype använder. Kan vara inställt på digital ut som default och då kan bara en ljudkälla i taget spelas upp.

Visa signatur

/| HAF 932 Advanced || Intel 2500K @ 4.6GHz || ASROCK Extreme7 Gen3 || 32GB Corsair 1600MHz || Gigabyte GTX TITAN || Intel 510 SSD 120GB + 10TB HDD || Corsair HX1050 || BenQ FP241W || Sennheiser PC360 || Win8 Pro x64 |\
/| ASUS K50IN: T4200 2GHz || 4GB DDR2 || G102M 512MB || 320GB |\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b4sTerd!
Kolla vilken ljudenhet som skype använder. Kan vara inställt på digital ut som default och då kan bara en ljudkälla i taget spelas upp.

Jaha okej, men när jag kollar på är skype inställt på "speakers". spdif finns ju där också men den är inte vald. Kanske är värt att nämna att jag kör genom optical.