Permalänk
Robot

Cosmos 1000 -> Lian Li A71B

Har varit på tapeten ett par veckor nu att försöka skaffa nytt chassi, då man börjar lana en hel del igen så orkar jag inte kånga runt på en 20kg burk

Så jag har varit ute efter ett ~lika stort men mycket lättare, och snyggare, man började tröttna på det "sci fi" temat på cosmos.

Det föll åt Lian Li då jag vet att det är kvalite rakt igenom, dom är lätta och mycket rymliga.

-> A71B

EDIT: Får be om ursäkt för alla fingeravtryck här och där varit lite slö att göra rent innan man tog bilderna.

EDIT2:

Lian Li A71B
Corsair 620w nätagg
~4.3TB hdd
Asus Rampage Formula
XFX GTX285
Intel E8600@4.5GHz
Dominator PC8500 8GB

Med mitt 4870x2 som jag hade för några dagar sen fick jag precis runt 22k i 3dmark06, med mitt gtx285 nu får jag ~18600.

Besök albumet: Cosmos 1000 -> Lian Li A71B av pixn

Permalänk
Medlem

Vad fick du ge för det Lian Li chassit? Det var jävligt fräscht tbh.

Permalänk

ingen kan slå lan chassiet jag har hemma väger ca 3kg eller nåt lätt är det iaf utan nåt i då förstås men när man kollar chassin över allt så väger dom ju över 5kg utan nåt i...

men stiligt chassi.

Permalänk
Medlem

10 p för att du bytte till Lian Li från cosmos

Visa signatur
Permalänk

Cosmos är imo grymt fult, har svårt att förstå att så många tycker om den skroten :/

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
Cosmos är imo grymt fult, har svårt att förstå att så många tycker om den skroten :/

du det har jag också funderat på många gånger. förstaa gången jag såg någon köpa den fy fan va ful tänkte jag då... så jag håller med dig.

Permalänk
Medlem

A71an är riktigt snygg men tyvärr saknar den möjligheter till riktigt bra kabeldragning. Lite mer hål i MoBo plåten hade verkligen inte skadat, då hade det blivit ett 10/10 chassi.
Mycket snyggt bygge annars men jag vill ha mer info! Vad är det för delar, 3DMark poäng etc etc?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

LianLi framför ett fult jäkla Cosmos alla gånger.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

He,, jag som gjorde tvärtom. LianLi till Cosmos..

Visa signatur

i7 940 @ 3,5Ghz | Asus Rampage II extreme | 3x2gb 1600Mhz DDR3 | Radeon HD 4870 1Gb | 2Tb HDD | Cosmos 1000 | Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
A71an är riktigt snygg men tyvärr saknar den möjligheter till riktigt bra kabeldragning. Lite mer hål i MoBo plåten hade verkligen inte skadat, då hade det blivit ett 10/10 chassi.
Mycket snyggt bygge annars men jag vill ha mer info! Vad är det för delar, 3DMark poäng etc etc?

tycker den här kabeldragningen duger gott, finns ju hur mycket plats som helst bakom moderkortsplåten...
om man nu känner att man måste ha nätagget nertill så blir det ju dock svårare

Permalänk
Avstängd

Annars skulle jag gärna ta ditt gamla chassi;) Pma mig isf:)

Permalänk

Fint bygge, har samma chassi och den är ju bara för stilren och stor nog för allt man kan tänka sig

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk

jag tar gärna dit gamla chassi

Permalänk
Avstängd

Tänk att någon insett hur skitfult Cosmos 1000 är.

Ditt nya är ett av mina favoriter, kostar 2,5 k typ? Bra gjort inuti också 9p.. Nej 10p för att du tänker skrota Cosmos...

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna sälja det gamla chassiet för en billigare peng, 900-1000kr eller liknande? Då jag har moddat det för fläktar samt att jag tagit loss ett par av dom där skit sakerna som man ska "spänna" fast cd enheterna o det med, skickar självklart med det men har inte orkat försöka få tillbaka dom.
Eller rättare sagt, har tagit bort 2 sådana för att kunna få in en kortläsare, så det var mer en ändring.

Är folk intresserade av Cosmos så släng iväg ett PM till mig så kan vi prata mer om det.

Angående mer info så skall jag slänga upp det snart!

Visa signatur

Sup?

Permalänk
Medlem

10 poäng. Dels pga skruvmejslarna du använder, så nice att arbeta med. Men också för att du valt de kanske snyggaste chassit som finns, om jag får säga vad jag tkr. Fina grejer i övrigt också :), Nvidia gillas!

Lycka till med Lanandet!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskarrrr
10 poäng. Dels pga skruvmejslarna du använder, så nice att arbeta med. Men också för att du valt de kanske snyggaste chassit som finns, om jag får säga vad jag tkr. Fina grejer i övrigt också :), Nvidia gillas!

Lycka till med Lanandet!

hahah 10 p för skruvmejslarna ^^ aja ON topic igen

Nice byte med chassit men förstår inte bytet med grafikkortet
Fast Nvidias kort är lite bättre när det gäller kylning och ljudnivå . mitt hd 3870 lät som ett jet plan innan ja bytte fläkten mot en skön Zalman

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha haft kvar X2an om det kom en eftermarknadskylare, utan tvekan, men det gjorde det inte.

Sedan så har ATI krånglat lite för mig som kör två skärmar, vilket nvidia fungerar klockrent, så jag vägde helt enkelt för och motdelarna och kom fram te att nvidia passar mig bäst, även om man förlorar lite prestanda

Visa signatur

Sup?

Permalänk
Medlem

haha kan köpa ditt chassi för en 10 skukke kunna behöva ettt nytt

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Känns så stort när du inte använder ett FULL ATX moderkort.

Ser ju annars helt okey ut

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Då får jag va den första som står upp för stackars cosmos då :). Älskar cosmos-serien, och tycker både cosmos 1000 och cosmos S är skitsnygga chassin (Äger själv ett Cosmos S). Ditt Cosmos däremot såg inge vidare ut. Vete fasiken vad du gjort med det, men snyggt var det inte ;). Aja hoppas du trivs bättre med ditt lian li chassi.

Permalänk
Medlem

skulle inhandlat gtx295 innan

Permalänk
Medlem

Jag köper järna chassit för en billig peng annars snyggt val av nytt chassi

Visa signatur

Athlon x2 4600/2gb ddr2/Grafikkort X1650 512mb

Permalänk
Medlem

Tycker du gjort en nergradering på både chassi och graffe. Jag kan köpa chassit för 500 kr om du är intresserad.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gujukal
Tycker du gjort en nergradering på både chassi och graffe. Jag kan köpa chassit för 500 kr om du är intresserad.

Nedgradering på chassit? Du menar då att störst är bäst? Lian Li är överlägset bäst när det gäller funktioner, byggkvalite och desing, sen kanske de inte är så rymliga men man kanske inte vill ha ett stort klumpigt chassi hela tiden ^^

Permalänk
Medlem

Jo jag gjorde en nergradering på grafikkortet om man ser på prestandan eller pris/prestanda, men jag fick mitt GTX285 för inte en jätte dum summa, tycker att nvidias kort överglänser ATIs på alla sätt och vis om man bortser från just prestandan.

Jag bestämde mig efter jag kollade swecs recension, då jag inte spelar i en högre upplösning än 1680* så behöver man knappt ha ett X2, då i vissa fall 285 vann över atis.

Chassiet vet jag inte vad du talar om tyvärr gujukal, Lianli fullständigt krossar ett Cosmos på alla punkter, .slut. (om man nu inte är star trek freak och älskar designen

Visa signatur

Sup?

Permalänk
Medlem

Riktigt nice chassi du skaffat dig har själv ett exakt likadant och jag älskar det bara dock hade jag kompisar som tjatade om att jag skulle skaffa ett cosmos 1000 för att det var så bra men jag tyckte att det var så enormt fult så jag ville bara inte och när jag hittade Lian Li A71B så kände jag på en gång att det var det chassit jag skulle ha för det var bara så jäkla snyggt och verkade bra på alla sätt dock lite jobbigt att dra en riktigt bra kabeldragning i.

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Medlem

Riktigt jobbigt att läsa det du skrev Linkzar, ingen punkt or whatsoever :).

Men jag håller med dig, jag är extremt nöjd. Tycker jag fått till kabeldragningen ganska bra, ska prova sätta nätagget där uppe istället, då jag sett bilder att man kan få undan kablarna ännu mer då, alt. att jag drar upp ett hål längst ner i mobo plåten.

Visa signatur

Sup?

Permalänk
Medlem

ber om ursäkt för att det blir lite jobbigt att läsa när jag skriver men det är inte allför lätt när man har dyslexi jag försöker få det rätt stavat iaf.

Låter som en bra ide att testa med nätagget där uppe hade själv tänkt testa det och sen kanske nått hål i mobo plåten har dock inte haft hjärta att börja skada chassit än

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Medlem

Ah, jag misstänkte nästan att du kunde ha dyslexi, ber om ursäkt isåfall ifall det lät elakt, vilket inte var meningen

Sitter på praktiken nu men när man kommer hem blir det nog av att prova sätta upp agget!

Visa signatur

Sup?