Permalänk
Medlem

koppla GTX 280 till TV

Tjenare!
Kan börja med att säga att jag sökt på google och i forumet, allt utan resultat.
Jag undrar nu hur jag kopplar mitt XFX GTX 280 till min TV..
Någon som kan berätta eller har någon guide till detta?
Kan ju inte vara så svårt, Kanske måste köpa någon kabel

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Antar att du menar att du vill ha din TV som datorskärm, eftersom att GTX 280'n har 2st DVI utgångar och ingen VGA, så behöver du en vanlig VGA-sladd och en adapter se länken nedan:

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

EDIT: dvs om du bara har VGA utgång på TV'n, om du har HDMI å sådant finns det massvis med adaptrar.

Permalänk
Medlem

Finns vissa tv-apparater med DVI uttag på också. (så slipper man adaptrar[stavning?])
Men annars

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thundara
Antar att du menar att du vill ha din TV som datorskärm, eftersom att GTX 280'n har 2st DVI utgångar och ingen VGA, så behöver du en vanlig VGA-sladd och en adapter se länken nedan:

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

EDIT: dvs om du bara har VGA utgång på TV'n, om du har HDMI å sådant finns det massvis med adaptrar.

Visa signatur

| AMD 8350 8-Core || Asus R9 270X ||
Corsair 8Gb 1866MHz || Asus Sabertooth 990FX R2.0 || Corsair CS750M ||
Windows 8.1 x64 ||

Permalänk
Medlem

Ok, testade sätta in VGA kabeln från datorskärmen i min TV.
allt gick bra tills jag skulle välja "PC" i Mode.. Visade sig att min kontroll till TVn var paj, kunde inte trycka OK.. så nu är det problemet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eaz
Ok, testade sätta in VGA kabeln från datorskärmen i min TV.
allt gick bra tills jag skulle välja "PC" i Mode.. Visade sig att min kontroll till TVn var paj, kunde inte trycka OK.. så nu är det problemet

hehe, borde finnas en annan knapp där du väljer t.ex. de andra olika modes så som "Component" AV1 / 2. HDMI osv. du borde kunna bläddra förbi tills kommer till PC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thundara
hehe, borde finnas en annan knapp där du väljer t.ex. de andra olika modes så som "Component" AV1 / 2. HDMI osv. du borde kunna bläddra förbi tills kommer till PC

Hmm.. Går fortfarande inte att trycka OK på TVn så