Gamingmus med Microsoft Bluetrack på ingång

Permalänk
Melding Plague

Gamingmus med Microsoft Bluetrack på ingång

I september avslöjade Microsoft en ny typ av mussensor som använder blålaser. Den första gamingmusen med tekniken lanseras denna vecka.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Ful som stryk och antar att skillnaden är minimal mot i princip vilken gamingmus som helst.

Permalänk
Medlem

helt sanslöst vilket pris.. ser ut som om min gamla mus får hänga med tills den säger upp sig, dock kul med framsteg !

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Min MX518 håller fortfarande så bra.. 3 år och fortsätter..

Tum-knapparna såg ju lite dumma ut.. är det meningen att tummen ska ligga och vila på de två som sitter vertikalt?

Permalänk
Medlem

tusen spänn? nej tack!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fattar verkligen inte varför man ska ha mer än 2000DPI. Det finns nästan inga spel som tillåter tillräckligt låga sensitivitetsinställningar för att kunna köra med mer än 2000DPI utan att få sjukt hög sens som resultat.

Permalänk

1000kr för en gamingmus? Min copperhead kostade 500 och det var det värsta jag varit med om, wtf

Permalänk

Ursch nej, aldrig mer ms. Nöjjer mig med min Roccat kone :]

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Runt 1000 SEK är på tok för mycket ens för gamingråtta. Gamla sidewindern blir genast ett bättre köp. Den tyckte jag dessutom var kanon enär som jag gillar en stor och tung mus. Denna trödlösa lär nog väga mer så... jag undrar om inte MS tog i lite för mycket när de hitta på denna. Gimickarna motiverar knappast priset.

Permalänk
Inaktiv

Den är ju ful som stryk, fast det är väl en smaksak. Sen verkar den onekligen klumpig att hålla i handen också.

....priset har ju även det diskuterats.

MX518, den håller än!

Permalänk
Medlem

Bra sweclockers... glömmer att ens nämna att den är trådlös.
Den är trådlös via bluetooth och kan även köras trådansluten.
Laddarkabeln fästs med magnet på undersidan fan på musen så även om man får ont om batteri kan man fortsätta spela.
Visst, 1000 kr är inte lite pengar men bluetooth möss har inte varit billiga heller och en trådlös mus med dom här specsen är väldigt imponerande.

Permalänk
Medlem

Nej tack, fortfarande skit ful. Tackar vet jag Steelseries Ikari, snygg och skön som fan!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Har hållit mig borta från MS möss ganska länge nu, dom flesta jag haft har haft dålig livslängd. Gillar dock dom 2 vertikala sidoknapparna, jag brukar ha problem att nå den främre när dom ligger på rad, så detta skulle jag gärna ta på min razer.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Rikligt med knappar på den iallafall, tycker den verkar ganska schysst ændå.
Var det 11 varav 7 programmerbara?

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Gillar dock dom 2 vertikala sidoknapparna, jag brukar ha problem att nå den främre när dom ligger på rad.

Ett av skälen att jag skaffa sidewindern. Har man väll vant sig är det hur smidigt som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackwizard
Ursch nej, aldrig mer ms. Nöjjer mig med min Roccat kone :]

Som scorllhjulet lossnar på 24/7

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Avstängd

Har haft min Logitec MX510 i några år nu

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Jag tycker att komfort och funktioner är dubbelt så viktigt som känsligheten i musen. Har som många andra en mx518 och den funkar prima.

Men det kanske är najs om man sitter och pillar med småsaker i Photoshop, dra raka streck och grejer.

Permalänk
Inaktiv

Kommer slita på min sköna Habu ett par år till, förhoppningsvis.

Permalänk
Avstängd

1000kr för mycket? fan, ingen som kommer ihåg när Razor Boomslang 2000 kom ut.. skitråttan kosta 1200kr

Buggar buggar och ännu mer buggar för 1200kr
Spelen crasha när "on the fly" rutan för känsligheten popa upp i spelet, mjukvaran var instabil, samma med musen övrigt.
Knapparna satt så in i helvetes fel för normala händer, dock perfekt för min 3.5åriga son.

Sen ger jag inte ett skit för "programmerbara" knappar, dom ska vara "mouse 4" och uppåt (mouse 5, mouse 6) inte så att dom blir någon begränsad tangent från tangentbordet.

Sen tycker jag att det ska sitta en vridpot på sidan där man ändrar känsligheten steglöst, inte något skit som är förutbestämt värde.

Men det kanske finns någon program eller liknande som gör att skrollhjulet kan användas till detta i befintliga möss, vore guld värt, typ finns ju möjlighet att ändra teckenstorlek genom att hålla ner [Ctrl] och scrolla i webläsare.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Logitech g9 ftw. 749 kr när den va ny, och ångrar inte ett öre.

Känslans slår alla möss jag någonsin spelat med och testat. Samt kvaliten med.

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Avstängd

letar fortfarande efter en mus jag är 100% nöjd med.
har kollat lite på dom tidigare sidewidermössen, dom verkar vara sköna att hålla i, men jag tvivlar samtidigt att dom har lika bra teknik som min razer lacheski. testade ett antal spelmöss för inte länge sen, och en sak jag störde mig på är att många möss läser av musmattan även fast man håller dom högt upp iluften. Inte ens den prisade roccat cone var specielt bra på den punkten.

skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa en mus för 1000 spänn, men i så fall väntar jag mig inget mindre än perfektion på alla punkter

Permalänk
Medlem

Står en annons precis till höger om nyheten där Dustinhome säljer dem tillsammans med Gears of War för 895...

Ger inte mycket för Microsofts spelmöss. Haft HABU nu ett tag, den är riktigt bra och passar min hand alldeles utmärkt, men efter 4-7 månaders användande får vänster musknapp frispel och börjar dubbelklicka som den känner för det. Flytta en fil i utforskaren är som att spela bingo, den tappas hej vilt och kan hamna precis var som. Är inne på 3e just nu på garantin... En enkel google visade jag absolut inte är ensam med det.

Ska man lägga så mycket pengar på en mus så får den nog varit med i gamet minst ett år så man vet hur många buggar de har. Vill jag spendera så byter jag hällre grafikkort och stoppar in pengarna som mellanskillnad från de jag redan har...

4000dpi är väl lite väl överdrivet. Som WidL säger, när använder man de fullt ut?

Ju fler häftiga funktioner de är på en mus, destå fler saker går sönder och man får bara köpa en ny mus tidigare än man tänkt. Cyniskt men tyvärr en empirisk dokumentation jag gjort under åren.

Permalänk

Har kört ms 3.0 sedan begynnelsen hade en till datorn när jag bodde hemma måste vara 6-7 år nu funkar prima så valet var klart vad nästa mus skulle bli 3.0 har vell haft den 3 år nu grymt nöjd.

Permalänk
Medlem

895+Gears of war på dustin

Permalänk
Medlem

vad spelar det för roll med 13000 bilder/sek när de flesta endå låter usb-porten vara orörd på 125hz.

Permalänk
Medlem

som de flesta redan sagt: Ful som stryk!

priset gör dock mig inget om den skulle vara perfekt på samtliga punkter och se sjukt snygg ut, d.v.s. Razer;s Mamba som jag sitter på idag...

men det jag undrar är hur påvärkar blålaser batteritiden på denna trådlösa blåtands mus?? det känns som om man kommer vara tvungen och ha "magnetkabeln" i jämt...

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Medlem

Blå laser?! Då måste den vara bättre än allt annat. Vilket trams... och som något har sagt tidigare, högre DPI gör bara allt ospelbart

Om något kan dom väl satsa på något nytt att höja? T.ex en helt friktionslös mus med speciell musmatta eller något... typ magneträls-style Eller ny batteriteknik... eller vafan nånting nytt än mängden knappar och DPI, så tråkigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 93Clocker
Som scorllhjulet lossnar på 24/7

Jo hade problem med min första också, inte riktigt gjorda för att bli tryckta på skrollen. Har börjat använda sido knapparna istället. Så inget lossnade nu inte :]

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Avstängd

Ful är den.
Priset är för dyrt.