World of Warcraft-tråden del 6

Permalänk
Hedersmedlem

World of Warcraft-tråden del 6

Detta är del 6 i de gigantiska forumtrådarna om World of Warcraft. Håll diskussionen på en bra nivå.

Del 5 kan du finna här

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

En liten fråga:

Håller på med äggen man kan köpa från oracles fr.o.m revered. Är än så länge bara inne på mitt andra.

Flera jag pratat med har fått sin Green Proto Drake relativt snabbt, säg vart tredje eller fjärde ägg. Hur ser "drop rate" for den ut egentligen? Hur länge tog det innan ni fick eran?

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Medlem

Fick på tredje men flera i guilden har köpt 10+ och inte fått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Godo
En liten fråga:

Håller på med äggen man kan köpa från oracles fr.o.m revered. Är än så länge bara inne på mitt andra.

Flera jag pratat med har fått sin Green Proto Drake relativt snabbt, säg vart tredje eller fjärde ägg. Hur ser "drop rate" for den ut egentligen? Hur länge tog det innan ni fick eran?

är väl en 1% chans att man ska få draken, eller något liknande...så med lite otur kan man handla ägg till dö-dagarna utan att få något

Har själv inte fått mer än ett par fåglar och jag har köpt 11 st nu O.o

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk

Tycker att det har varit väldigt tyst angående Arena Tournament. Är det bara jag som har valt att delta än så länge?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Tycker att det har varit väldigt tyst angående Arena Tournament. Är det bara jag som har valt att delta än så länge?

Är väl ovärt att ställa upp om man suger, därför jag och de flesta andra inte gör det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Tycker att det har varit väldigt tyst angående Arena Tournament. Är det bara jag som har valt att delta än så länge?

Tycker arena pvp'n är extremt tråkig just nu.

Fick förövrigt sista achievementen till Glory of the Raider idag, Immortal. Tog ett tag och många små misstag men fick det till slut iallafall.

Permalänk
Medlem

Bort med alla BG:s och inför world pvp som förrut! Då kan jag tänka mig börja pvpa igen

World of Warcraft har tappat mycket av det som var roligt förrut men har även infört en del saker som gjort spelet bättre. Deras class förändringar suger ju så hårt att det inte sant, alla klasser är i stort sett likadana typ. Man känner sig inte direkt unik med den klassen man spelar längre, för man vet att INTE alla men de flesta klasserna kan göra det jag kan göra lika bra.

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Tycker arena pvp'n är extremt tråkig just nu.

Fick förövrigt sista achievementen till Glory of the Raider idag, Immortal. Tog ett tag och många små misstag men fick det till slut iallafall.

Grattis, själv har man Undying. Kanske blir försök på Immortal när guilden blivit lite större.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

från förra tråden

valiant:
En fråga till; Under pet ability Cower står "...lowering your threat, making enemy less likely to attack you". Eftersom denna text står vid petikonerna funderar jag på, syftar orden "your" och "you" till mig (dvs karaktären) eller mitt pet? Bör det vara av eller på om jag vill att min pet ska ta så mycket aggro den kan?

den ska vara av.

en lite fråga ang till andra hunters jag har märkt att cower och prowl slår på automatiskt på min pet inte bara när jag loggar in utan lite då och då när jag spelar och undrar om det är ngn mer det händer så för?

och vad mer kan man göra för att slippa avaktivera cower och prowl hela tiden när man ska lpgga in?

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Tycker arena pvp'n är extremt tråkig just nu.

Fick förövrigt sista achievementen till Glory of the Raider idag, Immortal. Tog ett tag och många små misstag men fick det till slut iallafall.

Grattis, Black Proto-Drake <3

Jag håller med om att arenan är tråkig nu, känns väldigt obalanserad och baserad på mycket tur. Förstår inte alls det nya systemet, ibland kan man köra 10 matcher med 50% vinster och öka 50 rating medans man nästa gång minskar med 50 rating.

Jag spelar rogue med min kompis som är priest i 2v2 och mot vissa setuper som t. ex. två feral druider, känns som en rätt kass setup egentligen men kan man slå ner en priest med 700 res. innan man hinner blinka så går det inte göra så mycket. Ferioscious Bite hits for 10k (critical ) x2, GG.

Hoppas verkligen att ulduar är svårare än nuvarande content som varit på farm för PUGs sen första månaden av wotlk. När man ändå spelar i en bra guild vill man ju ha lite utmaning.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

om man nu har all content på farm och gnäller över att det är lätt så borde ju de guilden göra all achievments så blir det ju lite svårare och sluta gnälla tills ulduar kommer som ska vara svårare om det nu blir som blizz har sagt

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G

en lite fråga ang till andra hunters jag har märkt att cower och prowl slår på automatiskt på min pet inte bara när jag loggar in utan lite då och då när jag spelar och undrar om det är ngn mer det händer så för?

och vad mer kan man göra för att slippa avaktivera cower och prowl hela tiden när man ska lpgga in?

Händer alla tror jag. Lägg ut dom spellsen du inte vill ha på autocast på petbaren och stäng av dom. Lätt och fungerade fix.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
om man nu har all content på farm och gnäller över att det är lätt så borde ju de guilden göra all achievments så blir det ju lite svårare och sluta gnälla tills ulduar kommer som ska vara svårare om det nu blir som blizz har sagt

Det är väl just dom som har klarat alla achievements som gnäller? Och Ulduar verkar vara lätt men har inte sett hardmode så kan nog bli roligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Grattis, själv har man Undying. Kanske blir försök på Immortal när folk slutar disconecta

FIXED!

1 DC På Sapphiron sucks royals balls.

Permalänk
Medlem

Ulduar i det skede det är nu är troligtvis inte bossarna så svåra som de kommer vara. Utan dmg osv är nerfat för testning endast.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Ulduar i det skede det är nu är troligtvis inte bossarna så svåra som de kommer vara. Utan dmg osv är nerfat för testning endast.

Nja, de har ju redan justerat Thorim idag så han gjorde mer damage sen förra veckan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Det är väl just dom som har klarat alla achievements som gnäller? Och Ulduar verkar vara lätt men har inte sett hardmode så kan nog bli roligt.

jo så kan det nog vara.

tittade lite på en live stream from thorim och han verkade lagomt svår. och rätt rolig då man inte bara ska tank and spank hela vägen igenom

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

blizzard kommer konka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
FIXED!

1 DC På Sapphiron sucks royals balls.

hahaha exakt samma sak hände för oss, 1 druid dcade och inte hade vi någon präst som kunde sätta guardian spirit på honom.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

varför laggar wg som in i fanken när man spelar det? visserligen är det många spelare inne, men det är varken kul att spela med 20 fps (med 4.0ghz prolle samt 4870) eller fördröjning på 10-15sek. Det är ju helt ospelbart. Man kan ju tycka att blizzard kan fixa bra servrar, med tanke på att man betalar för spelet varje månad.

Ville bara påpeka detta och om någon har nått svar, första gången jag spelade WG idag.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M.i.G
om man nu har all content på farm och gnäller över att det är lätt så borde ju de guilden göra all achievments så blir det ju lite svårare och sluta gnälla tills ulduar kommer som ska vara svårare om det nu blir som blizz har sagt

Eller så kan man sluta spela, som jag förövrigt gjorde förra veckan med motivationen för enkel content, trasig pvp och servrar som inte ens klarar av några instanser utan att bli överfyllda.

Jag har sagt det innan, men tvivlar att jag kommer tillbaks denna gången om inte något radikalt ändras i deras design samt underhållning utav deras värdelösa servrar.

Sen att alla jag brukade lira med har blivit hjärndöda achievement hunters hjälpte väl till också, då jag inte kunde bry mig det minsta om achievs så var det rätt frustrerande när man ville hitta på nått men kom på att det var nån töntig holiday achievement fest igång så alla var upptagna.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Är det nån ide att börja spela WoW igen om man som jag nästan bara vill PvPa. Var ett tag sen jag spela, lvla till 80 med min warrior och körde både MS/Fury men jag tyckte att jag helt enkelt vart WTFPWND av alla paladins/DK:s/Feral Druider mm så jag tyckte det vart skit tråkigt.
Verkar som att prot warrior är den enda speccen som har nån chans 1v1/2v1 men NEJ tack jag tänker fan inte specca prot i PvP, fan va lame.

Om prot ska vara bäst i PvP så tycker jag blizzard har failat ganska hårt eftersom det är som sagt prot = PvE tank. Hallå?!!?! VAFAN ska prot warrior ens kunna göra skada för?

Så som sagt har det blivit nå bättre när det gäller balansen i WoW nu? Eller är det fortfarande samma instant one shot kill?
Vore bra att veta från några som spelar WoW fortfarande

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taraz
Är det nån ide att börja spela WoW igen om man som jag nästan bara vill PvPa. Var ett tag sen jag spela, lvla till 80 med min warrior och körde både MS/Fury men jag tyckte att jag helt enkelt vart WTFPWND av alla paladins/DK:s/Feral Druider mm så jag tyckte det vart skit tråkigt.
Verkar som att prot warrior är den enda speccen som har nån chans 1v1/2v1 men NEJ tack jag tänker fan inte specca prot i PvP, fan va lame.

Om prot ska vara bäst i PvP så tycker jag blizzard har failat ganska hårt eftersom det är som sagt prot = PvE tank. Hallå?!!?! VAFAN ska prot warrior ens kunna göra skada för?

Så som sagt har det blivit nå bättre när det gäller balansen i WoW nu? Eller är det fortfarande samma instant one shot kill?
Vore bra att veta från några som spelar WoW fortfarande

Det finns en hel del warriors som kör på deep Fury, med Titan's Grip osv. Dock så är warriors ganska klena nuförtiden, men med en bra healer är det utan tvekan roligt ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Eller så kan man sluta spela, som jag förövrigt gjorde förra veckan med motivationen för enkel content, trasig pvp och servrar som inte ens klarar av några instanser utan att bli överfyllda.

Jag har sagt det innan, men tvivlar att jag kommer tillbaks denna gången om inte något radikalt ändras i deras design samt underhållning utav deras värdelösa servrar.

Sen att alla jag brukade lira med har blivit hjärndöda achievement hunters hjälpte väl till också, då jag inte kunde bry mig det minsta om achievs så var det rätt frustrerande när man ville hitta på nått men kom på att det var nån töntig holiday achievement fest igång så alla var upptagna.

Helt otroligt, det är exakt så jag också känner för Wow just nu. Sitter bara och lollar om kring på min alt-hunter och känner att slutet är nära.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Tjena,

Har en 39 holy paladin twink på kilrogg (horde) som jag tänkte flytta till en annan server pgav de sjukt långa bg köerna.

Nån som kan föreslå någon bra server med korta köer och gjärna aktiv twink aktivitet i lvl 39 bracket?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geist
blizzard kommer konka.

Ungefär lika troligt som att en moderat skulle stå på torget å dela ut smörgåsar till arbetslösa.

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grimzold
Ungefär lika troligt som att en moderat skulle stå på torget å dela ut smörgåsar till arbetslösa.

Vafan är du kommunist eller vadå?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Vafan är du kommunist eller vadå?

Hurså? Är du rädd för kommunister?

Visa signatur

Fractal DesignDefine R2, Titanium | Corsair HX 750W | HD6970 2GB | Core i7 (D0) 920@3,8GHz | Asus P6TD DELUXE | Corsair 6GB DDR3 XMS3-12800 | 120GB Corsair Force3 | 80GB Intel X25-M G2 | 500GB Spinpoint F3 | Noctua NH-U12P | Windows®7 Home Swe 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grimzold
Ungefär lika troligt som att en moderat skulle stå på torget å dela ut smörgåsar till arbetslösa.

This.

Nej, de kommer inte att gå i konkurs på ett jävla tag. De lär väl pumpa ur iallafall en expansion till innan de börjar få dramatiska prenumerationsförluster.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grimzold
Hurså? Är du rädd för kommunister?

Nej.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"