Skärmsläckaren går igång

Permalänk
Avstängd

Skärmsläckaren går igång

Tjenare. Min skärmsläkare går igång när jag kollar på film. Har aldrig varit så förr märkte det nu när jag kollade. Använder vlc och har windows x pro.
Vad ska jag göra?

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Avstängd

nån?

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Medlem

Kanske bocka för "inaktivera skärmsläckaren" i VLC inställningarna...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Ja,jag har samma problem. Men jag stänger av slärmsläckaren när jag tittar på film.

Skrivbordet --> Högerklick --> Skärmsläckare fliken --> Välj "INGET" som skärmsläckare.

Finns nog en enklare lösning på problemet, men har inte orkat leta. XD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Kanske bocka för "inaktivera skärmsläckaren" i VLC inställningarna...

Förklara gärna då hur jag hittar det för jag gör det inte iaf

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Medlem

Stäng av skärmsläckaren, problem solved.

Permalänk
Medlem

http://pici.se/379231/ <--------- där ser du var det alternativet finns!

Lycka till!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ampoas
http://pici.se/379231/ <--------- där ser du var det alternativet finns!

Lycka till!

Jag har inte ändrat den inställning förr och då kom inte skärmsläckaren. Kolla men den rutan är ikyryssad? vad kan vara fel?

Har märkt i start menyn heter min vlc "set video mode to OpenGl" tror inte det stod så förr, kan det vara felet?

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Entusiast

Alternativ 1:
Avmarkera "Inaktivera skärmsläckare".
Spara inställningarna och avsluta VLC.
Starta VLC igen och ta fram inställningarna.
Markera "Inaktivera skärmsläckare". igen
Spara, avsluta och starta om VLC återigen.

Detta för att VLC ibland måste "lära" sig inställningen på nytt när nått gått galet.

Alternativ 2:
Installera om VLC: Se till att avinstallera VLC FÖRST.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Jag antar att du har provat att starta om datorn huh?

Ett tips kan vara att inte byta tema/skärmsläckare i Windows under tiden som du har en uppspelning igång. Kom fram till att det var anledningen till att jag fick samma problem för ett bra tag sen.

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary