Artic Cooling Chassi , Hjälp! ( Nätdel )

Permalänk
Medlem

Artic Cooling Chassi , Hjälp! ( Nätdel )

Tjena har tänkt på att bygga en dator och det kommer att se ut såhära

CPU : Q6600 eller E8400
Minne : 4GB Corsair
Moderkort : P5N32 -E SLI ( Asus )
HDD : 320GB Minst
GPU : XFX 9800GT

Sen hade jag tänkt med

http://www.arctic-cooling.com/catalog/product_info.php?cPath=...

Men hur är nätagg i den?
Kommer det räcka? , Kommer det gå bra med min GPU?

Värt att satsa på chassit när jag kan få den billigare!

Tack så mycket !

Permalänk
Medlem

De gamla arctic chassin som finns är inga höjdare, nätagget är förvisso ok men resten är inte så bra längre. Hade valt ett chassi som Threehundred om kylförmåga prioriterades och Sileo om ljudnivå prioriterades.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

För de komponenterna du nämner, tror jag den där lådan och dess agg kommer funka helt ok... (speciellt med E8400)

Men det är ingen burk att växa i: den är trång, har lite begränsad ventilation, har specialutformat agg som inte går att byta hur som helst, hårddiskarna har dålig ventilation och det ryms bara två om jag minns rätt osv... Och kvaliteten är inte speciellt bra: plasten är spröd och billig.

Så om du vet med dig att du nog vill uppgradera och bygga ut framöver, så är det inte rätt låda... Kan du leva med begränsningarna så är det nog en hyfsad låda för ett hyfsat pris, men i slutändan finns det nog bättre och mer flexibla alternativ i samma prisklass.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.