Roligaste spelet du spelat

Permalänk

när man var liten så var det ett bil spel som hette "ignition" men nu på senare dar så är det nog wc3 och närmare bestämmt dota

Permalänk
Medlem

Fallout 2.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Unreal Tournament 99, det har jag haft många roliga timmar med, men nu har jag lagt ner det spelet.

Glömde ett guld spel!

Duke Nukem, det var så härliga komentarer i det spelet, bara dom gjorde det värt att spela

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Glömde också ett spel: Portal! Det mest frenetiskt roliga spelet spelat! Lite för kort dock, så Operation Flashpoint leder fortfarande! =D

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Bubble Bobble.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

*vinkar till gamle mindflow*
-unt- ftw

Permalänk
Medlem

garrys mod tycker jag är väldigt kul, det är ett sånt spel som aldrig tar slut. Det finns så mkt moddar och gamemodes att det finns alltid nått man kan göra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns många men Freelancer toppar nog

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk

achtung die kurve- simpelt många kan spela alltid roligt

Permalänk
Medlem

Bästa: Heroes of Might & Magic VII, Enclave.
Rätt bra: Stalker, The Witcher. Oblivion & Sacred.
Roligaste: Liero.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Det bästa spelet är självklart Metal Gear Solid Till playstation 1

Det absolut roligaste är Yoyo´s puzzle park

Permalänk
Avstängd

Phantasy Star Online på modemtiden på dreamcast med 3 polare, klockrent.
Synd att deras xbox servrar stängde april 2008 :/

Permalänk
Medlem

Heroes of might and magic III

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem

zelda 3, lost vikings, super mario world, super metroid,

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Sensible Soccer till Amigan var kanon... Det är fortfarande ett av de bästa sportspelen imho.

Permalänk
Hedersmedlem

I roligast som mest humoristiskt, Evil Genius.

Hela det spelet är som en anti-kliché mot alla bondfilmer.

Synd bara att det aldrig blev en uppföljare

Permalänk
Medlem

Xenogears!

Permalänk
Medlem

Quake 2 utan vidare

www.plus30.net/forum

Visa signatur

Intel core i7-920 2.66g 8M; Asus Rampage II Extreme; 1 x Asus Radeon hd4870 x2 PCIE 2Gb; 3 x 2Gb Kingston HyperX 1600MHz DDR3; Antec Twelve Hundred Gaming Case

Permalänk
Medlem

Monkey Island 1-3

SWOS (Sensible world of soccer)
Jag är(var) en av de bästa i världen på snygga mål. Nr1 på snyggast nickmål någonsin och delad tvåa på "övriga" mål. kolla bara på denna url på Pick of the Charts - Overrall Top Ten och på Best Headed Goals(Björn Knudsen är jag): http://www.purplesensi.co.uk/sensiblesoccer/swos/interactive/...

Fallout 3

Visa signatur

💻 ROG Maximus XI Hero | i9 9900K | Corsair H115i | Samsung 960 PRO 512GB M.2 | Samsung 970 PRO 1TB M.2 | GTX 1080Ti FTW3 | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | EVGA Supernova G2 750W
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 Schiit stack: Magni 3+ AMP | Modi 3 DAC | Sennheiser HD600 | HD800

Permalänk
Medlem

The last ninja spelen på Commodore 64 var riktigt spännande och bra på sin tid.
Quake 1 hade jag många roliga timmar med.
Sen var både Half-life och Half-life 2 riktiga milstolpar i spelhistorien, både rent tekniskt och underhållsmässigt.
Oblivion njöt jag riktigt av också, mycket pga den mycket fina grafiken och scenerierna.
Team fortress 2 är det klart bästa multiplayerspelet idag tycker jag.

Svårt att säga vilket spel som är allra bäst för sin tid och roligast när det kom.
Tror nog min röst går till Half-life 2. Fysikmotorn, grafiken, storyn och den underbara atmosfären i spelet gav en upplevelse utöver det vanliga när det kom.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

I rollspelsgenren, så:

Baldurs Gate-serien

Bland first person shooters:

Dark Forces (med FarCry som god tvåa)

Strategi:

Panzer General eller Steel Panthers (i stort sett alla SSI-spel var makalöst bra)

Jag baserar mina val helt på hur mycket tid jag lagt ner på dem, i kombination med hur kvalitén på den tiden har varit. Jag gillar långa spel, med någon form av drivande handling, men det är också viktigt att man inte ska känna att det är tid till spillo. Varje sekund i första genomspelningen av Baldurs Gate var för mig en glädje. Dark Forces är det enda spel jag har spelat om direkt efter att jag klarade det. SSI-spelen har jag ofta spelat mot vänner, vilket ger en bonus på tidskvalitéten.

Det finns ju massa spel där ute som är skitbra. Vissa har nämnts här i tråden. Men vissa av dem har jag fastnat i, eller bara tyckt någon delbana eller boss varit för svår eller tråkig. Sånt drar ner på sammanhanget. Ett bra exempel är ju Mafia. Asbra spel, om det inte vore för att vissa moment är sanslöst enformiga och tråkiga. Biltävlingen innan patchen var bara bisarrt långtråkig.
Half life 2 var grymt coolt, och även det riktigt bra, men jävlar vilket antiklimax slutet var. Många andra spel som folk har sagt var bra har jag släppt efter någon dag, då mycket nya spel har så fruktansvärt oengagerande handling. Spelbranschen borde satsa lite mindre på grafik, och mer på manus. I alla fall på spel som inte är helt riktade till onlinespels-publiken.

Häromveckan kollade jag tillbaka på ett par av de övriga LucasArt-spelen. Jag önskar verkligen att man hade piffat upp grafiken, och släppt de på nytt. Löjligt bra spel de också.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk

Legend of zelda: A link to the past! Klart det bästa spelet till super nintendo xD

Permalänk
Medlem

Har nog inte spelat något riktigt roligt spel :/

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

När jag hade amiga och atari så hade jag ett Tank spel. Man var 2 spelare eller 1 mot dator. Man såg allt ifrån ovan och körde runt mellan 2 basar och kunde lägga minor mm om jag inte minns helt fel. Kommer inte alls på vad spelet hete. Men grymt roligt var de ialla fall.

Visa signatur

En spontan tanke, Planerad in i minsta detalj

Permalänk
Medlem

Broken Sword 1:an och 2:an var riktigt roliga att spela.

Starwars knigths of the old republic är också ett spel man har fina minnen från.

Annars är det ju CSS och Duke Nukem 3D som spelats en del.

Fast räknar vi nintendo och inte bara pc-spel så är helt klart SMB3 det bästa, man har skön kontroll i det spelet.

Permalänk

Det bästa spelet jag har spelat genom tiderna som har allt, story, humor, längd och action är helt klart Final Fantasy VII

Finns dock så många spel som har varit bra, har varit riktigt svag för Mech Commander 1 och 2 men även Deus Ex ligger varmt om hjärtat.

Visa signatur

Nej!!! Det var inte bättre förr :P

Permalänk
Medlem

World of warcraft. Höll i ca 100 speldagar fördelat på 3 år. Det är många timmars spelgjödje. Sen är Chrono trigger alltid det bästa singelspelet.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Fallout 1-2, Heroes of might and magic 2, Quake

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Regert
Bästa: Heroes of Might & Magic VII

Märkligt, eftersom det senaste i serien är homm 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandit_n1
när man var liten så var det ett bil spel som hette "ignition" men nu på senare dar så är det nog wc3 och närmare bestämmt dota

IGNITION <3 Glass strutshjärta på det! Fan var bara fem år då jag lirade det! Var fan det bästa jag visste då! Så det är nog det roligaste spelet jag spelat (medans man spelade det)

Annars är väl Jak X (cars'n'guns spel baserat på jak and daxter) skit kul om man är 2 eller fler xD

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem

Zelda Ocarina of time

Visa signatur

|ASRock Z77 Pro4-M|3570k|Corsair TX750M|
|ASUS 570GTX DCII|Thermalright Ultra 120 eXtreme|Seagate Barracuda 7200.11 500GB | Corsair Vengence 16gb| Silverstone TJ08-E|