Alternativ till WoW

Permalänk
Medlem

Alternativ till WoW

Hej!

Efter 80 dagar speltid med WoW och två vålgearade karaktärer känns det som det är dags för ett nytt MMO.

Enligt mig tycker jag att wotlk har gjort spelet aldelles för lätt. Även pvp:n känns tråkig numera.

Det jag söker är ett mer PvP-inriktat MMO, med dessto mindre enformad questing en den WoW har att erbjuda.

De alternativ jag hittar just nu är:

Warhammer online: Age of Reckoning
Som verkar passa min spelstil bra, mer pvp-inriktat

GuildWars

Gratis, mer pvp?

Antar att det finns mer alternativ här, tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Chronicles of the Spellborn (kommande)
Old Republic (kommande)
Darkfall
EVE Online

För att nämna några.

Visa signatur

|| i7 5820K @ 4400Mhz || 32GB Corsair 2400Mhz CL14 || Gigabyte RTX 3080 Ti || X99 SLI PLUS || Samsung 850 EVO 500GB || Acer Predator XB271HU G-Sync IPS || W10 64bit ||

Permalänk
Medlem

Re: Alternativ till WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0ozker
Hej!

Efter 80 dagar speltid med WoW och två vålgearade karaktärer känns det som det är dags för ett nytt MMO.

Enligt mig tycker jag att wotlk har gjort spelet aldelles för lätt. Även pvp:n känns tråkig numera.

Det jag söker är ett mer PvP-inriktat MMO, med dessto mindre enformad questing en den WoW har att erbjuda.

De alternativ jag hittar just nu är:

Warhammer online: Age of Reckoning
Som verkar passa min spelstil bra, mer pvp-inriktat

GuildWars

Gratis, mer pvp?

Antar att det finns mer alternativ här, tacksam för hjälp!

Vill du åt seriös PVP så får du nog hålla dig till WOW, företagen bakom andra MMO's såsom AOC, OR eller Warhammer är, minst sagt oseriösa när det kommer till den punkten :).

WOW hade e-sport potential i TBC, iochmed WOTLK grusades alla sådana förhoppningar.

Ett spel utan en e-sport scene är inte ett spel med PVP värd att lägga tid på IMO.

Permalänk
Sötast

Re: Re: Alternativ till WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Vill du åt seriös PVP så får du nog hålla dig till WOW, företagen bakom andra MMO's såsom AOC, OR eller Warhammer är, minst sagt oseriösa när det kommer till den punkten :).

WOW hade e-sport potential i TBC, iochmed WOTLK grusades alla sådana förhoppningar.

Ett spel utan en e-sport scene är inte ett spel med PVP värd att lägga tid på IMO.

Seriös PVP i WoW?

Va? Pratar du om ett annat spel som också kallas "WoW" men faktiskt inte är World of Warcraft?

Min bild av WoW PvP.
Ingen orkar bry sig om WorldPvP (vilket är äkta PvP)
Istället grindas PvP instanser dag ut och dag in för att få *den* gearen.

Att grinda PvP instanser betyder inte att man ens spelar, utan att vara AFK är nästan ett måste, då är man en i gänget.

De dagar man har för tråkigt för att vara AFK i PvP instansen (som f.ö bara känns tråkigt uppgjort) Så spelar man utan att förstå vad det går ut på. "Lagsport? Det är ju jag ensam mot alla horde, för jag vill ha poäng" Hjälpa mina vänner? vilka vänner? jag känner ingen här.... osv.

WoW-PvP är en enorm besvikelse i mina ögon.

Sätt upp baser, torn, någon form av byggnad/dal som man har nytta av att hålla ute i världen.

Sätt upp mål, att om Alliance håller bas x i kalimdor så får de fördel y.

Låt världen leva i PvP (WARcraft)

Gör världen levande och spännande, värd att spela i.

Nix, först ska vi grinda mobs till vi spyr, sen ska vi grinda en liten instance till vi spyr, sen ska vi grinda mobs till vi spyr osv osv.

Kunde vara väl balanserat med VärldsPvP blandat med VärldsPvE

Permalänk
Entusiast

Re: Re: Re: Alternativ till WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Seriös PVP i WoW?

Va? Pratar du om ett annat spel som också kallas "WoW" men faktiskt inte är World of Warcraft?
.....
Kunde vara väl balanserat med VärldsPvP blandat med VärldsPvE

Hur längesen var det du spelade wow? Om han talar om seriös PvP i samma mening som e-sport så är det ju klart han talar om Arena, och i dagsläget så finns det inget alternativ till wow's arena om man vill syssla med pvp på hög nivå.

Jag spelar inte längre wow, slutade för en månad sedan men jag tror Arena är svårslaget även om det i dagsläget är lite för hög burst så kommer det ordna sig är jag säker på.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Guild Wars hade väldigt bra pvp, iaf innan jag slutade.

Du sätter ihop ett lag på 8 personer från din guild, sen möter du andra guilds i matcher och turneringar.
vill du veta mer om spelet är det bara att fråga.

Permalänk
Medlem

Om man nu bortser från spel där du envisas med att ha en fantasygubbe o knatar omkring så tycker jag du ska ta en rejäl titt på EVE Online.

Där är allt uppbyggt runt PVP , player versus player oavsett om det innebär krig eller andra aspekter som produktion , allianser eller tom politik.

Nackdelarna är att det tar oooerhört mycket mera tid i anspråk , spelar man highend så kan du inte bara logga av och tro du är säker , inlärningskurvan är brutal och avskräcker de flesta, PVE delen är sunkig och somsagt det är inget fantasyspel utan space opera.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri

Hehe.. kollade på det förut.. såg lite bilder o några filmer.. tekniken och de avancerade funktionerna avskräckte rejält.. såg ut att ta fööör lång tid att lära sig
Jag hade dock velat kunna det, om jag haft så mycket tid över
Kompisar som spelat det säger att det är riktigt kul.. men just säger att det tar låång tid att lära sig.
Jag har just gått från wow till lotro.. i väntan på aion och d3. ^^

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Alternativ till WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Seriös PVP i WoW?

Va? Pratar du om ett annat spel som också kallas "WoW" men faktiskt inte är World of Warcraft?

Min bild av WoW PvP [...osv. ordbajs rakt igenom ..]

Du har antagligen inte lirat speciellt mycket, utav dömma din text. Arena PVP i WoW är den bästa e-sports genren jag har spelat. Lirade som top 3-4% i min battlegroup samt var med i en av EU:s framstående guilder pre-tbc, men slutade innan 3.0. Också lirat lite med Sveriges landslagsledare i COD då vi har turnerat lite osv med. Och jag kan garantera att high-end WoW är så mycket mer komplicerat och avancerat än någon FPS genre, enligt mig. Sedan finns de såklart andra som tycker om FPS mer såklart. Men vill bara påstå att det du säger stämmer inte alls. Du är helt ute och cyklar.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Warhammer online har grym pvp, se bara till att välja en välbefolkad server. Ex. Karak Norn, Karak Azgal, Eltharion och Karak eight peaks för att nämna några.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

tror trådskrivaren menar att han vill ha mer att göra i pvp.. typ objectives.. försvara / attackera.. mer guild vs guild action osv..
Tror inte han ser pvp som sportsligt och vill "farma" arena med "flavour of the month" utan mer kunna se det roliga i att se omväxling och guild-teamwork ute i pvpområden. T.ex rvr i world pvp som i Warhammer online.

Nu menar jag inte att jag är emot wows pvp.. jag bara gissar på vad han menar.
WoW handlar där emot om farmning även i pvp, först ska man farma ihop hyfsad gear så man inte blir söndercrittad på sekunder som är omöjligt att outheala sen så ska man farma arena-raitng som man inte får på en vecka hur bra man än är.. och givetvis vara rätt karaktär (dvs flavour of the month)

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1ctory
Warhammer online har grym pvp, se bara till att välja en välbefolkad server. Ex. Karak Norn, Karak Azgal, Eltharion och Karak eight peaks för att nämna några.

Vi är många svenskar på karak azgal kom dit om du har lust vi spelar order

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
tror trådskrivaren menar att han vill ha mer att göra i pvp.. typ objectives.. försvara / attackera.. mer guild vs guild action osv..
Tror inte han ser pvp som sportsligt och vill "farma" arena med "flavour of the month" utan mer kunna se det roliga i att se omväxling och guild-teamwork ute i pvpområden. T.ex rvr i world pvp som i Warhammer online.

Nu menar jag inte att jag är emot wows pvp.. jag bara gissar på vad han menar.
WoW handlar där emot om farmning även i pvp, först ska man farma ihop hyfsad gear så man inte blir söndercrittad på sekunder som är omöjligt att outheala sen så ska man farma arena-raitng som man inte får på en vecka hur bra man än är.. och givetvis vara rätt karaktär (dvs flavour of the month)

Helt rätt ^^

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Alternativ till WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Hur längesen var det du spelade wow? Om han talar om seriös PvP i samma mening som e-sport så är det ju klart han talar om Arena, och i dagsläget så finns det inget alternativ till wow's arena om man vill syssla med pvp på hög nivå.

Jag spelar inte längre wow, slutade för en månad sedan men jag tror Arena är svårslaget även om det i dagsläget är lite för hög burst så kommer det ordna sig är jag säker på.

Tja hade han sanckat om e-sport så hade han nog nämnt det, Seriös PVP har mer att göra med att det finns en poäng att PVP'a, i WOW är t.ex. poängen enbart gear.

Det finns enligt mig inte vidare många seriösa PVP spel där ute, de flesta har enbart 'arenor' som PVP T.ex. WOW vilket ifall du frågar mig är ganska oseriöst, utan bara en liten bit av spelet. Sedan att det finns en sport runt on kring det är ganska sak samma.

I alla fall det enda riktigt seriösa PVP spelen ute på markande är de följade
Ultima Online
Lineage 2
EVE
Warhammer
Darkfall
Dark Age of Camelot

Många av dessa är dock ganska utdöda vid det här laget tyvärr.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
tror trådskrivaren menar att han vill ha mer att göra i pvp.. typ objectives.. försvara / attackera.. mer guild vs guild action osv..
Tror inte han ser pvp som sportsligt och vill "farma" arena med "flavour of the month" utan mer kunna se det roliga i att se omväxling och guild-teamwork ute i pvpområden. T.ex rvr i world pvp som i Warhammer online.

Nu menar jag inte att jag är emot wows pvp.. jag bara gissar på vad han menar.
WoW handlar där emot om farmning även i pvp, först ska man farma ihop hyfsad gear så man inte blir söndercrittad på sekunder som är omöjligt att outheala sen så ska man farma arena-raitng som man inte får på en vecka hur bra man än är.. och givetvis vara rätt karaktär (dvs flavour of the month)

Det är något sånt jag menar, laddar ner en WAR trial nu..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Hehe.. kollade på det förut.. såg lite bilder o några filmer.. tekniken och de avancerade funktionerna avskräckte rejält.. såg ut att ta fööör lång tid att lära sig
Jag hade dock velat kunna det, om jag haft så mycket tid över
Kompisar som spelat det säger att det är riktigt kul.. men just säger att det tar låång tid att lära sig.
Jag har just gått från wow till lotro.. i väntan på aion och d3. ^^

Jag gick från hardcore EVE spelande till WOW och kontrasterna är ju ganska stora särskilt då man i EVE kan få en hel veckas/månads arbete upp-pangat på sekunder & de lootar DINA grejer där man i wow endast är en promenad från att fortsätta spela som inget hänt.

Det enda spelet som ens kommer i närheten av det nu trådskaparen letar är nog WAR men det är såpass nytt så det tar nog lite tid innan de hamrat ut spelet så de rullar som det skall.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Entusiast

Re: Re: Re: Re: Re: Alternativ till WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Tja hade han sanckat om e-sport så hade han nog nämnt det, Seriös PVP har mer att göra med att det finns en poäng att PVP'a, i WOW är t.ex. poängen enbart gear.

Jo SueCia nämnde visst seriös pvp och e-sport, vilket var den post som Allexz citerade och försökte motbevisa. Det var därför jag reagerade och påpekade att Allexz har fel, jag var ganska ointresserad utav OP.

Så du missförstod mig totalt (:

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Sötast

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alternativ till WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Jo SueCia nämnde visst seriös pvp och e-sport, vilket var den post som Allexz citerade och försökte motbevisa. Det var därför jag reagerade och påpekade att Allexz har fel, jag var ganska ointresserad utav OP.

Så du missförstod mig totalt (:

Mjah, enligt mig så var esport bara ett sidospår i hans inlägg, så

Permalänk
Medlem

Age of Conan har du. Där har du en hel del pvp framför dig.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Re: Re: Re: Alternativ till WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Seriös PVP i WoW?

Va? Pratar du om ett annat spel som också kallas "WoW" men faktiskt inte är World of Warcraft?

Min bild av WoW PvP.
Ingen orkar bry sig om WorldPvP (vilket är äkta PvP)
Istället grindas PvP instanser dag ut och dag in för att få *den* gearen.

Att grinda PvP instanser betyder inte att man ens spelar, utan att vara AFK är nästan ett måste, då är man en i gänget.

De dagar man har för tråkigt för att vara AFK i PvP instansen (som f.ö bara känns tråkigt uppgjort) Så spelar man utan att förstå vad det går ut på. "Lagsport? Det är ju jag ensam mot alla horde, för jag vill ha poäng" Hjälpa mina vänner? vilka vänner? jag känner ingen här.... osv.

WoW-PvP är en enorm besvikelse i mina ögon.

Sätt upp baser, torn, någon form av byggnad/dal som man har nytta av att hålla ute i världen.

Sätt upp mål, att om Alliance håller bas x i kalimdor så får de fördel y.

Låt världen leva i PvP (WARcraft)

Gör världen levande och spännande, värd att spela i.

Nix, först ska vi grinda mobs till vi spyr, sen ska vi grinda en liten instance till vi spyr, sen ska vi grinda mobs till vi spyr osv osv.

Kunde vara väl balanserat med VärldsPvP blandat med VärldsPvE

Ja, okej, för att det är ju inte precis så att Wintergrasp faktiskt har, EXAKT, det du beskriver.

Om Alliance/Horde vinner Wintergrasp-striden, så har dem faktiskt en del fördelar, som varar tills nästa strid. Till exempel, tillgång till Vault of Archavon. Ett annat exempel, farma för dailys inne i Wintergrasp. ÄNNU ett exempel, Stone Keeper's Shard som du kan loota från WotLK dungeon-bossarna, enbart om din faction har kontrollen över Wintergrasp.

Sen om du faktiskt sitter fast i en battleground-instans där det är en massa allmänt destruktiva människor som bara drar en "/afk" och tråkar, då kanske du borde ha övertänkt ditt serverval nogrannare. Tror du inte att dessa människor faktiskt har en fri vilja? Förväntar du dig att alla ska spela enligt reglerna bara för att du önskar att WoW vore allt du hoppades på?

Tough shit. Men med tanke på att folk faktiskt Har fri vilja, så lyckas WoWs PvP-sektor faktiskt hålla en extremt hög kvalité, även om många är som små barn där ute. Hela idén bakom Arena har förbättrats något enormt på den senaste tiden, varav du förut kunde tjäna poäng hur lätt som helst, och sedan lägga av. Numera krävs det en ganska hög vinst-förlust ratio för att hålla din poäng över 1500, och för att ens komma nära de kraven som finns för bättre utrustning så Måste du kunna tänka logiskt och strategiskt, som ett lag.

Det känns inte ens värt att börja gå in på skillnaden mellan "PvP" och "PvE"-servrarna, men inser du ens skillnaden mellan de två? Nyligen så levlade jag två stycken RAF-länkade gubbar genom instanser, på PvP-servern Dunemaul. Alltså såg jag i princip ingen annan människa springa runt med sin karaktär förens jag dingade 60 och drog mig till Outlands. Det tog mig sisådär 10 minuter att få min karaktärs första Honor Kill där, och det var en helt "fair fight". Där har du din förbannade World PvP som du klagar så mycket på.

Jag accepterar faktumet att du har din egna åsikt, men när din åsikt saknar grund, så börjar jag nästan gråta inombords.

Nej, till alla er som känner er "besvikna" över hur PvP-systemet ser ut i något spel.. Varför finner ni det logiskt, på något plan, att sätta er på ett forum och gnälla på det? Låt mig fråga er, gör ni någonting åt det? Istället för att bara sitta här och se ut som en surpuppa över allt negativt, så kanske ni borde ta tag i er själva, och alla andra, och faktiskt försöka få igång lite lagarbete.

Helt otroligt att killar världen över, sitter och bekymrar sig mer över ett program på datorn, än vad till exempel kvinnor gör, när dem ska trycka ut kilotunga barn ut genom sina könsorgan. Skillnaden är att killarna sitter kvar och mumlar ut sitt hat för sig själva, medans kvinnan i detta fallet faktiskt gör någonting åt problemet, och krystar.

Ett tips till dig, Allexz, och alla som delar din åsikt. KRYSTA!

Ragemode: off.

Permalänk
Medlem

Eve online är ju typ renodlat för pvp... tjao, fråga inte Caldari bara, och individer som flyger drakes och CNR

Men om det verkligen är pvp du vill ha så borde du prova eve, lär ta ett tag innan du kommer så långt att du kan börja pvpa dock, pga inlärningskurvan och skillpoints.

Om du känner för en utmaning. Och föressten, det finns en 21dagars trial på steam och i senaste expansionen som kom 10 mars så har dom förbättrat situationen för nya spelare och gjort det enklare.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Sötast

Re: Re: Re: Re: Alternativ till WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Ja, okej, för att det är ju inte precis så att Wintergrasp faktiskt har, EXAKT, det du beskriver.

Om Alliance/Horde vinner Wintergrasp-striden, så har dem faktiskt en del fördelar, som varar tills nästa strid. Till exempel, tillgång till Vault of Archavon. Ett annat exempel, farma för dailys inne i Wintergrasp. ÄNNU ett exempel, Stone Keeper's Shard som du kan loota från WotLK dungeon-bossarna, enbart om din faction har kontrollen över Wintergrasp.

Sen om du faktiskt sitter fast i en battleground-instans där det är en massa allmänt destruktiva människor som bara drar en "/afk" och tråkar, då kanske du borde ha övertänkt ditt serverval nogrannare. Tror du inte att dessa människor faktiskt har en fri vilja? Förväntar du dig att alla ska spela enligt reglerna bara för att du önskar att WoW vore allt du hoppades på?

Tough shit. Men med tanke på att folk faktiskt Har fri vilja, så lyckas WoWs PvP-sektor faktiskt hålla en extremt hög kvalité, även om många är som små barn där ute. Hela idén bakom Arena har förbättrats något enormt på den senaste tiden, varav du förut kunde tjäna poäng hur lätt som helst, och sedan lägga av. Numera krävs det en ganska hög vinst-förlust ratio för att hålla din poäng över 1500, och för att ens komma nära de kraven som finns för bättre utrustning så Måste du kunna tänka logiskt och strategiskt, som ett lag.

Det känns inte ens värt att börja gå in på skillnaden mellan "PvP" och "PvE"-servrarna, men inser du ens skillnaden mellan de två? Nyligen så levlade jag två stycken RAF-länkade gubbar genom instanser, på PvP-servern Dunemaul. Alltså såg jag i princip ingen annan människa springa runt med sin karaktär förens jag dingade 60 och drog mig till Outlands. Det tog mig sisådär 10 minuter att få min karaktärs första Honor Kill där, och det var en helt "fair fight". Där har du din förbannade World PvP som du klagar så mycket på.

Jag accepterar faktumet att du har din egna åsikt, men när din åsikt saknar grund, så börjar jag nästan gråta inombords.

Nej, till alla er som känner er "besvikna" över hur PvP-systemet ser ut i något spel.. Varför finner ni det logiskt, på något plan, att sätta er på ett forum och gnälla på det? Låt mig fråga er, gör ni någonting åt det? Istället för att bara sitta här och se ut som en surpuppa över allt negativt, så kanske ni borde ta tag i er själva, och alla andra, och faktiskt försöka få igång lite lagarbete.

Helt otroligt att killar världen över, sitter och bekymrar sig mer över ett program på datorn, än vad till exempel kvinnor gör, när dem ska trycka ut kilotunga barn ut genom sina könsorgan. Skillnaden är att killarna sitter kvar och mumlar ut sitt hat för sig själva, medans kvinnan i detta fallet faktiskt gör någonting åt problemet, och krystar.

Ett tips till dig, Allexz, och alla som delar din åsikt. KRYSTA!

Ragemode: off.

Har du funderat på lugnande?

Du och ditt WoW låter nästan som ett gift par ^^

Permalänk

eve-online ska du testa. De e nice.

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Alternativ till WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Har du funderat på lugnande?

Du och ditt WoW låter nästan som ett gift par ^^

Personliga angrepp verkar vara det enda du har till ditt försvar. Jag känner inte ens en nöd att försvara mig, då du förlöjligar dig själv.

För övrigt, till trådskaparen: Ett spel är vad du gör det till. Om ett spel har en PvP-del, så är det upp till dig att göra det mesta du kan av det. Tyvärr så har spelutvecklare varken tid eller resurser för att utveckla ett MMORPG som tillfredställer helt och hållet både PvP- och PvE-mässigt. (Inte för att jag säger att det ens är möjligt, folk finner alltid det negativa i saker, även om det inte finns där, det verkar ligga i våran natur.)

Permalänk
Sötast

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alternativ till WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Personliga angrepp verkar vara det enda du har till ditt försvar. Jag känner inte ens en nöd att försvara mig, då du förlöjligar dig själv.

Tyvärr kan jag inte hålla med.

För det första ser jag inte ens vad för angrepp du pratar om?

Att ta lugnande, ett angepp?
Att bete sig som ett gift par, ett angrepp?

Nä, jag var faktiskt seriös.

Jag kände helt enkelt inte för att svara på någon av din text för att du verkade ta det hela alldeles för seriöst, som om jag spottade på din väns lik eller något.

Permalänk
Medlem

Sätter en P4 att denna tråden kommer drabbas av MORPG-drama och sedan tävla i vem som krökar mest samt vem som har snyggast flickvän.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Alternativ till WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Tyvärr kan jag inte hålla med.

För det första ser jag inte ens vad för angrepp du pratar om?

Att ta lugnande, ett angepp?
Att bete sig som ett gift par, ett angrepp?

Nä, jag var faktiskt seriös.

Jag kände helt enkelt inte för att svara på någon av din text för att du verkade ta det hela alldeles för seriöst, som om jag spottade på din väns lik eller något.

Hahahahahahahahahahahahahahahahahaha.

Haha.

Ha.

Förlåt för att jag gav mina åsikter angående hur det egentligen står till. Ber YTTERST om ursäkt för att du fick för dig att jag tog en diskussion lika seriöst som om du skulle spotta på min väns lik. I själva verket så gav jag bara mina åsikter och försvarade dem. Fan, man blir lite deppig över att folk inte är intellektuella nog för att föra en diskussion, oavsett ämnet.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Alternativ till WoW

PvP i Ultima Online säger jag bara!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Ja, okej, för att det är ju inte precis så att Wintergrasp faktiskt har, EXAKT, det du beskriver.

Om Alliance/Horde vinner Wintergrasp-striden, så har dem faktiskt en del fördelar, som varar tills nästa strid. Till exempel, tillgång till Vault of Archavon. Ett annat exempel, farma för dailys inne i Wintergrasp. ÄNNU ett exempel, Stone Keeper's Shard som du kan loota från WotLK dungeon-bossarna, enbart om din faction har kontrollen över Wintergrasp.

Sen om du faktiskt sitter fast i en battleground-instans där det är en massa allmänt destruktiva människor som bara drar en "/afk" och tråkar, då kanske du borde ha övertänkt ditt serverval nogrannare. Tror du inte att dessa människor faktiskt har en fri vilja? Förväntar du dig att alla ska spela enligt reglerna bara för att du önskar att WoW vore allt du hoppades på?

Tough shit. Men med tanke på att folk faktiskt Har fri vilja, så lyckas WoWs PvP-sektor faktiskt hålla en extremt hög kvalité, även om många är som små barn där ute. Hela idén bakom Arena har förbättrats något enormt på den senaste tiden, varav du förut kunde tjäna poäng hur lätt som helst, och sedan lägga av. Numera krävs det en ganska hög vinst-förlust ratio för att hålla din poäng över 1500, och för att ens komma nära de kraven som finns för bättre utrustning så Måste du kunna tänka logiskt och strategiskt, som ett lag.

Det känns inte ens värt att börja gå in på skillnaden mellan "PvP" och "PvE"-servrarna, men inser du ens skillnaden mellan de två? Nyligen så levlade jag två stycken RAF-länkade gubbar genom instanser, på PvP-servern Dunemaul. Alltså såg jag i princip ingen annan människa springa runt med sin karaktär förens jag dingade 60 och drog mig till Outlands. Det tog mig sisådär 10 minuter att få min karaktärs första Honor Kill där, och det var en helt "fair fight". Där har du din förbannade World PvP som du klagar så mycket på.

Jag accepterar faktumet att du har din egna åsikt, men när din åsikt saknar grund, så börjar jag nästan gråta inombords.

Nej, till alla er som känner er "besvikna" över hur PvP-systemet ser ut i något spel.. Varför finner ni det logiskt, på något plan, att sätta er på ett forum och gnälla på det? Låt mig fråga er, gör ni någonting åt det? Istället för att bara sitta här och se ut som en surpuppa över allt negativt, så kanske ni borde ta tag i er själva, och alla andra, och faktiskt försöka få igång lite lagarbete.

Helt otroligt att killar världen över, sitter och bekymrar sig mer över ett program på datorn, än vad till exempel kvinnor gör, när dem ska trycka ut kilotunga barn ut genom sina könsorgan. Skillnaden är att killarna sitter kvar och mumlar ut sitt hat för sig själva, medans kvinnan i detta fallet faktiskt gör någonting åt problemet, och krystar.

Ett tips till dig, Allexz, och alla som delar din åsikt. KRYSTA!

Ragemode: off.

Jaha så nu får man inte leta alternativ till WoW längre... Kom igen! alla har inte din åsikt och du verkar ju vara lite för kär i spelet för ditt eget bästa. Jag menar ditt utbrott är ju inte befogat nånstanns. Du är sur för att några inte gillar PvP i WoW? Kanske är hög tid för dig att inse att världen inte består av 1-2 åsikter. Jag tror personligen att kvinnor oroar sig mer för barnafödandet än vad män oroar sig i MMORPs. Din kvinnoliknelse är bara osmaklig. Kvinnor skulle av naturen dö om de inte krystade vid barnfödsel. Jag hoppas verkligen inte att du är uttalad feminist. Vi behöver inte fler som urvattnar begreppet...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Alternativ till WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apothysis
Sen om du faktiskt sitter fast i en battleground-instans där det är en massa allmänt destruktiva människor som bara drar en "/afk" och tråkar, då kanske du borde ha övertänkt ditt serverval nogrannare.

Please.. Man ska inte behöva byta server för att ett sådant system ska funka. Handlar i grund och botten om hur man skapar designen från början. Ett bättre system hade löst Battlegrounds för länge sen. Från början var det bara en jävla grindfest, vilket det är fortfarande. Bara Blizzard som inte orkar komma på ett bättre system.

Citat:

Tror du inte att dessa människor faktiskt har en fri vilja? Förväntar du dig att alla ska spela enligt reglerna bara för att du önskar att WoW vore allt du hoppades på?

Hade system varit bra från början hade folk varit tvungna att följa regler, annars hade dom fått ett "straff" av något slag. En 15min debuff räcker tydligen inte. Har aldrig gjort heller.

Citat:

..Men med tanke på att folk faktiskt Har fri vilja, så lyckas WoWs PvP-sektor faktiskt hålla en extremt hög kvalité, även om många är som små barn där ute. Hela idén bakom Arena har förbättrats något enormt på den senaste tiden..

Vilket WoW spelar du? Inte fan är det samma jag lirar i alla fall. Två riktigt efterblivna jävla sunk arenor, klasser som är trasiga åt både höger och vänster. Ett ratingsystem som skulle lagts in och finslipats för 4 säsonger sen istället för mitt under spelets gång när det är i full fart. En bild säger mer än tusen ord är det va?

Detta är balans och en "förbättrad" arena tycker du?

Citat:

Jag accepterar faktumet att du har din egna åsikt, men när din åsikt saknar grund, så börjar jag nästan gråta inombords.

Din åsikt du rabblar upp här saknar ju helt grund, har du ens kollat hur communityn ser ut i dagens läge? Arenan har tappat 60% spelare efter S4, och ja du kan kolla arenajunkies.com för information om det. Folk inte har inte gjort annat än att klaga på PvE som vilken treåring som helst kan klara utan att behöva tänka. Epics som flyger höger och vänster utan att behöva anstränga sig. WoW i nuläget är så casualiserat att folk som faktiskt vill ha någon form av utmaning får det inte. Ingenting är svårt i spelet, allt får man med några klick ett smattrande på tangentbordet. Bra spel i grunden består av utmaning och belöning. Inte idlande och epics kastade på en.

Citat:

Nej, till alla er som känner er "besvikna" över hur PvP-systemet ser ut i något spel.. Varför finner ni det logiskt, på något plan, att sätta er på ett forum och gnälla på det? Låt mig fråga er, gör ni någonting åt det? Istället för att bara sitta här och se ut som en surpuppa över allt negativt, så kanske ni borde ta tag i er själva, och alla andra, och faktiskt försöka få igång lite lagarbete.

I vilken bubbla lever du i egentligen? Har du någonsin tagit dig tid att läsa WoW-forumen? Du har en hel community som skriker på alla gamedesigners efter lösningar på alla fel utan någon större respons. Vad mer kan du begära av spelarna? Spelarna kan inte mer än säga vad som är fel och vänta på en lösning.

Citat:

Helt otroligt att killar världen över, sitter och bekymrar sig mer över ett program på datorn, än vad till exempel kvinnor gör, när dem ska trycka ut kilotunga barn ut genom sina könsorgan. Skillnaden är att killarna sitter kvar och mumlar ut sitt hat för sig själva, medans kvinnan i detta fallet faktiskt gör någonting åt problemet, och krystar.

Du tycker inte att det är lite läskigt att du går igång som om någon hade förnedrat din mamma när dom klagar på ett spel? Som du för övrigt verkar ha lite för mycket kärlek gentemot.

Just my two cents..

Visa signatur

|| i7 5820K @ 4400Mhz || 32GB Corsair 2400Mhz CL14 || Gigabyte RTX 3080 Ti || X99 SLI PLUS || Samsung 850 EVO 500GB || Acer Predator XB271HU G-Sync IPS || W10 64bit ||

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Alternativ till WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rullekorn82
Jaha så nu får man inte leta alternativ till WoW längre... Kom igen! alla har inte din åsikt och du verkar ju vara lite för kär i spelet för ditt eget bästa. Jag menar ditt utbrott är ju inte befogat nånstanns. Du är sur för att några inte gillar PvP i WoW? Kanske är hög tid för dig att inse att världen inte består av 1-2 åsikter. Jag tror personligen att kvinnor oroar sig mer för barnafödandet än vad män oroar sig i MMORPs. Din kvinnoliknelse är bara osmaklig. Kvinnor skulle av naturen dö om de inte krystade vid barnfödsel. Jag hoppas verkligen inte att du är uttalad feminist. Vi behöver inte fler som urvattnar begreppet...

Vafan? Det enda han gjorde var ju att dementera falska anklagelser. Jag kan iofs inte vara för någon annan men jag hittar verkligen inte vart han skriver att man inte får leta alternativ. Inlägget som han svarade på var ju fyllt av mer eller mindre felaktig "fakta" från någon som inte kan ha spelat WoW på ett bra tag.

Sen kvinnoliknelsen kan man väl tycka vad man vill om...