Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Hmmm, sabbatsår från utbildningen och spela SWTOR. Det skrämmande är att det verkligen är lockande!

Vad ska du göra när ett bra MMO kommer mitt i utbildningen :P?

Har hellre en bra utbildning i bagaget och spel kan vänta. Det kan inte utbildning, inte lika länge iaf.

Permalänk
Medlem

Skit spel.
Hade varit skit roligt om man fick spela... men ett litet fel val av server gör att man nu får ta att välja en ny server och börja om, skit roligt när man lvlat upp till 30. Funderar starkt på att lägga ner skiten redan nu... Tragiskt för ett så bra spel. Riktigt ritkigt klantigt av dem.... Och det enda dom kommer med är bortförklaringar...

Permalänk
Avstängd

Varför kan du inte spela när du pluggar? Man spelar väll när man har tid. För inte spelar du eller pluggar 24/7 så du måste välja bort den ena eller det andra?

Jag jobbar, jag spelar då och då. Nu är jag ledig så nu ska jag spela lite men kön är på 600=(

Tänker absolut inte byta server, eftersom dom jag känner och har guild med är på den servern. Då slutar jag hällre att spela SWTOR en att byta server.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderjo4:

Skit spel.
Hade varit skit roligt om man fick spela... men ett litet fel val av server gör att man nu får ta att välja en ny server och börja om, skit roligt när man lvlat upp till 30. Funderar starkt på att lägga ner skiten redan nu... Tragiskt för ett så bra spel. Riktigt ritkigt klantigt av dem.... Och det enda dom kommer med är bortförklaringar...

Blir nog bättre nästa vecka. Start en ny klass på en nästan tom server å lek lite sålänge. Jag kör Empire på ICE Breaker i USA. Medvetet val för att slippa köerna. Prime time i USA är ju liksom när man själv sover så några köer kommer jag knappast att ngnsin uppleva

Gillar det lilla jag spelat. Det känns som en hybrid av WoW, Star Trek Online och Warhammer med lite nya grepp. Gillar att man har companions och kan skicka iväg dem på uppdrag osv. Att kunna skicka iväg sin companion å sälja grejjer har de kopierat rakt av från ett annat spel som jag inte kommer ihåg vad det heter. Det där som de gamla diablo 2 utvecklarna håller på dem.

De har plockat russinen lite överallt. Återstår att se om det håller hela vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Vad ska du göra när ett bra MMO kommer mitt i utbildningen :P?

Har hellre en bra utbildning i bagaget och spel kan vänta. Det kan inte utbildning, inte lika länge iaf.

Utbildningen kan visst vänta. Under tiden så kanske man kommer på vad man vill utbilda sig till. Inte så att det är brottom direkt.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderjo4:

Skit spel.
Hade varit skit roligt om man fick spela... men ett litet fel val av server gör att man nu får ta att välja en ny server och börja om, skit roligt när man lvlat upp till 30. Funderar starkt på att lägga ner skiten redan nu... Tragiskt för ett så bra spel. Riktigt ritkigt klantigt av dem.... Och det enda dom kommer med är bortförklaringar...

Du startade en ny karaktär på en annan server för det är kö på servern du var först på? o.O
Det är alltid kö på alla stora mmo släpp, man får helt enkelt ge det lite tid innan det blir bättre

Annars kan man fjärrstyra sin dator från annan dator eller iphone/android och starta upp Old Republic när man ska röra sig hemmåt från jobb/skola.
Så man placerar sig i kö direkt och slipper vänta så länge.

Själv brukar jag logga in när jag kommer hem och fixa andra saker medans man väntar på att komma in på ens server.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerka88:

1000 i kö klockan kvart i tolv en onsdag morgon...Hurra!
Nu får dom fan fixa det här..!

och har kommit 200 placeringar på 45min.

Permalänk
Medlem

Lyssna inte på honom

Skrivet av Nirnaeth:

Utan att veta vad i wow du inte gillade skulle jag nog säga nej, uppskattar man inte wow som koncept så är inte SWTOR ett spel man kommer att spela någon längre tid.

Ni kommer att älska swtor även om ni inte gillade wow eller annat online spel som ni testat innan.
Swtor är extremt kul och underhållande.. Finns inget att gnälla på eller påpeka i swtor.. Endast positiva saker!!=)

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

"This is not the queue you are looking for..."

Star Wars: The Old Queue

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Ni kommer att älska swtor även om ni inte gillade wow eller annat online spel som ni testat innan.
Swtor är extremt kul och underhållande.. Finns inget att gnälla på eller påpeka i swtor.. Endast positiva saker!!=)

Jag tycker personligen att spelet är skitbra, men vem försöker vi lura här? Spelet har helt klart sina brister och buggar, precis som alla nya spel brukar ha.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

Ännu mer bilder till folket, den här gånger är det lite galenskaper och gäller samt ... Assassins Creed? O.o

http://cl.ly/1t3l0R2j371L2w0A3p1m

http://cl.ly/1i020p0f2B3e043B3p3I

http://cl.ly/0A1O2n110K22243n2M27

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Skrivet av kotz:

Ni kommer att älska swtor även om ni inte gillade wow eller annat online spel som ni testat innan.
Swtor är extremt kul och underhållande.. Finns inget att gnälla på eller påpeka i swtor.. Endast positiva saker!!=)

Men herregud det är ju väldigt subjektivt vad man tycker om ett spel, okej att du tycker att det inte finns något negativt med det. Men att uttrycka sig som om detta även gäller alla andra blir ju bara fånigt

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Du startade en ny karaktär på en annan server för det är kö på servern du var först på? o.O
Det är alltid kö på alla stora mmo släpp, man får helt enkelt ge det lite tid innan det blir bättre

Annars kan man fjärrstyra sin dator från annan dator eller iphone/android och starta upp Old Republic när man ska röra sig hemmåt från jobb/skola.
Så man placerar sig i kö direkt och slipper vänta så länge.

Själv brukar jag logga in när jag kommer hem och fixa andra saker medans man väntar på att komma in på ens server.

Öuuummm, så du menar att jag som kund skall behöva lida för att det är så i alla stora mmo släpp?
Det är ju sådana dumheter. då får dom gå ut och skriva det, typ bara så ni vet betalar ni för detta spelet och sen betalar 150 kr i månaden för att spela så kommer ni få sitta i köer. Alltså med andra ord har du otur så kanske du inte får spela alls om det nu är så att dina tider inte passar med resten av spelarnas sov tider.

Nix så fungerar det inte, å ja jag börjar om på en karaktär då Bioware själva har sagt att dom kan höja capen på servrarna som är fulla men att dom inte kommer göra det på ett tag då dom vill att det skall vara jämn tillväxt på samtliga servrar... Men va fan vill man att det skall vara jämn tillväxt på servrarna får man väll ändå skapa något som heter FREE TRANSFER. Hur svårt kan det vara, om man nu då gjort ett spel för flera miljoners kr?!

Så mina alternativ var alltså antingen byter jag server och seplar under min julledighet eller så sitter jag i köer under min julledighet....

Så därför säger jag fortfarande SKIT SPEL!

Permalänk
Skrivet av anderjo4:

Öuuummm, så du menar att jag som kund skall behöva lida för att det är så i alla stora mmo släpp?
Det är ju sådana dumheter. då får dom gå ut och skriva det, typ bara så ni vet betalar ni för detta spelet och sen betalar 150 kr i månaden för att spela så kommer ni få sitta i köer. Alltså med andra ord har du otur så kanske du inte får spela alls om det nu är så att dina tider inte passar med resten av spelarnas sov tider.

Nix så fungerar det inte, å ja jag börjar om på en karaktär då Bioware själva har sagt att dom kan höja capen på servrarna som är fulla men att dom inte kommer göra det på ett tag då dom vill att det skall vara jämn tillväxt på samtliga servrar... Men va fan vill man att det skall vara jämn tillväxt på servrarna får man väll ändå skapa något som heter FREE TRANSFER. Hur svårt kan det vara, om man nu då gjort ett spel för flera miljoners kr?!

Så mina alternativ var alltså antingen byter jag server och seplar under min julledighet eller så sitter jag i köer under min julledighet....

Så därför säger jag fortfarande SKIT SPEL!

Det står på alla spel att du betalar för produkten och dem kan inte garantera att allt fungerar hela tiden. Du kanske skulle vilja praoa som nätverkstekniker hos dem en dag för att se att dem jobbar häcken av sig.

kommer dokc inte ihåg ordagrant vad som skrivs.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Vet att det inte direkt är så stor chans att det sker men jag hade gärna velat testa spelet innan jag köper det.
Lönen rullar in på fredag men det är ändå 400kr vi snackar om och känns tråkigt att lägga ut det om man inte alls gillar spelet (självklart är detta något många gör) men efter att testat så mycket mmos börjar det bli tröttsamt.

Så undrar därför om man kanske kan få låna någons account någon timme eller så när denna person är i skola/jobbet? Hade uppskattats. Annars får man väl vika sig och köpa ändå

Skicka ett PM den som känner sig snäll efter mycket pepparkakor.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Det står på alla spel att du betalar för produkten och dem kan inte garantera att allt fungerar hela tiden. Du kanske skulle vilja praoa som nätverkstekniker hos dem en dag för att se att dem jobbar häcken av sig.

kommer dokc inte ihåg ordagrant vad som skrivs.

Hehehe jag skiter fullständigt om dom har 100000 nätverkstekniker som jobbar arslet av sig.... sen kan jag köpa att det inte fungerar hela tiden då det är ett nätverksbaserat spel. Men att man som dom skrev antagligen kommer få sitta å vänta 3-4 timmar innan man spelar dom närmsta veckorna, tycker jag verkligen inte är ok...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirnaeth:

Utan att veta vad i wow du inte gillade skulle jag nog säga nej, uppskattar man inte wow som koncept så är inte SWTOR ett spel man kommer att spela någon längre tid.

Jag gav inte WoW en så stor chans direkt, men det jag ogillade mest var nog att alla quests var så tråkiga.
Testar nog inte swtor då, om man nu inte kan testa gratis?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av anderjo4:

Så därför säger jag fortfarande SKIT SPEL!

Det har ju ingenting med själva spelet att göra. Orättvist att klanka ner på själva spelet, när flaskhalsen ligger hos Bioware. I övrigt så måste jag nog säga att jag står på din sida.

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk

Någon server med bra folk man kan lira Republic på?
Som inte är överbefolkad dvs.

Permalänk
Medlem

Antar att trycket på servrarna är för mycket för trial den närmaste tiden, men får man "buddy"-keys eller liknande med någon version? Vet inte varför men fick ett litet sug på att spela detta, men skulle gärna vilja prova på innan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jag gav inte WoW en så stor chans direkt, men det jag ogillade mest var nog att alla quests var så tråkiga.
Testar nog inte swtor då, om man nu inte kan testa gratis?

Du kan nog testa gratis om ett halvår eller så. Trials brukar släppas när spelen börjar tappa användare.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Du kan nog testa gratis om ett halvår eller så. Trials brukar släppas när spelen börjar tappa användare.

eller i samband med nytt material för att öka kretsen

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hur Bioware tänker här. De kommer inte låsa de "populära" servrarna för att folk ska spela med sina vänner och guilder, tanken är god men blir ett helvetes kaos. Det bildas enorma köer på dem samt de nyare servrarna vill ingen spela på för att det är rena ghost towns. Senare om ca några veckor kommer spelets popularitet att avta och köerna också vilket är bra. Men de mindre servrarna kommer garanterat försvinna eftersom folk lämnar dem för att spela på de mer befolkade. Samt att Bioware ska öka kapaciteten på servaerna vart efter, alltså det blir ju så jävla obalanserat! : / Så de vill att man ska med andra ord köa som stryk för att klumpa ihop oss. Varför inte göra servrar 2x om inte 3x större kapacitet med en gång för? lol... Kollar man på kartorna för spelet så kommer det bli spök stad oberoende vilken server man hamnar på. Eftersom världarna är så stora..

Vad det inte Bioware som sade att de hade kollat på andra mmo's misslyckanden för att göra bättre ifrån sig? Ye right, vilket bs..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Du kan nog testa gratis om ett halvår eller så. Trials brukar släppas när spelen börjar tappa användare.

Okajjjj

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Om jag hade tänkt "soloköra"hade jag utan tvekan startat gubbe på lågserver. Problemet med att låsa servrar är sådana som jag som inte kommer börja lira på någon vecka eller två, om "min" guilds server låses, vad gör jag då?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag "trial-kör" just nu. Förbeställde, fick min early accesss-kod och avbeställde strax därefter för att på så sätt få prova på spelet under early access (och "grace period":en) innan man bestämmer sig för köp.

Det är ett väldigt bra och finslipat spel och det känns som om att SWTOR kommer att vara benchmarken gällande story telling (och i många andra avseenden med) för kommande MMO. Har redan börjat ta för givet att det skall vara voice acting, cut scenes och alternativa lösningar/val på samtliga quests, jag skulle aldrig kunna tänka mig att gå tillbaka till ett spel med wall-of-text beskrivningar a la WOW De skall fan ha en eloge att de lyckats få, åtminstone för mig, en att faktiskt bry sig om briefingen och bakgrunden till questsen man gör, aldrig tidigare hänt i ett MMO för mig. Fungerar otroligt bra i flashpoints/dungeons med där man får rolla om vem som vinner dialogvalet.

Companion och crafting-systemen är dessutom överraskande gentomtänkta. Trodde att jag skulle störa mig på att ha en extra "pet" hängandes efter sig hela tiden men tycker nu helt tvärtom, tillför mycket både till storyn, striderna och crafting. Skulle nu istället kännas ensamt utan mina companions Miljöerna och universumet är dessutom fantastiska, diggar stämningen och stilen stenhårt något som jag heller inte trodde att jag skulle göra!

Är ändå tveksam till om det blir ett köp, främst på grund av tidsbrist men även för att man är relativt less på genren. Jag har inget större intresse av sådant andra tycker är måsten som raider, dailys etc a.k.a "the MMO rat race". Blir det ett köp är det främst för storyn och eventuellt pvpn som jag inte har någon större erfarenhet av än (för låg level för open world pvp samtidigt som warzones är som slideshows för mig), men de warzones jag har kört har kännts sådär. Men känns bra att ha spelat upp och testat en del olika karaktärer nu (lvl 25 operative som högsta, grym story och fantastiskt rolig klass!) om man skulle få för sig att köpa det i framtiden.

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa Gamecards om ens bankkort är borta för tillfället? Online alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirSkitz:

Var kan man köpa Gamecards om ens bankkort är borta för tillfället? Online alltså.

Webhallen, spelbutiken, gamestop

Permalänk
Medlem

jag kommer bara spela single så därför valde jag en server med låg population. har aldrig varit ngn kö på den servern. svinbra

Permalänk
Medlem
Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >