Permalänk
Hedersmedlem

G15, "Alt Gr" sitter knasigt..

Hej grabbar!
Fick mitt nya G15 II på posten igår, men efter ett tags spelande så märkte jag att Alt Gr satt skummt placerad.
Den sitter liksom högt upp, "norrut" kanske man ska kalla det, på tangentbordet, så den skaver emot punkt och komma-tangenterna. Innan fastnade den t.o.m. på punkt-tangenten så att båda trycktes ner..
Har fixat detta genom att skrapa bort den lilla platbiten som stack ut på punkt-tangenten, så nu fastnar den inte iaf..

Men nu till min fråga; ska det verkligen se ut såhär? Gör det det för alla européer? Eller har jag fått en defekt tangent?
Isåfall vill jag fan ha en ny av logitech..
Om det inte råkar vara så att någon här råkar ha en tangent dom vill ge bort då

Så här ser det ut...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

dock har jag gamla G15 men min altgr sitter också precis till höger om space.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

På mitt G-15 sitter alt-gr i perfekt linje med space och windows. Ditt är defekt.

Permalänk
Medlem

Va jobbigt!
Hoppas du kan få den bytt på garantin...

Tills dess: du vet att man kan använda vänster ctrl+alt precis som alt gr?
Alltså t.ex @ går att få med alt gr + 2 eller ctrl + alt + 2

Permalänk

På mitt tangentbord sitter AltGr perfekt, skaver inte mot nått och fastar inte.
Fast M2 Knappen fastnar ofta. o.O

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av streetracing
På mitt G-15 sitter alt-gr i perfekt linje med space och windows. Ditt är defekt.

Sepåfan, visste väl att nåt var skummt..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
Va jobbigt!
Hoppas du kan få den bytt på garantin...

Tills dess: du vet att man kan använda vänster ctrl+alt precis som alt gr?
Alltså t.ex @ går att få med alt gr + 2 eller ctrl + alt + 2

Undrar hur jag ska gå tillväga med garantin då, ska jag kontakta logitech eller cdon där jag köpte det?
Och ja jag vet att Alt Gr är samma sak som Ctrl+Alt

Förresten, hur ser eran Alt Gr ut? Formmässigt alltså.
På bilderna av amerikanska G15 där den har två Alt så ser dom likadana ut, men min Alt Gr ser mer ut som vänstra Shift.. Dvs den buktar inåt istället för utåt. :/

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Det är primärt via återförsäljaren du köpt den ifrån du ska byta den hos under första året