Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Zotac förbereder Geforce GTX 275 med monsterkylare

Permalänk
Melding Plague

Zotac förbereder Geforce GTX 275 med monsterkylare

Den förhållandevis okända grafikkortstillverkaren Zotac kryddar ett Geforce GTX 275 med en monsterkylare från Arctic Cooling.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

jävlar maffigt!!!

Permalänk
Medlem

men den kyler ändå bara direkt på gpu:n ingen direktkontakt med minnena ??

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk

ganska fail att den inte är överklockad, dom skulle ju dragit upp spänningarna rejält, eller åtminstone sänt med programmvara för att göra det

Permalänk

känns rätt värdelös

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Defender
men den kyler ändå bara direkt på gpu:n ingen direktkontakt med minnena ??

Lär ju ändå få bättre kylning än original kylaren med 3 fläktar som pressar luft mot hela pcb:n.

Visa signatur

Antec 300. e8400. Scythe Ninja. 8800gts 512mb. OCZ pc600 4gb. Corsair 650tx. Seagate 500gb.

Permalänk

Blir ju kul att se om den kan klocka också...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Koffarn
Lär ju ändå få bättre kylning än original kylaren med 3 fläktar som pressar luft mot hela pcb:n.

Har 2-fläktarsvarianten av den där kylaren på mitt 8800GTS 512. Artic Cooling Twin Turbo och man får med kylflänsar till minnena och voltregulatorerna så antar det är samma med denna. Väldigt bra kylare måste jag säga, tysta fläktar och kyler bra.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Koffarn
Lär ju ändå få bättre kylning än original kylaren med 3 fläktar som pressar luft mot hela pcb:n.

Och förmodligen trycker ut luften ut ur chassiet därback.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk

Fan vad stor kylare
Och jag trodde Accelero S1 var stor

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Avstängd

Borde ju bli billigare att köpa denna än att köpa ett 275 och acceleron separat, Zotac lär ju bra pris då de köper många sådana här accelero kylare.
Nu har jag iofs aldrig sett märket Zotac i någon affär...

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Oh herre***lar!

Jag har aldrig kikat på Extreme/Twin Turbo kylare.

Om det inte kostar på tok förmycket för den fina kylningen kan det vara intressant, med tanke på att den är nog väldigt tyst om man sänker fläktarna

Permalänk

Ser fint ut, allt beror ju på ljudnivån. Själv har jag kikat på 280 och ett accelero 280 och det här verkar ju vara ungefär det, fast färdigpaketerat.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Zotac brukar väl ha lite ovanliga modeller. Har för mig att de bl.a. var väldigt tidiga med HDMI-portar på grafikkort.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Ser fint ut, allt beror ju på ljudnivån. Själv har jag kikat på 280 och ett accelero 280 och det här verkar ju vara ungefär det, fast färdigpaketerat.

Arctic Cooling brukar väl bara tysta

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag detta är ett mkt intressant kort om priset kan hållas nere... enda nackdelen som jag ser det är att man inte får ut den varma luften ur lådan med dena fläktlösning men det kompenseras av den goda prestandan som denna kylning levererar.

För att få en idé om denna kylare kolla in reviewen på GTX260-kortet från INNO3D GTX260

Överklockningspotensialen lär bli grym, sen är det ju bara att göra ett eget överklockat BIOS.

Zotac brukar ha hyffsade priser på sina kort!

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem

Bara en fråga; varför dyker det ofta upp aptitretare som denna, när tillverkaren i fråga inte ens säljer sina produkter i sverige? Känns som det ofta står om exotiska märken som inte ens säljs här. Jag tror det är få som beställer från utlandet bara för att få en viss kylare på sitt grafikkort, därav blir nyheten nästan ointressant.

Point of View, Zotac, Diamond.. inget man ser i sverige. Hade gärna gjort det dock. Tycker att vårat land är dominerat av jättar som Asus och Gigabyte, även när det gäller moderkort. Personligen tycker jag att de har tråkigast design utav alla tillverkare, vare sig det gäller grafikkort eller moderkort, ändå är de störst. Skumt. Inte är de billigast heller. Se bara på X38-kortens tid, där var Asus svindyra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
Fan vad stor kylare
Och jag trodde Accelero S1 var stor

Jag skulle tippa på att S1 faktiskt är större än den där - S1:an sticker upp rätt mycket ovanför kortet, den där är ju lågprofil i jämförelse.

Det som får den där att se extra stor ut är väl att den har tre fläktar, men det är ju inga 120:s.

Visa signatur

5950X, 3090