Apple sågar Vista i fyra nya reklamfilmer

Permalänk
Melding Plague

Apple sågar Vista i fyra nya reklamfilmer

Cupertino-baserade Apple går hårt åt Microsofts operativsystem i fortsättningen på den framgångsrika reklamkampanjen "Get a Mac".

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hehehe, klockrena juh =D

Permalänk

Utan att falla ner i "Win vs Mac"-träsket, vill jag säga att dessa reklamfilmer börjar kännas lätt töntiga och är inte längre fräscht roliga..

Kom med något nytt istället. Jag fattar att Mac är snygga, glossy och superenkla att använda samt virusfria.. Men känslan blir att om reklamfilmen är skämtsam och tuggummi-töntig så är produkterna inte särskilt allvarliga heller..

Gör om, gör rätt.. Kom på något nytt för att locka och underhålla mig som grinig och svårflörtad konsument..

Permalänk
Medlem

Usch, jag tycker såna här reklamfilmer mest känns patetiska, ska det vara så svårt för folk att leva med det faktum att alla har olika smak och trivs med olika plattformar?

Visa signatur

mm, just de!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Dorkington
Utan att falla ner i "Win vs Mac"-träsket, vill jag säga att dessa reklamfilmer börjar kännas lätt töntiga och är inte längre fräscht roliga..

Kom med något nytt istället. Jag fattar att Mac är snygga, glossy och superenkla att använda samt virusfria.. Men känslan blir att om reklamfilmen är skämtsam och tuggummi-töntig så är produkterna inte särskilt allvarliga heller..

Gör om, gör rätt.. Kom på något nytt för att locka och underhålla mig som grinig och svårflörtad konsument..

Sant, sant... Jag har inga åsikter om mac eftersom att jag inte använt någon sen jag gick på mellanstadiet och hamrade på med en gråskaleskärm, men...

Vem tror de att de riktar sig till med den här reklamen? Medelålders tanter, pentionärer och teknik-ointresserade tjejer? Ursäkta fördomarna, men ni fattar vad jag menar. Alla som har NÅGON som helst koll på datorer har ett hum om skillnaderna mellan PC och mac.

Nä, jag håller med - gör om, gör rätt.

/joar.

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk

Ahhh... jag önskar verkligen att OSx fick lika många användare som Windows... vem vet, då kanske virusskaparna skulle intressera sig mer för Mac också?

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0ink
Usch, jag tycker såna här reklamfilmer mest känns patetiska, ska det vara så svårt för folk att leva med det faktum att alla har olika smak och trivs med olika plattformar?

Tänkte skriva ungefär samma efter jag såg första reklam filmen. Dessa "reklam filmer" är tramsiga.

Permalänk
Medlem

Seinfeld-reklamerna var ju betydligt bättre.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Bara jag som tänkte tvärt emot den första reklamen med skyddsdräkten? Det är ju macs datorer som är dränkta med nått cancerframkallande medel som stinker, och ja jag har en macbook själv så jag vet.

Permalänk

haha vill se mac osX vs win7 vs ubuntu 9,04/någon annan linux dist ;).

sweclockers borde ha ett operativsystems tetst med liknande specifikationer på datorerna,,,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Dorkington
Utan att falla ner i "Win vs Mac"-träsket, vill jag säga att dessa reklamfilmer börjar kännas lätt töntiga och är inte längre fräscht roliga..

Kom med något nytt istället. Jag fattar att Mac är snygga, glossy och superenkla att använda samt virusfria.. Men känslan blir att om reklamfilmen är skämtsam och tuggummi-töntig så är produkterna inte särskilt allvarliga heller..

Gör om, gör rätt.. Kom på något nytt för att locka och underhålla mig som grinig och svårflörtad konsument..

+1

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989

sweclockers borde ha ett operativsystems tetst med liknande specifikationer på datorerna,,,

Phoronix har ett par såna test, om det är prestanda du menar, men prestanda brukar väl ändå inte vara det viktigaste när man väljer OS? Det är knappast några enorma skillnader för de flesta applikationerna.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joar
Sant, sant... Jag har inga åsikter om mac eftersom att jag inte använt någon sen jag gick på mellanstadiet och hamrade på med en gråskaleskärm, men...

Vem tror de att de riktar sig till med den här reklamen? Medelålders tanter, pentionärer och teknik-ointresserade tjejer? Ursäkta fördomarna, men ni fattar vad jag menar. Alla som har NÅGON som helst koll på datorer har ett hum om skillnaderna mellan PC och mac.

Nä, jag håller med - gör om, gör rätt.

/joar.

+1

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk
Medlem

Funkar lite som en anti-Mac reklam för mig

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Fy fan vad Apple är löjliga, jag blir bara irriterad. Reklamen tycker jag endast fungerar för de som redan använder och avgudar Mac.

Permalänk
Medlem

Haha, tyckte dom var ganska roliga.
Men ju fler som börjar använda Mac, desto fler virus och skadlig kod kommer det ju att komma.

Permalänk
Medlem

Förövrigt tycker jag det är stört löjligt att dom fortfarande håller på såhär.. Desperat försök att få användare..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joar
Sant, sant... Jag har inga åsikter om mac eftersom att jag inte använt någon sen jag gick på mellanstadiet och hamrade på med en gråskaleskärm, men...

Vem tror de att de riktar sig till med den här reklamen? Medelålders tanter, pentionärer och teknik-ointresserade tjejer? Ursäkta fördomarna, men ni fattar vad jag menar. Alla som har NÅGON som helst koll på datorer har ett hum om skillnaderna mellan PC och mac.

Nä, jag håller med - gör om, gör rätt.

/joar.

Håller med, med PC får man vad man betalar för.
Samma sak med mac, fast då mera mjukvarumässigt.

De säger att mjukvaran är gratis men dock betalar man ca x2 mera för en mac.

Mac är för en sort och PC är för alla.
PC skulle jag dock säga är "svårare".

Permalänk
Medlem

Har kört Hackintosh i ett par månader. Trevligt OS, men jag kör Win7 för fullt nu. Ska man göra något annat än att kolla mailen så blir man bara irriterad i OSX. Förresten funkade Mac Mail riktigt dåligt, så jag fick köra Thunderbird ändå :p.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Antar att det är lättare att skrämma med andras brister än att locka med sina egna fördelar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Antar att det är lättare att skrämma med andras brister än att locka med sina egna fördelar?

Hihi vilket hat mot mac man får läsa då
Första och sista filmen var ju roliga fast ganska fåniga, som gjorda för 7-åringar... Det enda mac har att skylta med är att man inte får virus, annars är ju windows bättre på nästan alla punkter (enligt mig).

Permalänk

Men bra gjort swec, tycker det är kul att alla sorters "nyheter" kommer fram, kul att läsa

Permalänk
Medlem

Så dåligt. Att de lägger ner ens ett öre på sånt här skit.

Permalänk
Medlem

Enda riktiga problemet jag har haft med Mac är att dom har blivit stulna från mej.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Så jävla patetiska de här reklamerna. Kan inte Apple hitta på något annat än att snacka skit om sina rivaler? Är ju typ som att Coca Cola reklamen skulle vara så barnslig som detta: "Pepsi Cola smakar skit! Coca Cola äger!". Lyft fram era produkter på ett annat sätt än att kasta skit på andras. Jävla omoget.

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Hihi vilket hat mot mac man får läsa då
Första och sista filmen var ju roliga fast ganska fåniga, som gjorda för 7-åringar... Det enda mac har att skylta med är att man inte får virus, annars är ju windows bättre på nästan alla punkter (enligt mig).

Nej nej, jag hatar inte Mac.
Tycker bara de är dyra designmaskiner som inte passar folk som hellre vil ha en fin dator än den bästa de kan få för pengarna de lägger ut.

Permalänk
Antielefant
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ricke90
Så jävla patetiska de här reklamerna. Kan inte Apple hitta på något annat än att snacka skit om sina rivaler? Är ju typ som att Coca Cola reklamen skulle vara så barnslig som detta: "Pepsi Cola smakar skit! Coca Cola äger!". Lyft fram era produkter på ett annat sätt än att kasta skit på andras. Jävla omoget.

Lite typ standard TV-reklam?

Vi är X bättre än märke X, enligt vårt eget helt oberoende test bland familjerna hos våra opartiska anställda eller på annat sätt avlönade?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LuXOD
Haha, tyckte dom var ganska roliga.
Men ju fler som börjar använda Mac, desto fler virus och skadlig kod kommer det ju att komma.

Tycker jag stämmer helt, för Microsoft dominerar ju marknaden, ca 90% av alla operativsystem är ju Windows.

Dessutom tycker jag att det verkar som att Mac är mer för den "okunnige användaren" och att Windows är mer för de som inte bara använder datorn som "leksak".

Detta är ju enbart som jag tror och jag kan ha fel.

Själv använder jag Windows.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Antielefant

Mja, Mac är väl mer för de som inte förstår att de faktiskt bara köper en PC till överpris med ett alternativt OS?

Var väl rätt länge sen Apple började bygga datorer med Asusmoderkort, Kingstonminnen och Intelprocessorer.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Visst, var rätt kul när de kastade skit på Vista när det lanserades men nu känns det rätt ut tjatat. Har de inget bättre att komma med?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C