Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Snarare 500kr.

Drar mitt exempel:

kollade på ett paket inkl skärm.

11.692kr inkl rabatt.

11.894kr utan rabatt.

så jag skulle tjäna 202kr med rabatten.
Sen kommer frakten 236kr.
Så jag skulle tjäna mer på få en frifraktkod än den rabattkod.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Avboka ditt asus nu och beställ ett sapphire på en gång? Skynda innan de försvinner

Jag fick mitt Asus-kort ca 200kr billigare och jag har tyvärr väldigt ont om pengar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelaxe
Jag fick mitt Asus-kort ca 200kr billigare och jag har tyvärr väldigt ont om pengar.

Förstår men 200kr är inte allt för mycket. Men 2500kr är mycket pengar.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Tja!
Köpte alldeles nyss ett HD5850, första gången jag handlar hos er.
http://www.misco.se/?sku=804863
Då jag inte har någon tidigare erfarenhet av Misco så undrar jag om man kan lita på att produkten är i lager när det står att den är det?
Anledningen till att jag frågar är att vissa butiker skriver att varan är i lager om någon underleverantör har dem och så får man den inte förrän efter flera veckor.
Nu står det att den inte är i lager, men när jag köpte så var den i lager, så min förhoppning är att få kortet under nästa vecka, är detta troligt? Frågan riktas mest mot Misco och de som handlat där förr och har erfarenhet av deras leveranstider.
MVH HermitoZ

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misco.se
Hej!

När Ni har sådana här frågor eller liknande så skall ni alltid ringa vår kundtjänst på 020-78 78 78 för att få svar. Då går det rätt till och blir hanterat snabbast möjligt. Ni kan också maila dem på kundtjanst@misco.se om det passar bättre.

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, MISCO

Hej!
Jag är utomlands nu och la precis en order men tabbade mig såklart. Jag råkade nämnligen beställa en adapter för 2,5" diskar till 3,5" format som jag nu inte har nån användning av eftersom jag inte beställde SSDdisken som jag funderade på innan. Plockade bort SSDdisken från ordern men glömde däremot plocka bort adaptern innan ajg skickade ordern...
Försökte nu ringa er på misco men då ni har ett 020-nummer så jag kan inte ringa dit eftersom jag är utomlands. Jag tror detta är anledningen iaf.

/mvh Fanten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FANTEN
Hej!
Jag är utomlands nu och la precis en order men tabbade mig såklart. Jag råkade nämnligen beställa en adapter för 2,5" diskar till 3,5" format som jag nu inte har nån användning av eftersom jag inte beställde SSDdisken som jag funderade på innan. Plockade bort SSDdisken från ordern men glömde däremot plocka bort adaptern innan ajg skickade ordern...
Försökte nu ringa er på misco men då ni har ett 020-nummer så jag kan inte ringa dit eftersom jag är utomlands. Jag tror detta är anledningen iaf.

/mvh Fanten

Testa via skype, går ju ringa till vanliga numer för en kostnad. sur tabbe =&

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Testa via skype, går ju ringa till vanliga numer för en kostnad. sur tabbe =&

Ah att jag inte tänkte på det. :S
Tack!

Permalänk
Medlem

Det skulle vara bra om ni har bilder på alla grafikkort så man ser vilken kylare det är.

Permalänk

4 dagar kvar innan den nuvarande sweclockers koden går ut, dags för en ny kod?

Permalänk
Medlem

Jag tycker ni ska använda er av postförskott som alla flesta större nätbutiker har. Ni skulle tjäna kunder på det tror jag...

Permalänk

När jag lägger till vissa produkter i "kundvagnen" så ploppar de upp en ruta som säger: tolkas inte som ett positivt heltal.

Får upp de när jag lägger till define R2, WD black 500gb & Gigabyte GA-MA785GT-UD3H

Undrar bara om de är nått fel eller om man bara ska klicka OK o fortsätta?
Ska handla lite delar snart och vill inte att de ska bli några problem

använder både sweclockers.se rean och rean via centrala studiestödsnämnden

EDIT: Nöjd nu MultiMan

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Hedersmedlem

Edit: Haha, tack för ändringen och Gott Nytt År!:P

(d? lr?

Jag visste inte att sweclockers var ett SMS-forum.)

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Mycket fin support och fina priser! Billigare än de flesta och det gillas när man är student och har det knapert med pengar.
5/5 möjliga! Keep up the good work!

Permalänk
Medlem

Köpte grafikkort här för ett tag sedan, mycket bra priser. Allt fungerade mycket fint och er hemsida är den bästa jag skådat på länge. 10/10!

Permalänk

Jahapp ser ut som att vi kommer få vara utan en fungerande sweclockers kod åtminstone fram till måndag, inte för att det gör mig nåt men..

Jag börjar känna att jag börjar bli lite missnöjd med Misco.
Min Intel X25-M G2 har fått datumet uppskjutet minst 4 miljoner gånger, och nu har de inget preliminärt datum alls på disken (på min order-status sida), även fast disken har haft status "1-4 dagar" länge nu på produktens sida.

Och datumet på mina HD5870 kort har blivit uppskjutet minst 5 miljoner gånger, asså det här börjar bli löjligt, jag skulle faktiskt föredra ingen preliminär-datum-info alls framför denna icke alls fungerande info.

Jag läste nånstans att ni strävar efter att infon varken ger falska förhoppningar, eller att den inte är överdrivet pessimistisk, men just nu ger den alldeles för mycket falska förhoppningar.
Infon är icke fungerande helt enkelt, så jag föreslår att ni slopar den helt..

Permalänk
Medlem

Dags för en ny rabattkod tycker man

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk

Ny rabattkod?

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RymdSegel
Ny rabattkod?

Blir ingen ny rabattkod förrän tidigast måndag eftersom alla på Misco är lediga.

Permalänk
misco.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Jahapp ser ut som att vi kommer få vara utan en fungerande sweclockers kod åtminstone fram till måndag, inte för att det gör mig nåt men..

Jag börjar känna att jag börjar bli lite missnöjd med Misco.
Min Intel X25-M G2 har fått datumet uppskjutet minst 4 miljoner gånger, och nu har de inget preliminärt datum alls på disken (på min order-status sida), även fast disken har haft status "1-4 dagar" länge nu på produktens sida.

Och datumet på mina HD5870 kort har blivit uppskjutet minst 5 miljoner gånger, asså det här börjar bli löjligt, jag skulle faktiskt föredra ingen preliminär-datum-info alls framför denna icke alls fungerande info.

Jag läste nånstans att ni strävar efter att infon varken ger falska förhoppningar, eller att den inte är överdrivet pessimistisk, men just nu ger den alldeles för mycket falska förhoppningar.
Infon är icke fungerande helt enkelt, så jag föreslår att ni slopar den helt..

Hej!

Tack för dina åsikter. Ja, jag kan verkligen hålla med dig om att vissa sortiment lider väldigt av att distributörerna inte vet när de kommer få in produkterna. De skickar sina osäkra "gissningar" till oss och denna "svajiga" information speglas direkt ut till våra kunder med hjälp av vårt nya informationssystem. Inte en helt optimal lösning, jag vet... Men ändå den bästa vi har just nu.

Vi använder alltid den bästa informationen som finns tillgänglig och det är mycket frustrerande när informationen ofta visar sig felaktig och datum flyttas fram. Detta verkar dock beröra datorkomponenter mest. De flesta andra sortiment verkar mycket stabilare i trovärdigheten i sin leveransinformation.

Vi skall undersöka vad vi kan göra för att "tvätta" informationen som våra inköpskällor skickar, så vi på något sätt kan blanda in vår erfarenhet i dessa siffror.

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
misco.se

Hej!

Här kommer en ny personalrabattkod till sweclockers medlemmar för användning på www.misco.se

Koden: ja19swe661
Aktivera koden här: www.misco.se/personalrabatt

(obs - Denna kod fungerar EJ på företagskonton.)

Med Vänlig Hälsning,
/Jonas Dahlborg, MISCO

Permalänk
Medlem

hmm någon som kan jämnföra priser på den nya koden och gamla?
skulle ändra rabatt kod, men såg att den gamla "m9code444" är aktiv än.

"Giltig mellan 2009-11-05 och 2010-01-31.
Rabatt via Misco på SweClockers forum. "

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

Det var samma rabatt på de saker jag kontrollerade lite snabbt nu på morgonen innan jag bytte kod.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

ah ok!
Då tackar jag

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Har både dåliga och bra erfarenheter av misco, det dåliga exempel, best en x25 80gb intel ssd den 10 december, och jag lovar ett den tradaren med skeppet lassat har åkt sick sack förbi misco har väl ändrat lev status ca5-6ggr sedan den 10onde, får väl ha överseende av det dåliga väglaget, då en å annan slinker ner i diket, priset har väl ochså ändrats en 10tal ggr trots att varan aldrig funnits på lager den har legat mellan 2060kr-2650kr
Och de har skrivit "kampanj" "rea" på disken ett fler tal ggr trots att de aldrig haft tillgångar av den hehe
Jag kan lova att på en månad hinner man gå in och kolla upp ordern antal ggr
http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=687921&RE_A...
Vart en avbest och en ny best från annat håll ligger på e18 och rullar fram nu efter en best i lördags
Det roliga är att väldigt många internet butiker har denna vara i lager, sedan jul-mellandagarna även före jul, men då status på min order hela tiden grund lurat mig i tron att om 2-3 dar har jag den i handen, så började jag känna mig lite blåst av misco, men men har som sagt en hemma till i morrn )

edit: nu är den slutsåld hehe och ingen har fått den leverad
mao hade man kunnat fått vänta till dö dagar
edit2:Idag den 5 är den i lager, igår slutsåld!!?? så misco vet alltså inte när lev är på väg, mycket dåligt

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X64
Har både dåliga och bra erfarenheter av misco, det dåliga exempel, best en x25 80gb intel ssd den 10 december, och jag lovar ett den tradaren med skeppet lassat har åkt sick sack förbi misco har väl ändrat lev status ca5-6ggr sedan den 10onde, får väl ha överseende av det dåliga väglaget, då en å annan slinker ner i diket, priset har väl ochså ändrats en 10tal ggr trots att varan aldrig funnits på lager den har legat mellan 2060kr-2650kr
Vart en avbest och en ny best från annat håll ligger på e18 och rullar fram nu efter en best i lördags
Det roliga är att väldigt många internet butiker har denna vara i lager, sedan jul-mellandagarna även före jul, men då status på min order hela tiden grund lurat mig i tron att om 2-3 dar har jag den i handen, så började jag känna mig lite blåst av misco, men men har som sagt en hemma till i morrn )

Samma här.
Har haft en beställning på en X25-M G2 80GB i över en månad nu, leverans statusen (på min personliga orderstatus sida) har ändrats flera gånger.
Det som gör mig lite sur är att produkten hade lagerstatus 1-4 dagar (på produktens huvudsida) ganska länge, men ändå skickade dom inte den till mig, så nu är lagerstatusen "Ej i lager" igen, vete tusan hur många månader till man kommer få vänta. Sen efter några månader när varan har kommit in i lager så finns det risk att samma sak händer igen: att dom skickar produkten till alla andra förutom till mig.

Och som X64 sa så har flera butiker varan i lager, inet verkar ha dessa diskar i överflöd, funderar faktiskt på att avbeställa min order och beställa från Inet istället..

Permalänk
Avstängd

gör det, vart från inet här med, den är på väg med posten nu
Misco är bojkottat av mig, oseriösa

Visa signatur

AMD Phenom II 965 c3//XFX Ati 5850 BE//Intel X25-M 80gb ssd//WD 750gb Black//Asus bräda M4A79XTD EVO//g15 v2//g500
Samsung t240 Fullhd gaming monitor//incoming sammy 2270
Lappy Asus UL30VT-QX030V

Permalänk

Nu har Misco ändrat lagerstatuset på X25-M till "Slutsåld" och satt stora klisterlappar med ordet "Slutsåld" över produktbilden, vad menas med att den är "Slutsåld"?
Hm jag antar att den är helt slutsåld helt enkelt ^^ Går inte ens att trycka på köp knappen.
Och samtidigt har de satt REA pris på disken, haha, det här är lite förvirrande..

Permalänk
Medlem

På min ordersida på Misco har jag prel. datum 2010-01-07 på X25-M nu. Det verkar för övrigt som att de slagit ihop retail- och bulkordrarna så att alla får retailversionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Samma här.
Har haft en beställning på en X25-M G2 80GB i över en månad nu, leverans statusen (på min personliga orderstatus sida) har ändrats flera gånger.
Det som gör mig lite sur är att produkten hade lagerstatus 1-4 dagar (på produktens huvudsida) ganska länge, men ändå skickade dom inte den till mig, så nu är lagerstatusen "Ej i lager" igen, vete tusan hur många månader till man kommer få vänta. Sen efter några månader när varan har kommit in i lager så finns det risk att samma sak händer igen: att dom skickar produkten till alla andra förutom till mig.

Och som X64 sa så har flera butiker varan i lager, inet verkar ha dessa diskar i överflöd, funderar faktiskt på att avbeställa min order och beställa från Inet istället..

Jag hade samma problem med misco faktiskt, säkert inte deras fel dock. Jag annullerade min order i förmiddags och disken kommer att skickas från inet.se idag. Billigare dessutom, och även retail hos inet

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Jag hade samma problem med misco faktiskt, säkert inte deras fel dock. Jag annullerade min order i förmiddags och disken kommer att skickas från inet.se idag. Billigare dessutom, och även retail hos inet

Gjorde också det alldeles nyss
Får en påse godis från Inet dessutom