Få nyheter i nya Iphone

Permalänk
Melding Plague

Få nyheter i nya Iphone

Apples uppdaterade mobiltelefon bjuder inte på några omvälvande nyheter. Istället talades det mest om nästa version av operativsystemet Iphone OS på WWDC:s öppningstal.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Priset kommer väl dock bli högre för oss kunder. Har för mig det var ungefär samma priser när iPhone 3G kom ut.

Permalänk
Proffsmoddare

Trevligt med batteritiden i alla fall!

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Inaktiv

299 US-dollar = 2 348,96693 svenska kronor exl. taxor, moms etc... hoppas det inte blir för dyrt bara.. måste erkänna att man är lite sugen på en

Permalänk
Medlem

I vanlig ordning används ordet "pris" på ett helt verklighetsfrämmande sätt då det rör sig om bundling med abonnemang.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Ja det var ju en liten besvikelse, hade ju hoppats på lite roligare nyheter, men den största nyheten måste väl ändå vara det kraftiga prisraset, kollar man billigaste 8GB modellen på prisjakt nu så ligger den på 6895 och det nya priset på denna ska bli 99 dollar:) (8GB modellen) hamnar väl på lite mer i svenska kronor efter div kostnader.

Frågan är ju om den nya modellen är värd så mycket mer än den gamla, känns som att det mest är OS3 som det hänt lite med.

Tycker lite synd om dom som köpt en nyligen för massa tusen:)

Visa signatur

ASRock Z77 E4 | I7 3770K | 16Gb Vengeance | Sapphire TRI-X R9 290 OC | FD R2 | C TX650 | Samsung 250 SSD | Corsair H100 | LG 29EA93

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bushman18
299 US-dollar = 2 348,96693 svenska kronor exl. taxor, moms etc... hoppas det inte blir för dyrt bara.. måste erkänna att man är lite sugen på en

Man får nog räkna med 3000 till 3500 kronor om det blir 299 dollar för den i USA. Och då bara för telefonen utan bindning eller liknande

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
Man får nog räkna med 3000 till 3500 kronor om det blir 299 dollar för den i USA. Och då bara för telefonen utan bindning eller liknande

Jo det var ungefär vad jag räknade till också

Permalänk

Lurarna ligger redan på apple, utan pris än så länge dock:(

Visa signatur

ASRock Z77 E4 | I7 3770K | 16Gb Vengeance | Sapphire TRI-X R9 290 OC | FD R2 | C TX650 | Samsung 250 SSD | Corsair H100 | LG 29EA93

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Artifaction
Ja det var ju en liten besvikelse, hade ju hoppats på lite roligare nyheter, men den största nyheten måste väl ändå vara det kraftiga prisraset, kollar man billigaste 8GB modellen på prisjakt nu så ligger den på 6895 och det nya priset på denna ska bli 99 dollar:) (8GB modellen) hamnar väl på lite mer i svenska kronor efter div kostnader.

Frågan är ju om den nya modellen är värd så mycket mer än den gamla, känns som att det mest är OS3 som det hänt lite med.

Tycker lite synd om dom som köpt en nyligen för massa tusen:)

Vad jag har läst och hört så släpps det ingen 8 GB Iphone 3GS, utan 8Gb'n är den föregående Iphonen. Så kort och gott är bara 16 gb och 32 gb varianterna nya. (Står även på Apples hemsida )

Angående priserna så kommer de säkerligen ligga på en samma priser som telefonerna ligger på idag +- någon hundralapp. (med abonnemang)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zputnick
Vad jag har läst och hört så släpps det ingen 8 GB Iphone 3GS, utan 8Gb'n är den föregående Iphonen. Så kort och gott är bara 16 gb och 32 gb varianterna nya.

Angående priserna så kommer de säkerligen ligga på en samma priser som telefonerna ligger på idag +- någon hundralapp. (med abonnemang)

Jo det var den "gamla" 8Gb jag menade.

OK, kollade apple.com och de priserna gäller vid 2 års nytecknande med AT&T:(

Där sjönk mitt hopp lite.

Kanske blir det en Omnia HD då iaf.

Ser ut som att denna blir nog ganska dyr iaf.

Citat:

For non-qualified customers, including existing AT&T customers who want to upgrade from another phone or replace an iPhone 3G, the price with a new two-year agreement is $499 (8GB), $599 (16GB), or $699 (32GB)

Visa signatur

ASRock Z77 E4 | I7 3770K | 16Gb Vengeance | Sapphire TRI-X R9 290 OC | FD R2 | C TX650 | Samsung 250 SSD | Corsair H100 | LG 29EA93

Permalänk
Medlem

Ja en sån här blir det. Har väntat länge nog nu på en iphone. Nästan alla polare på avdelnignen har en och själv envisas jag med en HTC. Jag måste säga att jag viker mig för iphonens eminenta gränssnitt och intiutivitet. Makalöst bra och smidig faktiskt. Allt är så tillgängligt också, men till ett pris så klart...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Apple visar som vanligt att de ligger långt fram i den tekniska utvecklingen med innovativa lösningar som MMS, videoinspelning och till och med kopiera/klistra in. För bara några tusen kronor med abonnemang är den ett självklart köp!

Permalänk
Medlem

Det är en helt klar bra telefon. Men när Telia lägger på sina abonnemangsavgifter är den helt enkelt inte prisvärd längre i mina ögon.

Visa signatur

System: R5 5600X, GTX 1080 TI

Permalänk
Medlem

Tänk om den hade haft OLED... :/

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Kameran var väl ändå på 3,2mpix och säljstarten 19 juni är väl bara i USA, Sverieg får vänta till juli...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ajame
Det är en helt klar bra telefon. Men när Telia lägger på sina abonnemangsavgifter är den helt enkelt inte prisvärd längre i mina ögon.

Jo men faktiskt ändå. Telia vänner och Fri surf för 69kr+199 i månaden. Det är inte mycket för den friheten. Men man ska ju så klart ha användning för det också. Annars kan man köpa en 1500kr SE-mobil, den räcker till mycket den med.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
Kameran var väl ändå på 3,2mpix och säljstarten 19 juni är väl bara i USA, Sverieg får vänta till juli...?

Ja

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Ska ju till usa snart.. kanske blir en sån då i samma veva..

Permalänk
Discokungen

Men what? Ofta iPhone 3G 8GB för tusen spänn utan abonnemang? =/

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Tror folk missade att den förra iPhonen annonserades till 99USD också. Tro inte att den här kommer ligga vid det priset heller.

Om det ändå blir så kommer jag garanterat köpa en, trots alla brister.

Permalänk
Medlem

Jag längtar efter en iPhone med bättre kamera.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

ska bli kul att se när den kommer till sverige och vad den kommer kosta

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Men what? Ofta iPhone 3G 8GB för tusen spänn utan abonnemang? =/

Aldrig att den kostar 1000kr utan abonnemang..

Visa signatur

i7 920, 4850 512MB, 640GB HDD, 3GB 1333 MHZ, Windows 7 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damo
Aldrig att den kostar 1000kr utan abonnemang..

Skrev ju det ovan.

99 dollar gäller endast vid nytecknande av 2 årigt AT&T abonnemang

Kommer att ligga på ungefär samma pris som innan tyvärr

Visa signatur

ASRock Z77 E4 | I7 3770K | 16Gb Vengeance | Sapphire TRI-X R9 290 OC | FD R2 | C TX650 | Samsung 250 SSD | Corsair H100 | LG 29EA93

Permalänk
Medlem

Besviken! Samsung i7500 med Android here i come..

Visa signatur

i7 920, 4850 512MB, 640GB HDD, 3GB 1333 MHZ, Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bushman18
299 US-dollar = 2 348,96693 svenska kronor exl. taxor, moms etc... hoppas det inte blir för dyrt bara.. måste erkänna att man är lite sugen på en

iPhone 3G annonserades skulle kosta 199$ när de släppte den, obunden har den aldrig varit billigare än runt 6000-7000kr... Totalpriset för en iPhone bunden till abonnemang brukar ligga mellan 10000-13000kr om jag inte minns fel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Apple visar som vanligt att de ligger långt fram i den tekniska utvecklingen med innovativa lösningar som MMS, videoinspelning och till och med kopiera/klistra in. För bara några tusen kronor med abonnemang är den ett självklart köp!

haha ironi är alltid roligt

Men det bevisar väl bara att trots fanboysens enorma försvarsställning så var detta funktioner som saknades på de gamla versionerna.

Permalänk
Medlem

WOW, 3 MEGAPIXEL KAMERA, HELT OTROLIGT!!! Sen är det säkert nån sugig no-name optik dessutom.
Om den hade lika bra kamera som min N95 8GB så skulle jag lätt gå över till den, men det tar väl kanske 3 år innan dom kommer ikapp på den fronten, och N95 är ju redan nu långt från ny.
(Ja jag använder faktiskt kameran och filminspelningsfunktionen väldigt mycket.)

Permalänk
Medlem

Kan bara svara för mig själv, men använt mms en gång med swirly mms till iphone, kanske fått ett sen november förra året...

har aldrig kopierat eller klistrat in på en mobil o känner nog inte för de nu heller.

kamera med video? har en bra systemkamera o en liten pocketkamera om nöden kräver...

fanboy? självklart... men sitter med en omnia också som är galant, gör inget av ovanstående där heller

Visa signatur

System 1:Intel Core 2 Duo 2.8GHz, 4GB DDR2 800MHz, 320GB HDD, Nvidia 8800GS 512mb, IMAC ^^

System 2: Amd 4800+, 4GB DDR 2 667MHz, 500GB HDD, ATI 2600PRO 256MB, MEDIA CENTER