Permalänk
Medlem

Skyddsskumm liknande material?

hej! Jo jag söker sådant här skumm, typ tvättsvampslikande ungefär. Som man brukar ha i hårda lådor för att sedan skära ut efter sina kamera saker.

Tänkte i stället för att lägga ner 2000kr på en ny ryggsäck så skulle man kunna skära ut en bit sådant här och stoppa i min befintliga ryggsäck.

Vad tror ni om de?

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

frigolit? skummgummi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oooo
hej! Jo jag söker sådant här skumm, typ tvättsvampslikande ungefär. Som man brukar ha i hårda lådor för att sedan skära ut efter sina kamera saker.

Tänkte i stället för att lägga ner 2000kr på en ny ryggsäck så skulle man kunna skära ut en bit sådant här och stoppa i min befintliga ryggsäck.

Vad tror ni om de?

Gör du det bra, så att allt sitter kvar och med olika fack osv tror jag att det kan gå alldeles utmärkt. Personligen säger jag, lägg en tusenlapp på en bra väska istället. Behöver inte alls kosta 2000 kr.

Tamrac har en del sköna väskor för bra pris. Köpte min flipside för en 700 tror jag, bekväm och rymmer en del.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Tänk på att en del såndär padding utvecklar gaser som kan lägga sig som en hinna på (objektiv)glas. Så det bör du kolla upp innan du köper nått.

Visa signatur

Spela på datan: http://www.ssg-clan.se

Permalänk
Medlem

Det visste inte jag i alla fall, smart tänkt Trracer!

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Okey, pratade lite med min far och han sa att han köpte för till sina systemkameror, liknande massa man har i "hardcases" i en butik i stan som gör sängar, Hur vet man föresten ifall de "släpper" sig eller inte?

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde mig ett eget väskskydd, att stoppa i en befintlig väska, då jag helt enkelt hellre lägger 1000kr på ett nytt objektiv. Den dagen jag behöver fler fack får jag helt enkelt ta ställning då, men än så länge duger min väska perfekt.

Har tyvärr inga bilder på när den är färdig men så här såg det ut under tiden...

Högra sidan är inte fastsydd än på bilden.

Närbild på hur fickorna syddes

Fästanordning i väskan... kardborreband!

Tack vare kardborre band kan jag enkelt när jag vill bara ta ut stoppningen och använda den som en vanlig ryggsäck. Kardborre hjälper även till att hålla stoppningen på sin plats.

Byggmaterial:

Bilisoleringsmatta - köpt på mekonomen för 80kr (stoooooor matta, använde inte ens hela)

ett gammalt lakan som skulle slängas. (att klä isoleringen i.)

Sytråd (fick låna av mamma)

Kardborreband (Hade hemma som jag brukar "knyta" ihop kabelhärvor med) Går att köpa i vilken tygaffär som helst, inte dyrt...

Tid för utförande: 10 timmars aktivt arbete.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xNp^
Massa bilder och text.

Coolt!

Själv köpte jag en LowePro FastPack 250. Det var erbjudande på den för 499, annars kostar den runt 800kr.

Mycket bra väska!

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Ah snyggt! precis något sådant jag tänkt, för jag gillar min väska. Och vill kunna ha den precis som din, Tillbåda delarna!

Tack! ska nog sy ihop mig en också

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

snyggt xNp^ själv köpte jag min lowepro AW200 sprillans ny från ebay för 450:- helt okej.

Visa signatur