Oblivion, skall HDR verkligen vara såhär fult?
Köpte idag Oblivion över Steam, efter att inte ha spelat det på ett bra tag.
Jag tycker dock HDR är otroligt fult, kan inte minnas att det såg ut såhär på exakt samma dator, då jag spelade tidigare.
Det jag finner störande är den "skimrande" effekt som blir på kanterna av belysta objekt, när jag rör mig. Det är svårt att förklara, så jag spelade in en liten film på det: http://www.andreas-skoglund.se/filmer/Oblivion.mp4 (VLC klarar den bra, Quicktime låser sig dock för mig)
Tydligast 00:05-00:08, samt 00:18 till slutet, byggnadsdelen till vänster i bild.
Trodde först det var någon av mina moddar, eller inställningar i INI-filen jag gjort, men filmen är inspelad på ett helt nyinstallerad Oblivion, ingen mod gjord alls. Har sett över inställningar i nVidias kontrollpanel, men vad jag än ställer in så verkar det inte göra någon skillnad.
Är det kanske såhär HDR skall se ut i Oblivion och jag störde mig helt enkelt inte på det tidigare, eller är något fel för mig?
Systeminfo:
OS: Windows 7 RC1
GFX: 8800GT, 186.18
CPU: E6750@3.6GHz
MEM: 8GB PC1066@1080
MOBO: X38-DQ6.
Oblivion i den version som Steam levererar, vilket bör vara den nyaste. Jag har försökt söka på problemet på internet, men svårt att finna något som stämmer in, det mesta (enda?) man hittar på Oblivion och HDR verkar vara problemet att det inte gick att köra FSAA samtidigt som HDR tidigare, vilket inte stör mig.