Permalänk

pris när man ska sälja datorn ?

Funderar på om man ska sälja spelburken så man kan köpa nått roligt bilprojekt till sommaren. Eftersom det inte blir så mkt spel är det väll lika bra att försöka sälja det innan det tappar mer värde.

Så frågan är vad tror ni man kan få ut för pris på blocket med mitt system ?

mb: Gigabyte GA-MA790FX-DQ6
ram: 2gig Kingmax KLED48F-A8KI5 1066
cpu: AMD Phenom BE 9950
cpukylare: Thermalright Ultra-120 eXtreme
gpu: ATI Radeon HD 4870x2
ljud: Creative X-Fi Xtreme Fidelity platinum med frontpanel
hdd: 2st 250gig WD caviar

allt sitter i en P182 gunmetal chassi med 4st noctua NF-P12 fläktar.

sen tillkommer all kringutrustning;
Syncmaster 940BF skärm
Saitek Eclipse tangentbord
Logitech mx518 mus
Qpad CT matta
Sennheiser PC350 headset

Permalänk
Antielefant

7-8k best guess.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

blir nästan ledsen när man tänker på hur bra investering en dator är ^^

Permalänk
Antielefant

Tja, ungefär som en ny bil, den tappar 30% så fort du dragit kontokortet och 15% till så fort du satt i nyckeln

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är 8k väldigt generöst för hela paketet.. då ska du få 2k för tillbehören..

Sälj allt löst så får du lite mer iaf..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Grundregel för datorer är:
En dator som är 1 år är bara värd ca: 25% av nypriset.
1. Delarna i burken har sjunkit i pris.
2. Ofta behövs det uppgradera med mer minne.
Så är tyvärr den bittra sanningen. Begagnade datorer är inte värda mycket idag.

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Embu
Tyvärr så är 8k väldigt generöst för hela paketet.. då ska du få 2k för tillbehören..

Sälj allt löst så får du lite mer iaf..

skulle man kunna göra men lat som man är vill man helst bara skicka iväg allt på en gång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av starshine
skulle man kunna göra men lat som man är vill man helst bara skicka iväg allt på en gång

Synd för de förlorar du nog någon tusing på. Men som sagt blocket är de många okunniga så du kanske har tur.

Föresten vad har du för nätagg??

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Antielefant

Tja, problemet med att sälja datorn i delar är att det är rätt liten chans att bli av med allt.

Grafikkort, chassi, ljudkort TRUE och skärm ryker rätt fort till bra pris (~1500, ~750, ~500, ~250 respektive ~500), men vem skulle köpa en Agena ens begagnad?

Begagnade moderkort, hårddiskar och RAM finns det ingen marknad för, speciellt inte när det inte ens är stora diskar.

Mus, musmatta, headset och tangentbort? Skulle du köpa de delarna begagnat? Noll begagnatvärde.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Tja, problemet med att sälja datorn i delar är att det är rätt liten chans att bli av med allt.

Grafikkort, chassi, ljudkort TRUE och skärm ryker rätt fort till bra pris (~1500, ~750, ~500, ~250 respektive ~500), men vem skulle köpa en Agena ens begagnad?

Begagnade moderkort, hårddiskar och RAM finns det ingen marknad för, speciellt inte när det inte ens är stora diskar.

Mus, musmatta, headset och tangentbort? Skulle du köpa de delarna begagnat? Noll begagnatvärde.

Hahahah du säljer o köper inte mycket beg hör jag.. på tradera kan du sälja din döda råtta tillomed.. o sen vad du får för de är en annan sak.. Men sålt får han de alltid..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Ifall du nu kommer att argumentera emot så kan ja bevisa de på engång, slipper de bli en lång diskussion :D.. Du är bra på plocka ihop nya paket ja är bra på BEG marknaden

här sålde JAG en mus och tangentbord. o tycker du fortfarande att de inte finns någon marknad för tillbehör så måste du nog ta reda på mer fakta..

MUS:

http://www.tradera.com/Logitech-G9-Laser-Spelmus--UTROP-1KR--...

Tangentbord:

http://www.tradera.com/Microsoft-SideWinder-X6-Keyboard-svens...

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Antielefant

Mja, jag påstår inte att det inte går att sälja, jag påstår att de är svårsålda och inte inbringar särskilt stora summor - vilket dina egna auktioner påvisar.
Jag är förvånad över priset du fick för G9'an däremot, men inte för Sidewindern.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Mja, jag påstår inte att det inte går att sälja, jag påstår att de är svårsålda och inte inbringar särskilt stora summor - vilket dina egna auktioner påvisar.
Jag är förvånad över priset du fick för G9'an däremot, men inte för Sidewindern.

600kr för båda dom är helt oki.. ungefär halva priset som är i dax läget.. ja köpte dom dock för 250kr resp 540kr så för mig blev de ingen stor förlust..

Aaa ja blev oxå lite förvånad faktiskt.. men Sidewindern har fått mycket kritik o kan vara därför ja fick så lite för den..

Och 600kr för mus o tangentbord är ändå väldigt bra pengar..
Och svårsålda var dom inte heller.. bara kika på hur många som bjöd

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Antielefant

Mjo, jag kommer ihåg när G9 kostade 800:- och Sidewindern mer ändå.

Å andra sidan kostade min G7 över tusen spänn, men den är trådlös också

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Embu
Föresten vad har du för nätagg??

sitter ett CM real power m700 i den.

btw Embu, skön budhistorik du har på din mus ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Mjo, jag kommer ihåg när G9 kostade 800:- och Sidewindern mer ändå.

Å andra sidan kostade min G7 över tusen spänn, men den är trådlös också

Hahaha.. ja du.. de räcker att vänta 1-2 månader så har nya mus/tangentbord gått ner en bra slant. ja köpte min G9 dock när PC city stängde igen o snackade till mig bra priser ..

Men iaf back to topic.. gamer tillbehör köper folk oavsett om de är nytt eller beg.. men man får så klart mindre beg.. Kvitto gör att saker säljs mycket lättare beg.. kartong o sånt är oxå ett plus i Beg marknaden..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av starshine
sitter ett CM real power m700 i den.

btw Embu, skön budhistorik du har på din mus ^^

Hahaha.. jaa jag klagade inte.. vill så klart få ut så mycket som möjligt.. de sjuka är att dom bjuder mer när man sätter en sak på 1kr utrop än när man sätter ett högre utropspris.

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Mjo, jag kommer ihåg när G9 kostade 800:- och Sidewindern mer ändå.

Å andra sidan kostade min G7 över tusen spänn, men den är trådlös också

Hur kommer det sig du kör trådlös mus?:P Jag säger inte de är opålitliga men det känns som att man inte kan lita på att batt. håller och att när det väl är urladdat så kostar batt. mer än musen?:P *gissa*:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Antielefant

Mja, G7 kör laddningsbara Li-ion batteripaket med laddaren inbyggd i receivern, och de tar ca 2 sekunder att byta.

http://www.techzine.nl/uploaded/23779_a4f60e9e.jpg

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync