Voddler, som spotify fast för film

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Det sista där håller jag inte alls med om, bildkvaliteten på Viasatondemand är ju sämre än Youtubeklipp i HQ, det är knappt att bilden är acceptabel i den lilla rutan de sänder i. Blåser man sedan upp det på en skärm ser det ut som en mycket söndrig plasma där alla kristaller flytit ut. Viasat har förutom kass bild dessutom stora problem med bandbredden. Voddler är överlägset Viasatondemand och det finns mycket potential i tjänsten men det känns som om det saknas driv i utvecklingen.

Ok, bra att veta, jag har aldrig testat viasatondemand på htpcn tyckte bara att sidan såg överskådlig och bra ut. SF Anytime, Headweb och Playprima har iaf bra bild/ljud. Håller som sagt med om att strömningen är det bra med Spotify, det ENDA bra vad det verkar, det känns som att man gett upp med att göra någonting vettigt av det. De behöver anställa en komplett galen och besatt teknikguru som ställer allt tillrätta, nu känns de som att de har raggat telefonförsäljare från Skärholmen Centrum för att driva utvecklingen.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har tittat på film med Voddler nu, funkar ju bra för mig? Man loggar in, väljer film, hämtar chips medans reklamen rullar, sen rör man ju inget mer?

Visst är det lite jobbigt att inte kunna söka, men så många filmer är det ju inte att titta igenom ändå.

Sen klarar jag mig utan musinterface, jag kör fjärrkontroll till laptopen som registrerar allt som knapptryckningar

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Allright, nu har jag fått en voddler invite och är pissed rätt hårt.

1 Nästan alla filmer kostar, WTF?! Skulle de inte vara gratis?

2 Reklamen på de få gratisfilmerna är skitlång, WTF?! Skulle den inte vara 10 sek å sen inget mer?

3 Det går ju fan inte ens att stänga programet, ligger ju å rullar i bakgrunden hela tiden

4 Tydligen räcker min speldator inte till för klienten?! Däremot en tidig P4 duger?! WTF?!

Suck, avinstallerar...

Permalänk
Medlem

Fick invite häromdagen.

1: Dåligt programmerat då programmet inte klarar av längre sökvägar , har man en lång sökväg till foldern man lägger videofilerna så kommer Voddler att endast visa reklam och sen hoppa tillbaka till menyn o skita i filmen man vill se.

2: Vadå spotify? detta är ju en hyrbutik på nätet , 100-200 kr i månaden och kunna se X antal filmer hade varit ett hållbart koncept inte att hyra 1 film för 37kr .. då kan jag likagärna dra till hyrvideobutiken eller fortsätta ha Kanal+

3: Roddigt interface (som redan nämnts tidigare)

Känner mig mest besviken på hela upplägget med betalningsmodellen.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Avstängd

Voddler verkar ju vara bra... hah!

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Det som började så bra, har nu blivit så katastrofiskt dåligt att jag nu avinstallerat Voddler. Sitter hellre med nya catalyst 9.11 och jag har Videobutiken 25m från där jag bor. Där kostar en film 29:-

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Kan bara hålla med övriga, började bra, men blev skit. De fixar aldrig det som efterfrågas och lägger först dit ett pris på 5kr för nyare filmer. Chockhöjer sedan priset till 37kr. Nej tack, hoppas bara det här var ett test och att betalningsmodeller ses över. Med reklam = gratis, en summa för utan reklam och oändligt med film och en billig summa för ny film att hyra en och en.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Som det ser ut så är väl den enda skillnaden mot pay-per-view att det fungerar sämre? Eller har jag missat nåt?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Om någon har en invite är jag mycket intresserad, önskar mig i julklapp från medlemmarna på swec...

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag vill också väldigt gärna ha en invite... så om någon har en över, gief!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Vilka torftiga argument..

De flesta filmerna kostar inte pengar. Isåfall har man nog knappast kollat igenom de 3-400 filmer som finns för tillfället..

Hur programmet agerar beror ju knappast på deras implementation utan att XBMC inte är gjort först och främst för datorer. Likaså är inte voddlerklienten först och främst inriktad för datorer.
Fullscreen är ju knappast något jobbigt att välja bort heller.

Att netmanagern körs står ju tydligt i EULAn och är ett sätt att att skära tillbaka på kostnader vi annars hade fått betala.

F.ö. går det att använda mus till voddler och därmed få bort dessa "jätteirriterande" moment som att man måste röra sig med piltangenter i menyn.

Såvitt jag vet är det väl fortfarande i beta, med prio ett att testa funktioner. Transaktioner, felsökning etc. det är ju knappast något läga att begära att alla prisplaner skall finnas innan de varken knutit avtal eller gått public.

Hoppas jag iaf

Visa signatur

Skädda, Gös, Röding, Bleka, Havskatt, Kveite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.No1
Likaså är inte voddlerklienten först och främst inriktad för datorer.

Den kan inte köras på något som inte är en dator så det är ett konstigt argument.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.No1
F.ö. går det att använda mus till voddler och därmed få bort dessa "jätteirriterande" moment som att man måste röra sig med piltangenter i menyn.

Hur då?

Permalänk
Medlem

Hur man får musen att funka står tidigare i tråden:)

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

hur får man en invite? om nån har en invite så pma mig:D

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Den kan inte köras på något som inte är en dator så det är ett konstigt argument.
Hur då?

http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/det-har-ar-voddler-1.958...

En trevlig voddlerbox skall ju komma där man även kan få 1080p. Lite oklart var det ju dock men jag syftade lite på att XBMC från början inte var tänkt för datorer.

Citat:

Min mus fungerar inte, vad gör jag för fel?

I ursprungsutförande av Voddler så stöds inte mus, utan endast tangentbord kan användas.
Man kan dock slå igång musfunktionen i skinnen så som vanligt i XBMC.

Ändra helt enkelt

<enablemouse>false</enablemouse>
till

<enablemouse>true</enablemouse>

i guisettings.xml

Filen hittas i:
C:\programdata\voddler\ för Windows 7
C:\documents and settings\all users\application data\voddler\ för XP.
C:\windows\profiles\all users\application data\voddler\ för Vista.

Användandet av mus är dock inte så stabilt så tangentbord är fortfarande att rekommendera.

http://freevoddler.forumotion.com/voddler-f1/faq-samt-kanda-p...

om man inte orkar gå tillbaka.

Visa signatur

Skädda, Gös, Röding, Bleka, Havskatt, Kveite

Permalänk
Medlem

Mjo, haft det ett tag. Och det är segt att de nyare filmerna nu börjat kosta 37 spänn. Ofta någon betalar 37 spänn för att se en film på datorn.

Kan gå till konsum och hyra en dvd för 19.

Permalänk

Hur aktiverar man musen på en Mac?

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.No1
http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/det-har-ar-voddler-1.958...

En trevlig voddlerbox skall ju komma där man även kan få 1080p. Lite oklart var det ju dock men jag syftade lite på att XBMC från början inte var tänkt för datorer.

citat:Min mus fungerar inte, vad gör jag för fel?

I ursprungsutförande av Voddler så stöds inte mus, utan endast tangentbord kan användas.
Man kan dock slå igång musfunktionen i skinnen så som vanligt i XBMC.

Ändra helt enkelt

<enablemouse>false</enablemouse>
till

<enablemouse>true</enablemouse>

i guisettings.xml

Filen hittas i:
C:\programdata\voddler\ för Windows 7
C:\documents and settings\all users\application data\voddler\ för XP.
C:\windows\profiles\all users\application data\voddler\ för Vista.

Användandet av mus är dock inte så stabilt så tangentbord är fortfarande att rekommendera.

http://freevoddler.forumotion.com/voddler-f1/faq-samt-kanda-p...

om man inte orkar gå tillbaka.

kan tillägga att mapp adressen för vista stämmer inte. har ingen mapp i min windows mapp som heter profiles (inte profiler häller för den delen ) Vista ultimate x64 (eng)

mappen med "users" ligger direkt under C: för mig men i den finns ingen All users häller bara en "public" och en "mitt användarnamn" mapp så har inte lyckats få igång det

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
kan tillägga att mapp adressen för vista stämmer inte. har ingen mapp i min windows mapp som heter profiles (inte profiler häller för den delen ) Vista ultimate x64 (eng)

mappen med "users" ligger direkt under C: för mig men i den finns ingen All users häller bara en "public" och en "mitt användarnamn" mapp så har inte lyckats få igång det

Var ett tag sedan jag kollade på det här nu, men jag ahr för mig att du måste ställa in att visa dolda filer och mappar för att kunna se vissa mappar under users. Testa det.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Var ett tag sedan jag kollade på det här nu, men jag ahr för mig att du måste ställa in att visa dolda filer och mappar för att kunna se vissa mappar under users. Testa det.

har testat det med fortfarande ingen All users bara en Default mapp men ingen voddler nånstans i den

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Hur kan man gratis och enkelt få tag på en invite?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Repartir
Hur kan man gratis och enkelt få tag på en invite?

ställ dig på kö signade in mig i juni fick min förra veckan typ

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Äntligen har jag skaffat voddler, men det var inte ännu så mycket att hänga i granen för mig. Min dator (Intel Core 2 Duo T5500 med 2GB ram) orkar knappt navigera i menyerna, nu är mitt windows i o.f.s. i dåligt skick och datorn bör omformateras. (jag har en massa dritt i som jag inte orkar installera/konfigurera om)
När väl filmen startar så hackar den och så är det en väldigt massa buffertväntetider hela tiden. Nå min uppkoppling är inte heller den bästa.

Men jag trodde allt det skulle fungera bättre än såhär, för min del klarar jag ej av att se en film såhär utan jag väntar på det blir bättre.

Nå jag har ändå förhoppningar på att någon filmtjänst kommer att komma, det är inte säkert det blir voodler men i vilket fall så hjälper de till att konkurrera.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Hehe, det har inget med din dator att göra. utan enbart din uppkoppling. din dator duger väldigt bra till för att köra Voddler. Har testat voddler på en gammal p4 med 512DDR och nvidia 5200 och det fungerade för det mesta utan lagg.

Permalänk
Medlem

Fick just en invite, laddade hem och installerade mjukvaran, körde det lilla testet i början (som för övrigt tog en halv evighet, säkert 3 minuter, på sig att bekräfta att min 100mbit lina räcker till, no shit?). Sen kommer man till startskärmen som inte går att navigera med musen?!!?!?!!?!?!?!?! WHAaaaaattt?

Nä värre jävla skämt får man fan leta efter.... shit

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slackr
Fick just en invite, laddade hem och installerade mjukvaran, körde det lilla testet i början (som för övrigt tog en halv evighet, säkert 3 minuter, på sig att bekräfta att min 100mbit lina räcker till, no shit?). Sen kommer man till startskärmen som inte går att navigera med musen?!!?!?!!?!?!?!?! WHAaaaaattt?

Nä värre jävla skämt får man fan leta efter.... shit

De flesta håller nog med dig gällande musen, men enligt Voddler så är det inget musstöd för att programmet är tänkt att användas antingen tillsammans med en PC+fjärrkontroll eller med deras egen Voddler-box som kommer finns tillgänglig framöver.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
De flesta håller nog med dig gällande musen, men enligt Voddler så är det inget musstöd för att programmet är tänkt att användas antingen tillsammans med en PC+fjärrkontroll eller med deras egen Voddler-box som kommer finns tillgänglig framöver.

Men varför gör man så ? Varför inte ha BÅDA ?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

Jaha, "You have a firewall, please allow out going traffic".

Det stora problemet är att jag inte filtrerar utgående trafik...
Vad ska man göra åt detta då tro?
Sedan undrar man ju varför det ska vara så svårt att hitta vilka inkommade
portar Voddler använder sig av.

Help anyone?!

Permalänk
Medlem

F.n !! Funkar inte heller med 9.12. Vad är det för klåpare. Dom vet ju att det är problem. Varför inte lösa dom också. Voddler är ett skämt !!!

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Problemet med 9.12(samt 9.11)Catalyst drivers är alltså att ingen bild visas (färger som skiftar), utan bara ljud? Bara så att jag är inne på rätt spår, att det inte bara är jag med det här problemet

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool PC-K56 | PSU: Corsair V 550w | CPU: Phenom 2 x3 720 | Grafik: ATI Radeon HD4890 1gb | HDD: 500gb WDCaviar black sata2 | RAM: 4gb DDR3 1333mhz | Moderkort: Asus M4A79XTD EVO | OS: Windows 7 x64 | Kringsmaterial: Razer Deathadder, QcK Heavy, Sennheiser PC151, WD My passport 320gb, WD Green 1tb 64mb cache