Permalänk
Medlem

Bästa ljuddämpningskit

Hejsan

Har kollat runt på olika ställen efter ljuddämpningskit till mitt Cheiftec Chassi. Är det någon som har något kit att rekommendera?

Har hört att man kan köpa ljuddämpningsmattor på Mekonom som är till för bilbruk, funkar dessa bra i datorchassin med?

Baxman

Visa signatur

AMD 4800+ X2 - Asus A8N32-SLI - Corsair 2048 XMS3500LL - ATI X1900XT - WD Raptor 150GB - WD RE2 400GB - X-Fi Platinum - Zalman 9500LED - Lian-Li 6070 Scand - Seasonic S12 600W

Permalänk
Permalänk
Medlem

Såg den recensionen och det verkade bra, min fundering var dock om det finns bättre eller billigare alternativ med motsvarande prestanda. Tack dock för tipset!

Baxman

Visa signatur

AMD 4800+ X2 - Asus A8N32-SLI - Corsair 2048 XMS3500LL - ATI X1900XT - WD Raptor 150GB - WD RE2 400GB - X-Fi Platinum - Zalman 9500LED - Lian-Li 6070 Scand - Seasonic S12 600W

Permalänk
Medlem

Jag har nu beställt ett kit från Noise Control (www.noisecontrol.de) som är färdigskuret för min Cheiftech låda. Läste en massa recensioner om Magic Fleece som fick mycket goda betyg. Om någon är intresserad kan jag återkomma med mina åsikter om kitet efter jag har monterat det.

Baxman

Visa signatur

AMD 4800+ X2 - Asus A8N32-SLI - Corsair 2048 XMS3500LL - ATI X1900XT - WD Raptor 150GB - WD RE2 400GB - X-Fi Platinum - Zalman 9500LED - Lian-Li 6070 Scand - Seasonic S12 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baxman
Såg den recensionen och det verkade bra, min fundering var dock om det finns bättre eller billigare alternativ med motsvarande prestanda. Tack dock för tipset!

Baxman

Svårt att hitta billigare alltså. Detta är nog det bästa som finns.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baxman
Jag har nu beställt ett kit från Noise Control (www.noisecontrol.de) som är färdigskuret för min Cheiftech låda. Läste en massa recensioner om Magic Fleece som fick mycket goda betyg. Om någon är intresserad kan jag återkomma med mina åsikter om kitet efter jag har monterat det.

Baxman

Jodå det skulle vara intressant med lite åsikter. Använd gärna Medlemmarnas artiklar och recensioner och skriv en recension där.

Permalänk
Medlem

Går även att köpa på www.whynoise.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan.l.
Går även att köpa på www.whynoise.se

korrekt adress www.whynoi.se

Visa signatur

Senast redigerad av Coach, klockan 13:37

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av mekonomens dämpmattor. Har klistrat dem överallt i datorn där jag kunde. Dock har jag för många fläktar för tillfället för att verkan skall bli så effektiv som möjligt.
Ljudet från lådan verkar ha blivit dovare och högt vinande ljud är borta.
Dock hör man hårddiskarna fortfarande... ska hänga upp dem snart á la Torin...

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------