Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJHogi
Hej!

Har samma fel på min Magic med Sense-uppdateringen. Dock har jag problemet med RIX-FM appen. Vet inte hur jag ska fixa det faktiskt....

R

Problemet finns för mig både med Bandit rock appen & Rix Fm appen.
vettetusan varför den rackarn beter sig så :l

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niw0
Hej,
jag bytte nyligen ut min iphone mot HTC hero men jag har stött på några märkliga problem.

telefonen har väldigt dålig täckning jämfört när jag använde iphone.
Den tappar kontakten med mitt trådlösa nätverk här hemma och går över till 3g stup i kvarten, men går sedan tillbaka.
Jag har bandit rock applicationen men när jag lyssnar så laggar den, ungefär som om den i inte hinner buffra.
Det märkliga är att den börjar inte lagga förräns skärmen är avstängd, trycker man sedan på en knapp så att skärmen tänds slutar den lagga.

Någon som vet svaren på dessa frågorna möjligvis?

Mvh,

Kan vara att den klockar ner processorn när skärmen släcks. Har du en rootad lur rekommenderar jag denna lösning:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=628178

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Kan vara att den klockar ner processorn när skärmen släcks. Har du en rootad lur rekommenderar jag denna lösning:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=628178

Hur vet jag om det är en rootad telefon eller ej ?
Och vad händer med garantin?

Mvh,

Visa signatur

M'kay !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Niw0
Hur vet jag om det är en rootad telefon eller ej ?
Och vad händer med garantin?

Mvh,

Om du inte vet så har du inte en rootad lur.

Att roota är motsvarigheten till att jailbreaka en iPhone, man får tillgång till allt på mobilen vad beträffar inställningar tex, men samtidigt så ryker garantin.
Det är med andra ord en sak du själv måste göra, har du inte gjort det så är luren inte rootad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Kan vara att den klockar ner processorn när skärmen släcks. Har du en rootad lur rekommenderar jag denna lösning:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=628178

S*tan, det snabbade upp saker å ting Tack för tipset

Permalänk
Medlem

Min telefon är inte rootad och det är inget jag tänker göra heller. Tycker dock det är lite konstigt att en helt vanlig app inte fungerar till en orootad lur. Extremt konstigt! Få väl maila om felet annars och hoppas på en bättre uppdatering.

R

Permalänk
Medlem

Blir jag av med SMS, kontakter, bilder och ALLT om jag uppgraderar min telefon?

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NineFour
Blir jag av med SMS, kontakter, bilder och ALLT om jag uppgraderar min telefon?

Förmodligen så är det så. Du menar tex till Android 2.1? Kan inte tänka mig annat. Men finns väldigt bra backupprogram du kan använda dig av. Titanium Backup t ec. Mybackup pro etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NineFour
Blir jag av med SMS, kontakter, bilder och ALLT om jag uppgraderar min telefon?

SMS:en blir du av med, kontakterna synkas mot ditt Google-konto och bilderna sparas per default på SD-kortet.

Permalänk
Medlem

Istället för att skapa ny tråd så tänkte jag prova fråga här först;

Tappade min HTC Hero (OH NO!) i betongtrappa för ett litet tag sen och fick skrap märken på framsido skalet och nu är den repad (dock inte skärmen) men det är precis där man håller mobilen mot örat så blir lite irriterande, så nu till frågan; Någon som vet var man kan hitta ett skal till HTC hero? Vitt är föredra, hittade för svart (på mrgizmo.com) men då känns det som jag borde köpa hela chassi, framsida och baksida skal och knappsats för att de ska se någerlunda ut, hittar inte i vitt.

Någon som har en aning? Eller ska jag gå till butiken och betala multum för att dom ska byta ut en sak jag säkert själv kan göra? (har pillat sönder del grejer tidigare och plockat ihop så är ingen nybörjare på det) mobilen köptes i november-december.

//EDIT
Hittade på https://www.mytrendyphone.se
Dock så är det HELA mobilen förutom insidan och glaset som byts ut så om någon hittar enbart för framsidan innan mej är ni vänliga och posta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niw0:

Problemet finns för mig både med Bandit rock appen & Rix Fm appen.
vettetusan varför den rackarn beter sig så :l

Mvh,

Skrivet av hkman:

Kan vara att den klockar ner processorn när skärmen släcks. Har du en rootad lur rekommenderar jag denna lösning:
[GUIDE] The ultimate Guide to Speed Up your Hero "safely"!! (any ROM) - xda-developers

Om ni har problem med just radio så kanske en annan app kan vara lösningen. Vet inte om den löser problemet men prova att ta hem AoR Radio och mata in strömmarna manuellt där. Eventuellt att det löser det, men jag vet inte.

Permalänk
Medlem

Någon som har flashat om sin Hero med en custom ROM? Utan sense osv. Hur fungerar det? Är ni nöjda? Fungerar alla funktioner osv. Tycker Heron har blivit lite seg sen 2.1 uppdateringen å skulle gärna kunna tänka mig å trycka in en custom rom.

Permalänk
Medlem

Har kört customs länge nu eftersom htc var så sega med att släppa 2.1. Kör en 2.2 nu som funkar riktigt bra: [GPL][ROM] 2010-09-04 FroydVillain 1.5.0 "So fast it waits for YOU to boot." - xda-developers FroydVillain 1.5.0

Permalänk
Medlem

kör också en 2.2 custom rom, samt custom flykernel. Och har överklockat till 729 mhz stabilt på processorn. Blev bra mycket bättre flyt i heron nu. 36 Fps i Neocore, 6013 i benchmark Pi.

Permalänk

Sedan jag uppdaterade till 2.1 så fungerar inte min GPS som den ska, får ingen signal när jag ska mäta hastighet.
Någon annan som har samma problem?

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem
Skrivet av RymdSegel:

Sedan jag uppdaterade till 2.1 så fungerar inte min GPS som den ska, får ingen signal när jag ska mäta hastighet.
Någon annan som har samma problem?

Jag hade samma problem ett tag, bytte dock till 2.2. Men lösningen innan var att ladda ner GPS info och köra den ett par gånger.. verkar som att sökningen ballar ur, då funkade det.

Permalänk
Skrivet av Doofus:

Jag hade samma problem ett tag, bytte dock till 2.2. Men lösningen innan var att ladda ner GPS info och köra den ett par gånger.. verkar som att sökningen ballar ur, då funkade det.

Okej, får testa det då

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."