Permalänk
Medlem
Skrivet av Guru Meditation:

Eftersom Max och BKs är samma lika så svarar jag båda - se svaret ovan för receptet

Idag fick jag äran att provsmaka Max nya burgare Grand de Luxe!

http://www.hamburgare.org/wp-content/uploads/2011/02/max_gran...

Den såg ganska osmakligt ut men det spelar ingen roll om det finns så mycket kött i den..

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Fan, hatar den här tråden blir alltid hungrig och måste göra nattmat..

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Någon gång ska man ladda upp ett foto. Någon gång...

Permalänk
Medlem

Idag orkade jag inte laga mat utan det blev köppizza:

SÅ stor brukar den lokala pizzaknådaren inte göra dem, de måste ha degöverskott eller något.
God var den, nu proppmätt.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk

Idag åt jag en hamburgare på Allmänna Galleriet, mest för att testa om den var "världens bästa" som kocken sa att han siktar på att göra:

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Guru Meditation:

Idag åt jag en hamburgare på Allmänna Galleriet, mest för att testa om den var "världens bästa" som kocken sa att han siktar på att göra:
http://www.hamburgare.org/wp-content/uploads/2011/02/allmanna...

Ser ut som en halvhård/torr fralla med torrt innehåll

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guru Meditation:

Idag åt jag en hamburgare på Allmänna Galleriet, mest för att testa om den var "världens bästa" som kocken sa att han siktar på att göra:
tvåhundrakronorsburgare

Den självklara frågan: var den värd det?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Skrivet av Hamzta:

Ser ut som en halvhård/torr fralla med torrt innehåll

hah, ja nu när du säger det. Kan trösta dig med att säga att det inte var som en halvhård, torr fralla.

Skrivet av bha*:

Den självklara frågan: var den värd det?

Kort och gott: Nej. Den kunde kanske, eventuellt ha varit det om de inte gjort några enkla missar som att rosta brödet dåligt, ej knapersteka baconskivorna och inte översaltat köttet. Men jag har fortfarande väldigt svårt att betala 200kr för något jag kan göra godare hemma

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem
Skrivet av August:

Idag orkade jag inte laga mat utan det blev köppizza:
http://www.geting.se/image.php/289741-P2260008.JPG

SÅ stor brukar den lokala pizzaknådaren inte göra dem, de måste ha degöverskott eller något.
God var den, nu proppmätt.

Du kommer fisa duktigt efteråt

Permalänk
Medlem

Lyckas alltid glömma lägga upp bilderna samma dag jag tar de.. Så här kommer tre stycken från den senaste veckan

Första är en bild på en pizza vid namn "Sverige". På den är det tomatsås och ost (självklart), skinka, kebabkött, kebabsås och vitlök. Bilden är för övrigt tagen med en iPhone 4 så inte världens bästa kvalité.

Den andra bilden föreställer mammas korvstroganoff med ris (min mamma gör bäst mat i världen ) Bilden är inte redigerad över huvud taget utan den är tagen direkt ur min kamera Samsung WB600.

Den tredje bilden föreställer en likadan pizza som bild nummer ett, fast vid ett annat tillfälle, även den bilden är helt oredigerad och tagen med min Samsung WB600.

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - Samsung LC49RG90
Bärbar: MacBook Pro 14 M3
Mobil: Apple iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem

Gjorde egen Pad Thai idag
Smakar som Thailand!

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guru Meditation:

hah, ja nu när du säger det. Kan trösta dig med att säga att det inte var som en halvhård, torr fralla.

Kort och gott: Nej. Den kunde kanske, eventuellt ha varit det om de inte gjort några enkla missar som att rosta brödet dåligt, ej knapersteka baconskivorna och inte översaltat köttet. Men jag har fortfarande väldigt svårt att betala 200kr för något jag kan göra godare hemma

Beklagar, hoppades att det skulle va som milkshaken i Pulp Fiction

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Du kommer fisa duktigt efteråt

Ja du hade delvis rätt. Det var så att säga svårt att sova inatt, vaknade halv fem imorse med duktig magknip efter pizzan. Det blev nyttigare mat idag...

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Gjorde egen Pad Thai idag
Smakar som Thailand!

http://i55.tinypic.com/2l88egh.png

Nämen, det ska vi laga imorrnkväll

Permalänk
Medlem

Lol, I c wat u did thaarr!

Permalänk

Blev dessa pizzor idag med lite extra såser Godbiten & Sverige Special köpta på Pizzeria 12:an @ Överum

Permalänk
Medlem

Det gömmer sig köttfärs där under

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amd Athlon Xp:

Blev dessa pizzor idag med lite extra såser Godbiten & Sverige Special köpta på Pizzeria 12:an @ Överum

Åt du de själv?!

Permalänk
Skrivet av fredlovebot:

Åt du de själv?!

Tänkte precis fråga samma sak.

Finner det smått groteskt att vissa kan trycka i sig 2 och i sällsynta fall t.o.m. 3 pizzor (För att inte tala om dyrt). Själv är jag halvdöd efter knappt 1 ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Tänkte precis fråga samma sak.

Finner det smått groteskt att vissa kan trycka i sig 2 och i sällsynta fall t.o.m. 3 pizzor (För att inte tala om dyrt). Själv är jag halvdöd efter knappt 1 ;).

Den enda pizzan som jag klarar av att äta upp är calzone, har aldrig lyckats äta upp någon annan

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Avstängd

Vad är innehållet i geggan?
Har du recept så skicka i PM!

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Vad är innehållet i geggan?
Har du recept så skicka i PM!

Haha är inget speciellt ser dock ut att vara senap i då jag tog bilden med mobilen

Det är köttfärssås. Köttfärs grädde ketchup kryddor^^ Så ingen uber sås direkt men duger gott

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Gjorde egen Pad Thai idag
Smakar som Thailand!

http://i55.tinypic.com/2l88egh.png

Vågar du dig på att dela med dig av receptet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeon404:

Vågar du dig på att dela med dig av receptet?

Att göra pad thai är inte så svårt, har man alla ingredienser så går det väldigt snabbt att göra.
Tycker denna filmen är bra, men det finns såklart många olika sätt att tillaga rätten.
http://www.youtube.com/watch?v=J4UVcIjTZaI

Från ikväll, dock min snälla thailändska mamma som tillagat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeon404:

Vågar du dig på att dela med dig av receptet?

Jag körde på efter denna sida

http://chezpim.com/cook/pad_thai_for_beginners
Tog kyckling istället för shrimps, inge Pickled Turnips heller eller tofu.
Och i en omgång hade jag i lite brokolli.
(och vanligt socker istället för "Palm suger")

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Tänkte precis fråga samma sak.

Finner det smått groteskt att vissa kan trycka i sig 2 och i sällsynta fall t.o.m. 3 pizzor (För att inte tala om dyrt). Själv är jag halvdöd efter knappt 1 ;).

Nee då blev bara 1 och en halv

Permalänk
Medlem

Blev wok idag, mycket smarrigt..

Permalänk
Medlem

Wok, jawhol. Här med kyckling:

Permalänk

Ny burgare idag! En Hukilau burger:

Visa signatur

/Mvh Stefan