League of Legends, LoL - Inspirerat av DotA

Permalänk
Medlem

Lvl 30, kör en del Anivia (Mid), Hecarim (Jungle), Kha'Zix (Jungle), Singed (Top), Vayne (Bot) och Soraka (Bot)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

För builds kolla här ( funkar väldigt bra )
Annars lirar jag alla sorters AD Carrys förutom Varus!

Åh vad man fick nostalgi när man läste TS inlägg och betan.
Lirade sj under closed beta.

Använder mig mest utav denna hemsidan tycker det funkar helt okej: http://www.mobafire.com/league-of-legends/browse
Funderar på att börja spela någon ny hero men det är svårt att välja.
Någon som har några förslag och motivera gärna isåfall varför?

Skrivet av Snacker:

Lvl 30, kör en del Anivia (Mid), Hecarim (Jungle), Kha'Zix (Jungle), Singed (Top), Vayne (Bot) och Soraka (Bot)

Skickades från m.sweclockers.com

Någon hero du kan rekommendera som är medelsvår och rolig att spela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

Va passiv. Försök att dö så lite som möjligt så kommer killsen Satsa på mycket minionkills

Lyssna inte på detta om du vill ha kul när du spelar.. skitdrygt att bara farma 24/7. Visst är det den bästa taktiken men är fan inte roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Lyssna inte på detta om du vill ha kul när du spelar.. skitdrygt att bara farma 24/7. Visst är det den bästa taktiken men är fan inte roligt.

Är det du som gör att jag förlorar nästintill alla matcher senaste tiden pga folk som inte kan spela?

Permalänk

Jag hatar att det är så sjukt många skitungar som börjat spela LoL på senaste tiden. Folk misstar ju Normal Game för Ranked Game nu för tiden då det är så jävla viktigt att köra med rätt setups. När jag började spela gjorde det inget alls om vi var utan support och det var mer sällan man såg en junglare än att man var utan. Nu leavar folk i champion select pga att man inte pickar jungler eller support. Alla är så seriösa när dom spelar Normal så det finns bara inte. Och man kan inte spela ett långt och roligt game som förr heller! För det är surrender vid 20 om det går dåligt för motståndarlaget och dom orkar inte ens försöka. Det tycker jag är roligast med LoL, att få motstånd och sen vinna, det är en go känsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Är det du som gör att jag förlorar nästintill alla matcher senaste tiden pga folk som inte kan spela?

Nope, spelar bara med vänner. Värdelöst att spela detta själv för det är skittråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypergrizzly64:

Jag hatar att det är så sjukt många skitungar som börjat spela LoL på senaste tiden. Folk misstar ju Normal Game för Ranked Game nu för tiden då det är så jävla viktigt att köra med rätt setups. När jag började spela gjorde det inget alls om vi var utan support och det var mer sällan man såg en junglare än att man var utan. Nu leavar folk i champion select pga att man inte pickar jungler eller support. Alla är så seriösa när dom spelar Normal så det finns bara inte. Och man kan inte spela ett långt och roligt game som förr heller! För det är surrender vid 20 om det går dåligt för motståndarlaget och dom orkar inte ens försöka. Det tycker jag är roligast med LoL, att få motstånd och sen vinna, det är en go känsla.

Vi saknar fler som dig. Det var så längesedan man fick möjlighet att göra något riktigt annorlunda utan att få skäll.
Vidare var det riktigt länge sedan som någon var med på rollspel. Nuförtiden när man spelar Morgana och kallar motståndarens Kayle för syster så får man bara tillbaka "wtf i no girl you fag".
Och uppställningen är självklara 1-1-1-2 med ap i mitten och ad i bot, enligt nybörjarna som har kollat på lite streams och pro plays och vet exakt hur det ska vara. Sen spelar man möjligtvis någon gång på hundra mot ett lag som har bytt på ad och ap och har roamer istället för support och då kan ingen hantera det helt plötsligt. Statiskt är vad spelet blivit, likaså spelarna.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenn3SaataN:

Använder mig mest utav denna hemsidan tycker det funkar helt okej: http://www.mobafire.com/league-of-legends/browse
Funderar på att börja spela någon ny hero men det är svårt att välja.
Någon som har några förslag och motivera gärna isåfall varför?

Någon hero du kan rekommendera som är medelsvår och rolig att spela?

Lee Sin!

Fick 2 quadras förra gamet och en tripple, dock med Akali. Drog quadran och det är 1 pers kvar att döda så sticker Nidalee ut i djungeln och gömmer sig :/ nära min första penta! Lvl 29

Visa signatur

PC: | Ryzen 7 7800x3d + Noctua NH-D15 | Asus ROG Strix B650E-F | Gigabyte Aorus RTX 3080 Xtreme | G.Skill Flare X5 32 GB 6000 Mhz | Samsung 830 128 GB | Cooler Master Silent Pro M2 850 W | Fractal Design Define R6 |
Kringutrustning: | LG 27GL83A | Epos H6PRO Open | Ducky Shine 2 | Lamzu Atlantis Pro v2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenn3SaataN:

Använder mig mest utav denna hemsidan tycker det funkar helt okej: http://www.mobafire.com/league-of-legends/browse

Grejen med mobafire är att det är guider från alldagliga spelare. Och i många fall fungerar dom bra. På solomid så kan inte vilken tomte som helst lägga upp guider och det är ofta proffs själva som lägger upp dom då. Detsamma med lolpro som är Curse lLoL-sida.

Permalänk

Kul med lite fart i tråden!
Håller med om att det är helt hopplöst att spela själv med randoms :/ Jag spelar i stort sett aldrig själv utan spelar med minst en polare, det blir ju mycket roligare att spela då!
Lee sin har jag provat en runda, har verkar lite avancerad men ska kanske ge honom en chans. Får hoppas han kommer upp free champions snarast!
Ska ta mig en lite närmare titt på solomid och några builds där!

Permalänk
Medlem

Bump!

Skulle vara kul och få igång tråden igen tycker jag!

Har själv spelat LoL till och från sedan det kom ut. Jag är inte alltför duktig, men jag förstår spelet och jag brukar inte tabba mig alltför mycket.
Vore kul om någon/några skulle vilja spela lite rankat!

Hörlurar nickar jag, spelar på west.

Permalänk
Skrivet av kelloxz:

Bump!

Skulle vara kul och få igång tråden igen tycker jag!

Har själv spelat LoL till och från sedan det kom ut. Jag är inte alltför duktig, men jag förstår spelet och jag bryr brukar inte tabba mig alltför mycket.
Vore kul om någon/några skulle vilja spela lite rankat!

Hörlurar nickar jag, spelar på west.

Jag skulle gärna vilja joina ett rankat då och då. Bara du inte gnäller och inte är allt för seriös. Jag spelar på skoj och skämtar mycket med folk ingame om de flamar.. Om du kan leva med en halvbra top/mid i bronze 2 som tkr det är roligt med "kort stubin" skämt så är jag rätt kille