League of Legends, LoL - Inspirerat av DotA

Permalänk

Jag lira förut men inte nu, dom gånger jag försöker spela så är alltid servern nere.

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nikkop:

Jag har ett antal personer på min gymnasieskola som spelar LoL.

När jag frågar dem hur det kommer sig att de spelar LoL istället för HoN så säger dem:

LoL är gratis.

Nu har ju iförsig HoN också blivit gratis men :E

HoN är DotA. Vill jag spela DotA, spelar jag DotA.
LoL är LoL. Jag vill spela LoL.

I min klass(tredje ring) är det runt 5 personer som lirar LoL, 0 som lirar HoN.

Edit: Det här är en League of Legends tråd, gtfo o.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

HoN är DotA. Vill jag spela DotA, spelar jag DotA.
LoL är LoL. Jag vill spela LoL.

I min klass(tredje ring) är det runt 5 personer som lirar LoL, 0 som lirar HoN.

Edit: Det här är en League of Legends tråd, gtfo o.o

HoN är DotA, vilken ignorans, haha.

Battlefield 3 är Battlefield 1942. Vill jag spela Battlefield så spelar jag 1942.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nikkop:

HoN är DotA, vilken ignorans, haha.

Battlefield 3 är Battlefield 1942. Vill jag spela Battlefield så spelar jag 1942.

Battlefield 1942 Secret Weapon demot, menar du väl?

OnT:
Är det någon som lira ett game(kan spela när grannarna inte har utorrent igång..) så adda "r3mpuh"! ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Battlefield 1942 Secret Weapon demot, menar du väl?

OnT:
Är det någon som lira ett game(kan spela när grannarna inte har utorrent igång..) så adda "r3mpuh"! ^^

Man spelar både LoL och tar grannarnas nätverk.

Där var det 2st snålheter i en combo!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nikkop:

Man spelar både LoL och tar grannarnas nätverk.

Där var det 2st snålheter i en combo!

Orka behöva sitta & försvara sig helt off topic mot påhopp, i en League of Legends tråd, från en person som inte ens spelar spelet? Vad gör du i denna tråd egentligen, annat än skapar hat på internet?

Jag har lagt ner kanske 2-300 på LoL, lite olika legendariska skins som varken gör från eller till i spelet, förutom att se coolare ut.
Inte för att man skulle vara snål, för att man inte lägger ner pengar. Men jag tycker spelet är bra & därför betalade jag.

På detta studentboende är vi 120 personer som delar på 1st 100/100 Mbit/s lina.. Nätverksutrustningen är extremt gammal.
Den lokala IP adressen varje persons dator har, är den samma som just den datorn har ut mot internet. & ändå har vi LAN:p

ON TOPIC:
Är det någon här som inte startar med Doran's items?
Jag kör alltid med Doran's Blade i början med Tristana, men brukar rekommendar Doran's shield till nya spelare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jestrix:

Vad har ni för favorit champions? Mina är:

AD - Wukong, Lee Sin
Tank/Support - Leona, Singed
AP- Gragas, Twisted Fate

Generellt sätt när jag lirar med polare är det jag som är AD carry/ganker.

Vad har ni för spelstil?

Jag brukar hoppa på motståndarna. Det är min spelstil.

AD: Tristana
AP: Tristana

Har spelat för mycket Quake.
Tristana har Rocket Jump.
Tristana is the one and only<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Man spelar både LoL och tar grannarnas nätverk.

Där var det 2st snålheter i en combo!

Fattig student kanske?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r3mpuh:

Orka behöva sitta & försvara sig helt off topic mot påhopp, i en League of Legends tråd, från en person som inte ens spelar spelet? Vad gör du i denna tråd egentligen, annat än skapar hat på internet?

Jag har lagt ner kanske 2-300 på LoL, lite olika legendariska skins som varken gör från eller till i spelet, förutom att se coolare ut.
Inte för att man skulle vara snål, för att man inte lägger ner pengar. Men jag tycker spelet är bra & därför betalade jag.

På detta studentboende är vi 120 personer som delar på 1st 100/100 Mbit/s lina.. Nätverksutrustningen är extremt gammal.
Den lokala IP adressen varje persons dator har, är den samma som just den datorn har ut mot internet. & ändå har vi LAN:p

ON TOPIC:
Är det någon här som inte startar med Doran's items?
Jag kör alltid med Doran's Blade i början med Tristana, men brukar rekommendar Doran's shield till nya spelare.

Finns väldigt många champions där man inte bör starta med Doran's items, då det helt enkelt finns bättre alternativ.
Irelia solo top är en sådan champion t.ex, Lane olaf också, och teemo ap bot lane.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt, jag sökte på League of Legends innan jag skapade tråden och inget dök upp. Stäng denna tråd om det redan finns en.

Hade dessutom hoppats på att Sweclockers forum var mognare än generella flame-forum.. Det är roligt när folk flame'ar om 16+ som om dom själva vore 16- ....

Anyways, jag kollar väl in den gamla tråden istället.

Permalänk
Medlem

är 30 o lirar LoL ....hmm vad är det för fel på mig?

InFlamedZ68

lvl 27 - MF o Dr Mundo

Permalänk
Medlem

29 år och spelar lite lol, fast det e lungt jag känner mig som 15,

I och med nya patchen är man numera Gold status 1520 nya gold gränsen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BJORLING:

Spelar mest AP Teemo mest för lols men kan vara en väldigt bra support. Även Singed är kul att spela, blir oftast tvingad att köpa tank items men det gör han inte mindre rolig

Är lvl 28 spelar några matcher per kväll,
Nickname: Patrask

Mannen, du bara måste lyssna på denna låt på repeat om du lirar Singed:
http://www.megaupload.com/?d=B6L0DN3X
RavenTessen - Insanity Mix, aka "Singeds teamsong"

Permalänk
Medlem

Jag lirar Nordic East, mycket rysar men det kvittar för mig, spelar oftast med folk jag känner. Lägg till mig på friend's list om du/ni känner för det. minns inte om det är Bramm eller Jestrix..man fick ju ett account name och ett profile name.

Jag lirar för det mesta någon AD, på senaste har det blivit mest Wukong för ganking och Leona som support/tank. Lirar mest Normal för att jag inte är så förtjust i hela banning systemet, tycker folk ska få spela det dom vill, även om jag iof gärna skulel slippa se Tryndamere i varje game..

Vilka är de mest obalanserade champsen tycker ni? Personligen hatar jag allt som på något vis ger odödlighet, det ger så löjlig itemization fördel att aldrig behövs gå något dfensivt utan kunna gå full offence utan risk faktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3mpuh:

Jag föredrar tråd titeln på denna tråd.

http://img542.imageshack.us/img542/9681/3332.png

Vilken AD Carry anser ni vara bäst i late game? ;D
Jag börjar & säger... Tristana!<3

hmmm... Caitlyn.

fett efterbliven låt förövrigt xD

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Om vi pratar ranged AD carry säger jag Vayne =D

Permalänk
Medlem

Jag lirar varken LoL eller HoN men tror att bägge är F2P nuförtiden. Kanske borde testa nåt år.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

De flesta på sweclockers är 16+, så kommer du inte hitta många LoL-spelare.

ursäkta?

Är 27 och tycker LoL är ett jädrigt bra koncept då t.ex. WoW eller allods tar alldeles för mycket tid. Bara för att det är Cel shading motor så behöver inte spelet vara dåligt för det, tänk tillbaka på zelda till GC.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

De flesta på sweclockers är 16+, så kommer du inte hitta många LoL-spelare.

Varför skulle det vara någon faktor?

Själv 30 bast och resten av mina polare som lirar det är runt samma ålder. Håller med föregående att bara för att det är cellshaded cartoonish grafik behöver inte spelet vara dåligt. Faktum är att jag gillar den avskalade look'en.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av krigarkungen:

Så du menar att de flesta LoL-spelarna inte är under 16?

Let the flame commence.

Är 34år, spelar en hel del LoL med mina polare som är 36, 32 och 30.

Skön dynamik och motor. Inte orkat ge mig in på de andra DotA klonerna, tycker LoL är underhållande och lagom mycket builds. Tar rätt många spel innan man har fått till build och känsla för en Champion, och lagom många att välja på.

Värt att notera att de flesta av polargänget har köpt spelet för att ge lite credds till utvecklarna.

PS. Vi är rätt långt ifrån P12

EDIT; Kan tillägga att jag föredrar Ashe då hon har sådana härliga möjligheter att vända teamfights, och en av de få som faktiskt är bra på att kita.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

skönt o höra att det finns vuxna i lol, är själv runt 30...

men känns ibland att 90% är under 12år.... skulle gladligen vilja spela med 25år+ seriösa...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Disney:

skönt o höra att det finns vuxna i lol, är själv runt 30...

men känns ibland att 90% är under 12år.... skulle gladligen vilja spela med 25år+ seriösa...

Håller med fullständigt, skulle jag gärna också göra.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Jag har nu gjort en friends grupp som heter Sweclockers, lägg till Bramm så jag kan fylla den gruppen

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

I och för sig spelar jag på west, och det antar jag att ingen gör härinne?

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Kan skapa en chat-kanal i lol som heter sweclockers också.

Förresten vilka är på west?
vilka är på east?

Permalänk

Vi är ett gäng, 5-10 pers, alla runt 30 som lirar LoL, ingen 16- alltså, iaf inte till åldern. Vad ni det har med saken att göra.

Iaf, lirar mest Ashe, Sivir och Nasus. lvl 21 nu, men de jag spelar med är lvl 30 allihop, så jag har nästan slutat, då det inte är så kul att spela med dem hela tiden och bara losa, hade en period när jag itne kunde spela och då drog dom iväg allihop i lvl Men kör nån random match själv ibland och då går det bra.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Lägg till mig! Kör mycket olika.
AD: Xin, trynda och Yi.
AP: Lux, veigar, nidalee och zilean.

Kör även andra. Så lägg till "Roosvall"!

Permalänk
Medlem

Kör på Nordic East förresten