Permalänk

2 St 256 DDR -=VS=- 512 DDR?

Vilket är bäst? 2 st 256 pinnar eller en 512?
En fördel är ju om ett går sönder har man en.. Ja ni vet..

Funtar på Samsung 512 2700/333 mhz.

/BILSKIRNE...

Permalänk
Gäst

som du säger fördelen är väl just det att om en pajar
nackdelen är väl att den tar upp en ram plats...

Permalänk
Medlem

Så här funkar i regel klockningen bäst ifall det är det du vill veta

1x256, 1x512, 2x256

I mitt fall var mina 2x256 noname minne bättre än 1x512 noname minnen, men det är ju just för att de var noname

Permalänk
Medlem

2st 256MB pinnar.

Visa signatur

#1 | PROMETEIA | P4 2,4C1 | IT7-MAX2 v2 | 280GB | Corsair PC3500 | Sapphire R9700pro 18,7k p
#2 | PROMETEIA | 2100+ AUIHB 0302MPMW | NF7-S rev1.2 | Twinmos / winbond 2x256MB PC3200 | WD-SE 120GB |

Permalänk

Ok, era svar gav.. Inget Alltså.. Svårt val.. Det är inget penga problem utan jag är ute efter det bästa.

therecka: förklara är du snäll va?

Tackar så länge

/BILSKIRNE...

Permalänk
Medlem

Man klockar generellt sett bättre med en sticka 512. Kör på det då du kan köpa mer minne sen ifall det kniper.

Permalänk
Medlem

En sticka är det bästa. destofler man har desto sämmre på grund av latency i mellan dom så dom kan inte hålla samma page i högre frekvenser men det problemt försviner med 1 sticka.

Permalänk

Jag ska inte klocka dom alls... Tror inte det är bra i längden så jag köper nya snabba saker direkt

/BILSKIRNE...

Permalänk
Medlem

Om du köper nya saker hela tiden så gör det ju inget om du överklockar dom gammla.. Det är ju klart att man ska överklocka..

Permalänk

Alltså jag köper ju inte nytt var 3:e månad som det kanske lät.. Däremot så uppgraderar jag någon gång om året typ

Permalänk

Hmm låter inte alls bra för min del då.
Är det så himla mycket sämre med 2x256 istället för 1x512.
Beställde nämligen det :/

Visa signatur

[size="1"]Jag hatar att äga!
icq: #153521608 | mail: tolsirion@home.se[/size]

Permalänk
Medlem

Många säger att 2x256 är bättre än 1x512 och det beror på att 256orna är enkelsidiga medan 512 har kretsar på båda sidorna...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tol Sirion
Hmm låter inte alls bra för min del då.
Är det så himla mycket sämre med 2x256 istället för 1x512.
Beställde nämligen det :/

jag skulle alldrig göra om misttagt att köpa 3 stickor igen. #Mhz fsb klockning med 3st PC2100 från sammsung när en klarar 150Mhz. Destorfler destorsämmre. Sedan son nån sa ett en 512 noname klockade sämmre än 2st 256 noname betyder inte att 2st 256 är bättre. Mest troligt var det så att 512 höll sämmre kvalite än dom 2 anndra 256Mb modulerna.

problemet är att om mna har 2st moduler eller mer så måste dom hålla pagen eller mna kan säga att dom måste vara synkroniserade med varan. Men har man flera och ska klocka så blir det svårare och svårare destofler man har.