Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chalmeristen
Yes.......

Då slängde jag iväg lite pengar till Dell ännu en gång. Efter ett rätt så långt samtal så fick jag ner min pudding till den härliga valören av knappt 16 papp.

Specifikationen är

i7,720, 4gb, 128gb ssd, RGB-led, win7, 3 års premium garanti/olycksfall, och sedan för att få ner priset tog jag bort det större batteriet, samt blåtanden.

Och detta gjordes alltså via telefon. Då går det alltid att fixa till systemet lite xtra.
Pre. leverans är 21/1, vilket inte gör mig nått då jag jobbar till sjöss och kommer hem runt den tiden

//Michael

Congrats! ^^ Hoppas du inte kommer bli missnöjd eller få några problem.

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem

Är det någon som köpt XPSen i vit? Jag ska beställa imorgon och har fortfarande inte bestämt om jag ska ta den svarta eller vita..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kokogak
Är det någon som köpt XPSen i vit? Jag ska beställa imorgon och har fortfarande inte bestämt om jag ska ta den svarta eller vita..

Jag var också inne på den vita först. Men tog ändå svart tillslut. Tror att det blir för mycket i längden med den vita..........

//Michael

Permalänk

såg att nån undra om RGBLED skärmen verkligen är så pass mycket bättre.........svaret är JA !

varför jag just valde Studio xps 16 var mycket för RGB skärmen, den är unik (typ bara SXPS och nånn annan DELL laptop som har den på hela marknaden). så har ni dessa extra pengar......slå till.

med en Bakgrund som denna, färgåtergivningen är helt ofattbar.

original formatet om nån vill ha

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk
Medlem

Hej !

Jag snor din bakgrund då jag precis ringt och beställt en studio xps 16 med rgbled, med vitt skinn

i7, 128ssd osv

mvh

Visa signatur

P5w dh deluxe/ e6600 @ 3.3ghz/ corsair xms 2gb pc8500 @ pc5700 !?/ Asus 8800gts/ Seasonic m12 500W

Permalänk

Sitter nu med några tunga program som inte går att installera i win7. Kan man komma runt det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollepelle
Sitter nu med några tunga program som inte går att installera i win7. Kan man komma runt det?

Va? Vad händer om du försöker installera de?

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalasta
Va? Vad händer om du försöker installera de?

Svarar att jag behöver andra installationsprogram. Kontakta programutgivaren. Är ju inte möjligt alla ggr.

Permalänk

my my.......vet inte hur många trådar ja läst på både Svenska och utländska forums om hur ostabilt Windows 7 är !!! (framförallt när det gäller kompatibiliteten till 3.part program)

Windows 7 är en så länge sämre en Vista, (ja det är det verkligen). körde Win7 flera veckor sedan, avinstallerade efter 2 dagar.......

när ett bra Optimerat Services Pack kommer......då gör jag kanske ett nytt försök, men tills dess..no way.

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evert grön
my my.......vet inte hur många trådar ja läst på både Svenska och utländska forums om hur ostabilt Windows 7 är !!! (framförallt när det gäller kompatibiliteten till 3.part program)

Windows 7 är en så länge sämre en Vista, (ja det är det verkligen). körde Win7 flera veckor sedan, avinstallerade efter 2 dagar.......

när ett bra Optimerat Services Pack kommer......då gör jag kanske ett nytt försök, men tills dess..no way.

Det installerar otroligt konstigt. Faktiskt i dubbelmappar. Blir det för jäkligt går jag till XP.

Permalänk

XP ?? och mista DX.10 i spel ??........njjaaa, nej tack.

Vista med SP1 är sjukt bra.........kör med Vista 32.bit & 3GB Ram (Intel® flex memory) och har under full load med tex COD.4 hela 1.3GB ledigt minne.

det kallar jag ett bra OS

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evert grön
my my.......vet inte hur många trådar ja läst på både Svenska och utländska forums om hur ostabilt Windows 7 är !!! (framförallt när det gäller kompatibiliteten till 3.part program)

Windows 7 är en så länge sämre en Vista, (ja det är det verkligen). körde Win7 flera veckor sedan, avinstallerade efter 2 dagar.......

när ett bra Optimerat Services Pack kommer......då gör jag kanske ett nytt försök, men tills dess..no way.

Antagligen så har jag installerat för få tredjepartsprogram eller något för jag har inte märkt några problem alls i nåra installationer och allting flyter på bättre än med vista.
Varför avinstallerade du det?

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalasta
Antagligen så har jag installerat för få tredjepartsprogram eller något för jag har inte märkt några problem alls i nåra installationer och allting flyter på bättre än med vista.
Varför avinstallerade du det?

Jag fick vista till min och märker skillnad efter jag fått hem och installerat win7uppgraderingen, mest i spel, högre fps med win7 helt klart. Och 32bitars OS tycker jag vi lägger på hyllan nu.

Ni som har problem med win7 kanske inte uppdaterat drivrutiner därefter?, och om ni spelar rekommenderar jag "Ati modder" som jag testade efter någon rekommenderat här i tråden, gav också lite extra krut.

Visa signatur

"I guess they must have dragged him here, chopped him up and flushed him"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiLlY
Jag fick vista till min och märker skillnad efter jag fått hem och installerat win7uppgraderingen, mest i spel, högre fps med win7 helt klart. Och 32bitars OS tycker jag vi lägger på hyllan nu.

Ni som har problem med win7 kanske inte uppdaterat drivrutiner därefter?, och om ni spelar rekommenderar jag "Ati modder" som jag testade efter någon rekommenderat här i tråden, gav också lite extra krut.

De program jag tänker på har ingen drivrutinsupport. Har iaf mailat till ena företaget och frågat om kompabilitet.

Tar gärna emot teknisk info ang problemet.

Permalänk

Använder datorn ofta till mappning av bildatorer, dvs mycket grafik. Klockrent och knivskarpt.

Permalänk

NiLy..........vet du skillnaden mellan ett 32.bit och ett 64.bit Windows ???

till största del att du kan utnyttja 4 GB Ram om du kör 64.bit...thats it.

har inget med nånn högre FPS i spel eller något sådant, (ska du svara angående sånna svar, ha gärna fakta klart för dig).

32.bit har högre fps i vissa upplösningar och spel, medan 64.bit har en aning högre i andra upplösningar och spel....svaret är att i SPEL gör det absolut ingen skillnad.

en annan sak är vissa (väldigt få) program kan köras i så att CPUn utnyttjar fullt 64.bit stöd...t ex vissa renderings program.

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk

Jag fick svar från Dell idag angående varför min dator har nästan 2 månaders leveranstid... Det är brist på bildskärmspaneler (jag har beställt RGB-LED) men jag ska få min dator vecka 1 iaf.

Visa signatur

3 Mos 11:10
Men allt i hav och floder som inte har fenor och fjäll — vare sig smådjur eller andra vattendjur — det skall gälla som något avskyvärt för er.

Permalänk
Medlem

Jag fick min med RGBLED igår, beställde 26/11.
Ringde en del och klagade, men tror inte det var det som gav något resultat.

Spontant är jag förvånad över windows 7. Under dem första två timmarna lyckades operativsystemet hänga sig en handfull gånger webcam, skärmegenskaper och "windows utloggningsljud.wav" (!). Detta innan jag ens kika på vad för dellbloatware man skulle kunna slippa.

Tyvärr har jag inte haft möjlighet att uppdatera windows eller några drivrutiner om nu detta skulle vara felet. Pga lite för mkt jobb så får datorn vackert stå som en prydnad brevid resterande elektronik. Åt helvete med deadlines säger jag :/

Permalänk

Har också beställt en Dell xps 1640 med i7, 128 gb ssd men vanliga WLED skärmen:)

Om ni undrar vilken SSD man får med så är det:
http://www.productwiki.com/samsung-pm800/

Värd ca 4 000 kr på prisjakt:) gav 320 kr extra för den, bra deal:)

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evert grön
NiLy..........vet du skillnaden mellan ett 32.bit och ett 64.bit Windows ???

till största del att du kan utnyttja 4 GB Ram om du kör 64.bit...thats it.

har inget med nånn högre FPS i spel eller något sådant, (ska du svara angående sånna svar, ha gärna fakta klart för dig).

32.bit har högre fps i vissa upplösningar och spel, medan 64.bit har en aning högre i andra upplösningar och spel....svaret är att i SPEL gör det absolut ingen skillnad.

http://i48.tinypic.com/2n3ymh.gif

http://i45.tinypic.com/1z3yvde.gif

en annan sak är vissa (väldigt få) program kan köras i så att CPUn utnyttjar fullt 64.bit stöd...t ex vissa renderings program.

Du får gärna köra en 16bitars dos platform om du vill jag bryr mig faktiskt inte.

Sluta bakåtsträva det är töntigt.

Visa signatur

"I guess they must have dragged him here, chopped him up and flushed him"

Permalänk

Har fått en programvarutillverkare att intressera sig för mina problem med Win7. Visar sig att tillverkarens program beter sig helt annorlunda vid installation i Win7 jämfört med XP.
Problemet är så omfattande, att jag struntar i Win7 och kör programmet i en annan dator. Men det var ju inte riktigt tanken med en ny dator.

Permalänk

har också beställt min nu med rgbled skärmen ...
vill ha den NUUUUUU ....
fick besked om att den troligtvis skulle komma i början utav januari

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått sin dator nyligen som kan redogöra för några program som följer med?
Beställde min i torsdags, beräknad leveranstid är 27e januari, men det kan väl inte stämma?

Är det för övrigt någon som beställt den vita och fått hem den?

Permalänk
Medlem

Fick lite tid att testa datorn trots allt, givetvis är det mkt som knasar så jag har en del frågor. Hade planerat att ringa supporten men får vänta tills efter helgen.

1. Extern skärm
Av nån anledning så trycks skärmbilden ihop över ytan och uttnyttjar inte hela mina externa 24"are, vilket gör att text och skärpa blir mkt sämre. Kör skärmen i 1900x1080 vilket är skärmens native upplösning, men ändå används inte hela skärmytan. Vad kan vara fel?
(jag har senaste catalyst, skärmen finns inga drivrutiner till. jag kör genom HDMI)

2. Bluetooth
Kostade på mig ett DiNovo tangentbord vilket passade fint till en svart Studio XPS. Tyvärr dör bluetoothen titt som tätt och jag måste gå in i bluetooth enheter och ta bort tangentbordet för att senare installera om det. Hänt mig 4 ggr under en dag, vid till synes slupmässiga tillfällen. (Detta har endast hänt en gång under 2 veckor på min stationära.
(använder vista versionen av setpoint, enligt logitechs forum. har senaste bluetooth drivrutinen installerad)

Något offtopic så söker jag datorväskor och ställen man kan köpa. Letar efter något stort som tåls att tappas i marken utan att datorn och tillbehör (tgb, mus, extern hdd, tablet) dör. Några tips på märken och sidor?

mvh olof

Permalänk
Medlem

beställde min i tisdags, fick besked om att jag får den 29 janurari, RGBLED, 4gb ram, 4670,128ssd osv.

längtar ivrigt som fan

Visa signatur

P5w dh deluxe/ e6600 @ 3.3ghz/ corsair xms 2gb pc8500 @ pc5700 !?/ Asus 8800gts/ Seasonic m12 500W

Permalänk

måste bara säga att Episod One (HL2) är helt fantastiskt på denna 1080p RGB skärm.....färg-grafiken är så otroligt djup......

Episod One (HL2) är ett måste om man köper denna laptop...finns ingen mer lätt driven, amazing grafik & spelmotor

Visa signatur

My Studio Xps 16 || Ati 3670 || P8700 2.53Ghz || RGBLED 1080p || 1066Mhz Ram || Tv-Tuner

Permalänk

Nu har Win7 blivit mitt hatobjekt, vilket skit. Har ni märkt att Win7 gömmer programfiler, loggar mm lite här och var?
Jag får inte ett mailprogram att funka som i XP, så jag kör direkt på servern.

Funderar på om Ultimate funkar? Min programlev i Australien, säger att jag är den enda som kör Win7 i Sverige. Han har testat, och avrått mig från att använda Win7, svenskt, och hans program. I min XP-dator är det inga problem alls.

Nu ligger en ny dator till ingen större nytta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ollepelle
Nu har Win7 blivit mitt hatobjekt, vilket skit. Har ni märkt att Win7 gömmer programfiler, loggar mm lite här och var?
Jag får inte ett mailprogram att funka som i XP, så jag kör direkt på servern.

Funderar på om Ultimate funkar? Min programlev i Australien, säger att jag är den enda som kör Win7 i Sverige. Han har testat, och avrått mig från att använda Win7, svenskt, och hans program. I min XP-dator är det inga problem alls.

Nu ligger en ny dator till ingen större nytta.

XP gömmer ju också systemfiler bara ändra till visa dolda filer och mappar i mappalternativ. Det går att köra vilket XP-program som helst i windows 7. Högerklicka på exe-filen > egenskaper > kompabilitet > kör i kompabilitetsläge för: Windows XP (Service Pack 3)
Borde funka klockrent har inte prövat själv though för allting ja velat köra har funkat from start..

Jag kör också windows 7! Två svenskar!

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem

Det kan hända att ultimate hjälper, enligt supporten jag fick prata med så stödjer Win7 Ultimate en XP emulator i stil med Wine for Linux. Har själv inte testat Ultimate versionen och vågar inte gå i god för techsupport människor, ibland är dem kunniga ibland chansar dem hejvilt.
Men kanske är det värt att undersöka vidare.

Har någon haft problem med bluetooth/setpoint eller med en extern skärm?

Får inte min bluetooth att fungera och min externa skärm krånglar med win8..

Permalänk
Medlem

Setpoint har inte hand om din bluetoothmodul, så det får du ladda ner en annan drivrutin till jag hade lite problem med det och allting fungerar väl inte felfritt fortfarande och det beror på att när ja ska ladda ner drivisar från dells hemsida så ba fackar sej hela skiten och den säger att ja har alla drivrutiner fastän ja inte alls har det >< så fick ladda ner från nån annan hemsida, och fick en drivrutin som egentligen va till nån Asus men som hade samma bluetoothmodul (Dell wireless 370). Kan länka dit om du vill men om du kan ladda ner drivrutiner från dell.se så att det funkar så är det ju mycket bättre. Då vet man att man får rätt ><

Jag har också problem med extern skärm.. den visar inte alla pixlar när jag kör i 1080p men vilken annan upplösning som helst gör den det. Stör mig massor. Kollade runt där också men det verkar bero på grafikdrivrutinen och inte på windows 7 i sig, för att andra med andra datorer och andra grafikkort har haft samma problem. Så jag väntar ivrigt på ett servicepack till win 7 och nya drivisar från ati!

@Ollepelle:
Har du prövat att köra i kompabilitetsläge? Känns ju onödigt att fixa Ultimate och köra i en "emulator" om det enda du behöver göra är att köra i kompabilitetsläge.

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM