Permalänk
Medlem

Ljud & mic problem

Hallå!
Denna tråden påminner mkt om andra liknande trådar med samma problem. Dock är mitt problem lite annorlunda.

Iaf det är som så att jag har precis köpt ett nytt headset. Jag har ett logitech z-5500 inkopplat och lyssnar på musik väldigt mkt dagligen. Det har jag kopplat in där bak på datorn. Funkar perfekt!

Sen när ja ska ha mitt headset så funkar ljudet, hör allting ochså.

Men när jag kopplar in micen där bak i mic ingången/line in så hittas den inte på vista 64 bits ultimate.

en kompis till mig sade att jag skulle byta så att ja kopplar in front panels kabeln audio till mitt sound blaster x-fi ljudkort. När jag har gjorde det så fungerar min mic i ventrilo och så dem hör mig. Men ja hör ignet ljud överhuvudtaget! Jag kan ha mic kabeln i på front panelen, då kan jag prata och så. Men så fort jag stoppar in ljud kabeln i front panelen i ljudingången så funkar inte micen.

Sjukt konstigt problem tycker jag. Sen när jag har den front panels kabeln inkopllad till ljudkortet så funkar inte mina högtalare, men så fort som jag tar ut den kabeln funkar högtalarna perfekt igen.

Är otroligt tacksam för svar & lite hjälp!

Permalänk

ingången du sätter den i måste vara aktiverad, förmodligen är den inte det.

vilket program är det du har testat så micken funkar i?

Visa signatur

Dator #1: ASUS P5Q-E - DDR2 4g A-data G-experience 800, Intel E7200 2,53 @ 4,51ghz, ATI HD4850 700mhz = 14400 3dMark 06.
Dator #2: Asus mATX, E5200, Corsair 2gb, Geforce 7600gs = 3200 3dMark 06.

Permalänk
Medlem

jag sätter mikrofonen i frontpanelen och då funkar det i ventrilo att prata och så, står att den är inkopplad och allt. Men när jag sen sätter i ljudsladden för att höra vad dem säger så kan jag inte prata det står att mikrofonen inte är inkopplad.

har du ngra tips? tacksam på förhand!