Hur är tangentbordet uppbyggt på en ny MacBook Pro?

Permalänk
Medlem

Hur är tangentbordet uppbyggt på en ny MacBook Pro?

Hej.

Kan jag göra så här med min nya MacBook Pro?

Som ni kanske redan vet så råkade jag spilla apelsinjuice på tangenbordet. Eftersom jag ännu inte har fått hem mina skruvmejslar för att plocka ner datorn, så undrar jag om jag i alla fall kan få bort lite av kletet genom att göra som på youtube-klippet.

Permalänk
Medlem

Du länkar till en video som visar hur du skall göra för att ta bort tangenterna och du undrar ifall det går att göra som i videon? Öhhhhhh, det ser du väll? Eller skulle det vara trickfilmat eller videon vara dataanimerad?

Om en film visar det du vill göra så klart du kan göra det

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Du länkar till en video som visar hur du skall göra för att ta bort tangenterna och du undrar ifall det går att göra som i videon? Öhhhhhh, det ser du väll? Eller skulle det vara trickfilmat eller videon vara dataanimerad?

Om en film visar det du vill göra så klart du kan göra det

Istället kan du svara - "Ja, det kan du göra. Var försiktig och lycka till."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Istället kan du svara - "Ja, det kan du göra. Var försiktig och lycka till."

Nej, om han ser på en film hur man gör, varför fråga i forumet då när han redan har fått det bekräftat att det går?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Om jag visste skulle jag väl inte fråga? Klippet blev uppladdat förra året och jag har ingen aning om ifall något har ändrats sedan dess.

Kan man sänka ner plastobjekt likt dessa (tangenter och plasten som sitter under tangenten) i kokade vatten (för att få bort apelsinjuice-kladdet) utan att förstöra dem?

Och tror ni att det kladd som man ser på andra bilden (på metallen) kan orsaka kortslutningar/andra beskymmer i framtiden?

Permalänk
Medlem

Varför tog du bara inte datorn på hemförsäkringen?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Varför tog du bara inte datorn på hemförsäkringen?

Håll dig till ämnet. Idiot.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mbpjuice
Håll dig till ämnet. Idiot.

Eh, är inte det en legitim fråga?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mbpjuice
Håll dig till ämnet. Idiot.

Ditt otrevliga lilla avskum.

1. Du startar en tråd om hur du lyckats få ner juice i en laptop för 20.000kr.

2. Vi försöker hjälpa dig genom att rekomendera dig ta den på hemförsäkringen då det aldrig kommer bli bra med garanti igen om du inte anmäler händelsen.

3. Då istället för att ta dessa underbara råd så startar du en andra tråd där du visar att du verkligen vill kasta garantin i skogen genom att fjutta bort klaviaturen. Sen är du otrevlig som grädde på mosen också. Jag antar att dina föräldrar inte ville ta datorn på hemförsäkringen eller så vågar du inte berätta för din pappa att du sabbat din nya macbook.

Folk som du borde hålla dig borta från forum som SWEC.

Jag rekomenderar att folk inte hjälper denna människa vidare då han/hon saknar respekt för andra som har erfarenhet om dessa ämnen och vill hjälpa till.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Otrevligheternas forum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mbpjuice
Håll dig till ämnet. Idiot.

Rätt så magstarkt svar från en nyregistrerad. En varning vore kanske på sin plats? Hoppas apelsinkletet sitter kvar är allt jag kan säga om du kommer med såna förlämpningar till svar till folk som försöker hjälpa dig.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

BANNA BANNA BANNA;);););)

Permalänk
Medlem

Re: Hur är tangentbordet uppbyggt på en ny MacBook Pro?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mbpjuice
Hej.

Kan jag göra så här med min nya MacBook Pro?

Som ni kanske redan vet så råkade jag spilla apelsinjuice på tangenbordet. Eftersom jag ännu inte har fått hem mina skruvmejslar för att plocka ner datorn, så undrar jag om jag i alla fall kan få bort lite av kletet genom att göra som på youtube-klippet.

Hurdidurr, det där skulle nog kunna ge dig funktionen tillbaka(ta mig på ORDEN) på tangenterna ja. Förutsatt att datorn fortfarande funkar så ser det där ju förträffligt ut, men det kommer ju alltid vara en svindyr lappy med juice i :/ Själv kan jag, efter alla ghettomoddande år, inte leva med saker som jag inte vet är hela och rena.

Ingen garanti? Tålamod? Go for it. Använd inte aceton bara.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Ditt otrevliga lilla avskum.

1. Du startar en tråd om hur du lyckats få ner juice i en laptop för 20.000kr.

2. Vi försöker hjälpa dig genom att rekomendera dig ta den på hemförsäkringen då det aldrig kommer bli bra med garanti igen om du inte anmäler händelsen.

3. Då istället för att ta dessa underbara råd så startar du en andra tråd där du visar att du verkligen vill kasta garantin i skogen genom att fjutta bort klaviaturen. Sen är du otrevlig som grädde på mosen också. Jag antar att dina föräldrar inte ville ta datorn på hemförsäkringen eller så vågar du inte berätta för din pappa att du sabbat din nya macbook.

Folk som du borde hålla dig borta från forum som SWEC.

Jag rekomenderar att folk inte hjälper denna människa vidare då han/hon saknar respekt för andra som har erfarenhet om dessa ämnen och vill hjälpa till.

Word!

sådant folk har inte här att göra.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Otrevliga kan ni vara någon annanstans.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||