Permalänk
Medlem

Satt o tittade på minnen till bärbara datorer o hittade märket Kukram, nån som varit lustig?

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk
Skrivet av DjCad:

Satt o tittade på minnen till bärbara datorer o hittade märket Kukram, nån som varit lustig?

http://www.nordichardware.se/nyheter/75-memory/43432-solar-en...

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

haha, bra titel på den artikeln

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett 650 W Nätaggregat igår , men nu ser jag att den är slut...
Nästa leverans datum är 14 oktober!?
Kan man inte hämta nätagget i en butik?, finns 1 nätagg i Stockholm

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Jag vet inte om ni ingick i alliansen som förde diskussioner med Copysweden ang. privatkopieringsavgifter på hårddiskar och USB-minnen, men oavsett vilket så tror jag inte att jag är helt ensam om att vilja att ni tydligt skriver ut på era produktsidor skriver ut att si och så många kronor av priset på denna vara är copyswede-avgift.. Jag som kund vill gärna veta vad jag betalar för..
Med vänliga hälsningar

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AtreX:

Hej Inet!

Jag vet inte om ni ingick i alliansen som förde diskussioner med Copysweden ang. privatkopieringsavgifter på hårddiskar och USB-minnen, men oavsett vilket så tror jag inte att jag är helt ensam om att vilja att ni tydligt skriver ut på era produktsidor skriver ut att si och så många kronor av priset på denna vara är copyswede-avgift.. Jag som kund vill gärna veta vad jag betalar för..
Med vänliga hälsningar

copy-paste much?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

copy-paste much?

Jo, jag hoppas inte det är ett brott mot någon forumregel, i så fall vill jag be om ursäkt, men att skriva ut det på det sätt jag beskriver skulle förhoppnignsvis göra att fler får upp ögonen för vilka maffiametoder copyswede använder sig av och då är det förhoppningsvis värt det.. Sharing is caring du vet, även när det gäller bra förslag och idéer

Permalänk
Medlem

Fick hem MB, processor, kylpasta och minnen igår, funkar prima.
Han som lämnade ut paketet kom med en liten tub och frågade om den kunde ha ramlat ur mitt paket, det hade den, det var min kylpasta. Stor kartong med glipor i kanterna och liten tub kylpasta som ligger löst i är nog inget bra, rena turen att jag fick den.
Allt väl ändå men ville påpeka det.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem

Har full förståelse att det är lite kaos på lagret efter flytten.
Men tycker ni ska anställa någon(fattig student?) som kan leta fram Mionix Propus 380 i centrallagret. Skulle verkligen uppskattas! Hälsa även Daniel Svensson som jobbar på supporten, mycket trevlig och hjälpsam.

Permalänk
Medlem

Kunde såklart ringt och frågat, men jag vill ta frågan öppen ifall andra undrar.
Mellan tummen och pekfingret, hur lång tid tar det att få hem en beställningsvara?
I detta fall ett par Ripjaws-minnen.
https://www.inet.se/artikel/5308804/g-skill-8gb-2x4096mb-cl9-...

Permalänk
Medlem

Vem ska man kontakta om man inte har fått en produkt man beställt? Ni glömde skicka med en vara, som jag har betalt för. Och som stod på kvittot jag fick med.

Hittar bara teknisk support? tvivlar på att det är dom :C

Permalänk
Medlem
Skrivet av nalk:

Vem ska man kontakta om man inte har fått en produkt man beställt? Ni glömde skicka med en vara, som jag har betalt för. Och som stod på kvittot jag fick med.

Hittar bara teknisk support? tvivlar på att det är dom :C

Ring 031-652720

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem
Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

ahhahahahaha:) den är bara the best!!!!!!!!! (jo, jag vet att det är inget skämt, men tycker det är lite kul).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Vad händer med hemsidan? Flytten är väl över nu och fortfarande svarar inte sidan var och varannan gång jag klickar på nåt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Vad händer med hemsidan? Flytten är väl över nu och fortfarande svarar inte sidan var och varannan gång jag klickar på nåt.

Fungerar felfritt för mig. Kanske fel hos dig?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Fungerar felfritt för mig. Kanske fel hos dig?

Det är den enda sidan som inte funkar som den ska. Allt annat funkar som det alltid har gjort.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

kollade denna, men jag kunde lägga till den i kundvagn för 100 kr utan hårddisk?:)

Tänkte ha den till en hårddisk jag äger idag:P

EDIT: menar karbinetten för 100 kr:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Well done Inet >:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

kollade denna, men jag kunde lägga till den i kundvagn för 100 kr utan hårddisk?:)

Tänkte ha den till en hårddisk jag äger idag:P

EDIT: menar karbinetten för 100 kr:)

Jag antar att din order kommer att bli makulerad om du inte lägger in en hårddisk.
Samma sak händer när man lägger fraktfritt i kundvagnen om man inte köper för över 500kr.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Jag antar att din order kommer att bli makulerad om du inte lägger in en hårddisk.
Samma sak händer när man lägger fraktfritt i kundvagnen om man inte köper för över 500kr.

Okej, var bara tvungen att fråga för säkerhets skull:)

Kan tillägga att jag inte beställt:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Inet
Skrivet av xigmatek asgard:

skriver detta igen eftersom det inte bliv besvarat första gången

sen när/om copyswedes avgifter slår igenom, har ni funderat på att lägga upp en bundle med en intern hdd+kabinett till lite reducerat pris? men att den ändå ligger vid externa så att man hittar den lätt

Skrivet av Broken-arrow:

ahhahahahaha:) den är bara the best!!!!!!!!! (jo, jag vet att det är inget skämt, men tycker det är lite kul).

Skrivet av bourne94:

kollade denna, men jag kunde lägga till den i kundvagn för 100 kr utan hårddisk?:)

Tänkte ha den till en hårddisk jag äger idag:P

EDIT: menar karbinetten för 100 kr:)

Skrivet av Piece of Cake:

Jag antar att din order kommer att bli makulerad om du inte lägger in en hårddisk.
Samma sak händer när man lägger fraktfritt i kundvagnen om man inte köper för över 500kr.

Skrivet av bourne94:

Okej, var bara tvungen att fråga för säkerhets skull:)

Kan tillägga att jag inte beställt:)

Eftersom vi går igenom alla ordrar manuellt ser vi detta och kommer maila ut information om att priset endast gäller vid köp av hårddisk och sen makulera ordern. Vi har i dagsläget ingen sätt att "tvinga" två artiklar på det här sättet då detta är lite av ett specialfall.

Skrivet av Lehto:

http://www.inet.se/artikel/6309059/sennheiser-hd-518-west

200:- billigare i butik borde det inte vara tvärt om?

Priset är nu justerat! Låg dessvärre lite väl lågt i butiken.

Har tyvärr utgått! Vi har denna istället t ex http://www.inet.se/artikel/4303590/500gb-samsung-spinpoint-f3-hd502hj

Skrivet av spider__spider:

Har inet möjlighet att testa varor i butiken?
Har ett moderkort,nätagg och en processor,
1 eller alla är sönder och jag har inte möjlighet att testa dom själva.
Varorna är 5 dagar gamla

Ja, vi har servicetekniker i alla våra butiker!

Skrivet av wasidop:

Hej! Tänkte bara kolla med er om priset på http://www.inet.se/artikel/5321750/arctic-cooling-accelero-xt... kommer vara kvar så eller om den kommer sänkas, vill minnas att gången innan när jag kollade på den så kostade den något mindre, men det är mycket möjligt att mitt minne sviker mig. Ber om ursäkt om jag har helt fel, men det blir lite väl saftigt pris när man ska ha två sådanna.

Ingen större prissänkning är planerad i dagsläget. Dock så justeras priser dagligen så man vet aldrig..

Skrivet av Ozzix:

tja

undrar om ni har ngt datum på när denna trevliga pryl kommer in, är väldigt suger på e sådan nu när ni säljer den

Ska komma in mot slutet på nästa vecka förhoppningsvis!

Skrivet av Tobi the Dobi:

Skönt att ni tog åt er den kritiken ni fick och fixade det Dock så är ni ca 200kr dyrare på ASUS 6870 än era konkurenter. Kanske något att titta på?

Vi har just börjat med Asus och är medvetna om att vi ligger lite högt i pris och jobbar på att få ner dom!

Skrivet av Ozzix:

kom å tänka på en sak, nu när ni har robotar som packar, blir det inga fler pinvinstänger då? eller ökar chansen att man får en?

Det märker du nästa gång du beställer!

Skrivet av reader:

Inet jag är nyfiken på hur ni testar hårddiskar som ni fått en felanmälan på. Fick tillbaka mina två hårddiskar idag och det HÖRS att dem inte mår bra. Det kommer ett tickande ljud från båda diskarna och datorn hittar bara den ena. Ska filma diskarna i morgon så man verkligen får höra att man inte behöver vara ett geni för att förstå att det inte står rätt till med dom.

Det är väldigt viktigt att man i sin felbeskriving förklarar felmeddelandet så tydligt som möjligt. I det här fallet låter det märkligt att våra servicetekniker skulle missat det och vi rekommenderar dig att kontakta dom på service@inet.se eller 031 65 27 00 (val 3)

Skrivet av ErDraug:

Tjenare Inet har beställt två produkter av er som ligger och väntar på att varor ska komma in tänkte fråga om ni kan ge ett bättre datum om när dessa saker kommer att trilla in?

Varorna jag pratar om är:
https://www.inet.se/artikel/6101762/logitech-k360-wireless-ke...
https://www.inet.se/artikel/5321445/scythe-120mm-gentle-typho...

Tackar!

Fläkten finns i lager! Och tangentbordet ska komma om ca 3-4veckor som det ser ut nu.

Skrivet av Nivity:

detta är ingen klagan utan mer en liten fråga.
HDD har alltid kommit i lådor med dämpande material i skum, ifrån er, dustin osv.
Idag fick jag min HDD i ett platt stort "paket".

Första jag tänkte är hur i helsike kan detta vara bra att skicka i, känns ju som upplagt för skador och misslyckande.
Varför har ni börjat skicka i sådana här lustiga paket nu?

http://dl.dropbox.com/u/23009289/20110826.jpg

Edit: Notera det 17 år gammla påslakansettet som är så gudomligt skönt jämfört med allt som finns idag
(säkert någon som kommer påpeka det så lika bra att få det ur världen )

Skrivet av Markthegreat:

Beställde fredag, fick tisdag. Underbara Inet.
Dock skickades en extern hårddisk i ett platt "kuvert".
Känns inte lika säkert som de luftbubblefyllda kartongerna.

Vi använder av oss av nya emballage i och med nya centrallagret. En hårddisk i hårdplast, invirad i bubbelplast samt kartong med goda "stötriskzoner" tycker vi är fullt tillräckligt. Och vi har haft väldigt få, om ens några, fraktskador med detta nya emballaget ska tilläggas!

Men självklart, visar det sig att hårddiskar blir fraktskadade kommer vi se över detta.

Skrivet av Atlas Tasume:

Verkar vara en fruktansvärd röra vad gällande "Kortplater" här https://www.inet.se/artikel/1902049/gigabyte-ga-990fxa-ud3 jämnfört med hur det är upplagt här https://www.inet.se/artikel/1902048/gigabyte-ga-990fxa-ud5

Det är för att förtydliga att det är 4st fysiska x16-platser, men det är inte alla som kan köras i x16-hastighet. Det är dessvärre rörigt när det kommer till moderkort och det är den bästa sättet vi har kommit på för att beskriva det.

Om du har ett bättre förslag så hör vi det gärna!

Skrivet av saigon:

När får ni in XFX 550 och 650? Varit slut ganska ofta nu.

Vi har fått in 650w i lager nu! http://www.inet.se/artikel/6900364/xfx-core-edition-650w

Skrivet av Hallonglass:

Inet, hur går det med hemsidan? Den är fortfarande riktigt seg och fungerar oftast inte speciellt bra - några framsteg?

Skrivet av Piece of Cake:

Vad händer med hemsidan? Flytten är väl över nu och fortfarande svarar inte sidan var och varannan gång jag klickar på nåt.

Vi är mycket väl medvetna om detta och vår programmerare samt IT-tekniker jobbar för fullt för att lokalisera problemet men än så länge vet vi inte exakt vad det är som gör att det blir segt tyvärr.

Skrivet av Wolfe86:

Ni borde se över erat reserveringssystem för eran hemsida! Det är fruktansvärt segt på att uppdatera lagerstatus och reservera produkter, pga detta så får jag nu vänta i 2 veckor!! för att få dels den varan som blev restad och fanns i lager när ja beställde "och ett antal timmar efter" och dessutom få restrerande varor jag beställde!
Valde er eftersom jag handlat många gånger utav er utan några bekymmer, men nu verkar det som man gått på en nit.
http://www.inet.se/artikel/5305526/corsair-8gb-kit-ddr3-so-di...
Hoppas verkligen att ni kommer få in mina minnen snabbare än 2v alt får ni ta det som finns i butikslager!

//Irriterad kund

Vi har infört ett nytt system där varor autoallokeras till inkommande ordrar så detta ska i teorin inte kunna hända. Sen har vi nu i och med flytten haft lite problem där vissa varor inte legat på rätt hyllplats och då "blockas" i systemet så dom inte allokeras iallafall.

Vi har svarat på ditt mail som du skickade in till oss och hoppas att din order löste sig!

Skrivet av LeafBox:

Tjena
Väldigt trevligt utav er att ta in Razer Onza, men först stog det beställningsvara, och nu obekräftad.

Planerat att komma in under den närmsta tiden? Vill ju lägga en beställning snart

Den ska landa i början på nästa vecka!

Skrivet av MrPe:

Ta gärna bort amds grafikort från filtret när man är inne på nvidia och vice versa.
För de kan ändå inte visa några kort från amd när man är inne på nvidia.

Vi ska se över hela vårt filtersystem nu i höst!

Skrivet av Marcusk:

Finns i lager nu!

Skrivet av Konichiwa:

Fixat! Tack!

Skrivet av samizzlah:

om jag lägger en order med vissa delar som inte finns i lager, kommer de så småningom till posten?

Ja, men leveranstiden kan variera mycket från produkt till produkt. Så kontakta gärna vår kundtjänst om du vill veta mer ingående om just din order eller produkterna du tittat på!

Skrivet av Battlefield:

Hej inet!

Kommer Sennheiser HD 558 att sjunka i pris hos er?
Ni är ca 275kr dyrare än tex CDON.
http://www.inet.se/artikel/6309101/sennheiser-hd-558-west
Och varför kallas er modell "west" ?

Lista på prisjakt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=734934
Tacksam för svar!

Har justerat priset lite, kan dock inte göra bättre än så i dagsläget. Och vi har tagit bort West från produktnamnet.

Skrivet av Leandr:

Tjena Inet,

En fråga ang återköp/ångerrät som jag inte hittar svar på er hemsida.
Kan ni köpa tillbaks en vara som är köpt på Internet i en av era fysiska butiker till dess fulla värde?
Produkten är ouppackad i originalemballage och jag har inte haft den mer än ett par dagar.

Det hade nämligen varit smidigare för mig att åka till en av era butiker.

Tack!

Inga problem att lämna tillbaka till en av våra butiker!

Skrivet av xeno95:

Jag beställde ett 650 W Nätaggregat igår , men nu ser jag att den är slut...
Nästa leverans datum är 14 oktober!?
Kan man inte hämta nätagget i en butik?, finns 1 nätagg i Stockholm

Självklart kan du hämta upp det i butik, men då får du kontakta vår kundtjänst om att makulera din beställning först för vi har olika betalsystem i butik och på webben.

Skrivet av AtreX:

Hej Inet!

Jag vet inte om ni ingick i alliansen som förde diskussioner med Copysweden ang. privatkopieringsavgifter på hårddiskar och USB-minnen, men oavsett vilket så tror jag inte att jag är helt ensam om att vilja att ni tydligt skriver ut på era produktsidor skriver ut att si och så många kronor av priset på denna vara är copyswede-avgift.. Jag som kund vill gärna veta vad jag betalar för..
Med vänliga hälsningar

Det är nog dessvärre inget som vi kommer att göra. Vi har till exempel aldrig skrivit ut det för CD/DVD-skivor och ser ingen anledning till att göra det nu på externa hårddiskar/USB-minnen.

Skrivet av sorkin:

Fick hem MB, processor, kylpasta och minnen igår, funkar prima.
Han som lämnade ut paketet kom med en liten tub och frågade om den kunde ha ramlat ur mitt paket, det hade den, det var min kylpasta. Stor kartong med glipor i kanterna och liten tub kylpasta som ligger löst i är nog inget bra, rena turen att jag fick den.
Allt väl ändå men ville påpeka det.

Vi har som sagt nya emballage och detta är något som vi definitivt kommer att kolla på!

Skrivet av Robbe_A:

Har full förståelse att det är lite kaos på lagret efter flytten.
Men tycker ni ska anställa någon(fattig student?) som kan leta fram Mionix Propus 380 i centrallagret. Skulle verkligen uppskattas! Hälsa även Daniel Svensson som jobbar på supporten, mycket trevlig och hjälpsam.

Vi jobbar på det och har kontaktat ansvarige på lagret att ge oss ett svar så snart som möjligt. Annars får vi helt enkelt beställa hem nya.

Har hälsat honom!

Skrivet av biorrith:

Kunde såklart ringt och frågat, men jag vill ta frågan öppen ifall andra undrar.
Mellan tummen och pekfingret, hur lång tid tar det att få hem en beställningsvara?
I detta fall ett par Ripjaws-minnen.
https://www.inet.se/artikel/5308804/g-skill-8gb-2x4096mb-cl9-...

Är beställda och på ingående, men har tyvärr inget datum från leverantören i dagsläget. Hemsidan uppdateras så fort vi får det!11:12 2011-09-01

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Testpilot
Skrivet av inet.se:

Vi använder av oss av nya emballage i och med nya centrallagret. En hårddisk i hårdplast, invirad i bubbelplast samt kartong med goda "stötriskzoner" tycker vi är fullt tillräckligt. Och vi har haft väldigt få, om ens några, fraktskador med detta nya emballaget ska tilläggas!

När jag beställde en hårddisk (innan flytten) kom den enbart i ett bubbelplastkuvert och enbart nått enstaka lager extra bubbelplast runt själva hårddisken, ingen kartong alls. Hårddisken låg inte i en plastlåda utan i en ESD-påse men det antar jag skiljer mellan tillverkare. Vad det ett vanligt sätt att skicka hårddiskar innan? den hade inte skadats men ett kuvert känns lite väl på gränsen enligt mig.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av biorrith
Kunde såklart ringt och frågat, men jag vill ta frågan öppen ifall andra undrar.
Mellan tummen och pekfingret, hur lång tid tar det att få hem en beställningsvara?
I detta fall ett par Ripjaws-minnen.
https://www.inet.se/artikel/5308804/...ripjaws-gaming

Skrivet av inet.se:

Är beställda och på ingående, men har tyvärr inget datum från leverantören i dagsläget. Hemsidan uppdateras så fort vi får det!11:12 2011-09-01

Jag pratade med support idag. Minnena är tyvärr slut på lager även hos leverantören och kan dröja ett par veckor innan inet får in dem.

Permalänk
Medlem

Hej. Jag undrar om den Antec Veris elite ni har i lager är enbart fjärrkontroll?

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk

Beställde typ halv 6 i tisdags. Hela onsdagen går och på torsdag förmiddag plockas min order och skickas sedan.
Riktigt dåligt att ni inte håller vad ni lovar! Nästa beställning blir inte från er (men kommer garanterat komma tillbaka)...

Permalänk
Medlem

Beställde lite delar här i 23 augusti, nu vet jag att moderkortet inte har vare på lager försen idag.
MEN ni skickade chassit och nättaget och det står ingenting om att ni har skickat dom andra sakerna?
Skulle det inte vara bättre och skicka allting på samma gång istället för i styck? :S
Dom här två skickades idag.
Skulle det inte vara bättre och skicka det ni hade på lagret när ni fick beställningen direkt?
Istället för att vänta på alla produkter för dom ska komma in och sen bara skicka en sak sen när alla produkter är inne.

Permalänk
Medlem

hej Inet, är det fortfarande 15-20 dagars väntetid på er byggnation? har funderat på att lägga in en beställning men vet inte ifall jag ska vänta tills väntetiden är normal igen eller om jag bara ska köra på.

Visa signatur

NZXT H400i, Intel i5 9600k, EVGA Geforce RTX 2070, Samsung 970 EVO Plus

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/artikel/6361057/corsair-hs1a-analog-gamin...

Era stora konkurenter ligger runt 390kr.
Något ni kan justera?
Order i slutet av månaden. ^^

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Beställde ny bärbar dator i onsdags och en trådlös mus till det, är det normalt att ni skickar de i 2 olika paket ? Borde det inte bli billigare för er med bara ett paket ?