am3 system, unlock cores *håller tummarna*

Permalänk

am3 system, unlock cores *håller tummarna*

Tjena!
Tror jag skall köpa detta system inom 1 månad med hopp om att AMD sänker priserna pga. i5 lanseringen.

Denna processorn verkar vara bra och snabb, kommer inte höja vcoren, kommer även försöka ge mig på att låsa upp 2 kärnor så det blir en X4.

Kommer att köpa till en SSD senare och även Win 7. Kommer bara titta på HD-Film och spela enklare spel, därav det integrerade graffet, övriga synpunkter?

Permalänk
Medlem

Vad räknar du som enklare spel?

Permalänk

starcraft(inte 2an), det enda jag kräver från grafiken är att den kan visa 1920x1080p på skärmen och att jag kan se på fullhd filmer utan lagg. Kommer att utföra mer cpu-applikationer på datorn än grafikrelaterade.

Permalänk
Medlem

jag tror att det finns ett am3 kort med bättre integrerat grafikkort.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Är inte ute efter bättre grafikkort hade isåfall köpt ett externt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
jag tror att det finns ett am3 kort med bättre integrerat grafikkort.

Vilket skulle det vara isf? 785g använder ju ati hd4200 som grafik. Alldeles utmärkt kort för HD film och dyl. Dessutom är det en modern krets som stödjer ddr3.

Om du vill så kan du satsa på M-atx varianten av moderkortet och ett antec nsk3480. Det blir lite billigare men framförallt tar det mindre plats. Sen kan det vara värt att överväga en större hdd om du lagrar mycket saker på datorn. 1tb kostar ju endast 300kr till.

Permalänk

Tack för ditt svar Patrik, jag kikade på mATX varianten men jag kom på att jag behöver de extra PCI- och PCI-E platserna, för jag kommer att köpa till ganska så många saker som jag kommer att koppla in där.