Permalänk
Robot

Aluchill

Avslutande bilder till projektet Aluchill.

För mer info och bilder hänvisar jag er till byggloggen:
http://www.sweclockers.com/album/?id=3181

Sponsorer: Alphacool
Chilled PC
Sifvert

Besök albumet: Aluchill av NysoO

Permalänk
Medlem

perverst snyggt..

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem

Ursäkta språket, men FY FAN VA NICE! Jag blir så avis att jag inte kommer kunna somna inatt.
Riktigt välgenomfört bygge, otroligt bra bygglogg.
15 POÄNG Fast det bara går att ge 10

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Riktigt snyggt! 10poäng

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

det va på tiden ! 10p kan inte vara nåt annat

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Jag är frälst........ Gud du kan hämta mig, jag har sett fullkomlighet !

Permalänk
Proffsmoddare

Det är sjukt bra gjort, länka gärna till blocken du använder, har tänkt att uppgradera mitt moderkort med lite h2o också. Du kanske vill bli av med dina?

Citera eller Pm'a svar.

Mvh,
Hannes

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Det är snyggt men inte trovärdigt. Ge oss riktiga bilder utan 10 timmars photoshop i grunden.

Gör som alla andra på swec istället, lägg upp amatör bilder - annars förstår vi dig inte

Permalänk
Medlem

Kan inte bli snyggare! fy fan, 10P!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anthons
Det är snyggt men inte trovärdigt. Ge oss riktiga bilder utan 10 timmars photoshop i grunden.

Gör som alla andra på swec istället, lägg upp amatör bilder - annars förstår vi dig inte

Gå och lägg dig nu

Permalänk
Avstängd

Me like.

Permalänk
Medlem

Tack tack för alla positiva kommentarer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Det är sjukt bra gjort, länka gärna till blocken du använder, har tänkt att uppgradera mitt moderkort med lite h2o också. Du kanske vill bli av med dina?

Citera eller Pm'a svar.

Mvh,
Hannes

Har nog tänkt behålla mina block sålänge jag har dessa grafikkorten. Så jag vill nog inte bli av med dom

Hur som helst så är det dessa block jag använder:
http://www.ekwaterblocks.com/shop/blocks/vga-blocks/fc-geforc...

Hittade inte kopparversionen med delrintopp på, tyvärr :/.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anthons
Det är snyggt men inte trovärdigt. Ge oss riktiga bilder utan 10 timmars photoshop i grunden.

Gör som alla andra på swec istället, lägg upp amatör bilder - annars förstår vi dig inte

Bilderna är inte extremt photoshoppade. Enda som är gjort är att bakgrunden är borttagen på några av bilderna. Även lite nivåreglering för att uppnå rätt balans i bilderna.
Är du väldigt sugen på "råa" bilder så kan du skicka mig ett PM löser vi det där.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mycket snyggt. Skulle också vilja bygga nått liknande, synd bara att man varken har pengar eller värktyger Snyggt som satan. 10P utan tvekan.

Permalänk
Medlem

du har ju värsta ram minnena med vattenblock varför är inte dom loopade ?

Permalänk

Mycket elegant med sleevade kablar! 10p

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
text

Syftade på chipset kylningen.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Syftade på chipset kylningen.

Oj hoppsan! Ursäktar för det, hehe

Norbryggan:
http://www.ekwaterblocks.com/shop/blocks/motherboard-blocks/c...

Hittar inte mosfetblocket. Kanske är samma dimensioner för 790i?

Visa signatur
Permalänk

Grymt snyggt och välgjort chassi! det ända jag verkligen inte gillar är att du har så synliga skruvar :/ skulle nog vara snyggare med svarta lite diskretare skruvar...

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Oj hoppsan! Ursäktar för det, hehe

Norbryggan:
http://www.ekwaterblocks.com/shop/blocks/motherboard-blocks/c...

Hittar inte mosfetblocket. Kanske är samma dimensioner för 790i?

Tror inte det är samma. Däremot samma som till 680i. Skitsvårt att hitta grejerna ju.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt gjort! En 9a eftersom fläktarna fram inte matchar färgen med chassit, men lite spray på det så är det en värdig 10!

PS: Du får 9.5 eftersom jag hittade www.ekwaterblocks.com här på din tråd hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Tror inte det är samma. Däremot samma som till 680i. Skitsvårt att hitta grejerna ju.

Nu när du säger det så. Har också för mig det var samma som 680i. Skicka ett mail till EK och fråga om han kan fixa dessa block till dig. Borde inte vara några problem.

Visa signatur
Permalänk

dammfilter till de främmre fläktarna hade nog varit en bra idé

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

De som inte röstar 10P bör ha en REJÄL motivering till varför! SNYGGT!!!!!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
De som inte röstar 10P bör ha en REJÄL motivering till varför! SNYGGT!!!!!

Jag röstade inte 10 eftersom att det var så snyggt så jag var tvungen att börja om på 0 igen och sen gå upp till 10 ännu en gång. Så i grunden är det 20p.

Permalänk
Medlem

Kul att projektet är i land och att resultatet blev så lyckat. jag använder ytterst sällan poängsystemet här på sweclockers men du fick en tia i och med resultatet och att du har visat oss arbetsgång.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Efter att kollat ditt Galleri med byggstarten på detta projekt samt detta slutfärdiga så kan jag bara säga.

Vackert!
Enormt gediget bygget, vackert hantverk och fint tålamod!
Ser fram emot nya projekt från din sida!

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Avstängd

Mycket celant bygge... En sol klart 10:a från mig...

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

förbannat snyggt!! =D

och som andra säger, dammfilter fram borde du skaffa men det är inget som bör dra ner på poängen.

Permalänk

Brutalt snygg.

Räcker nog med de orden! 10p helt klart

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!