Neverwinter Nigts 2 - Nån som har lust att spela?

Permalänk
Medlem

Aser, du kan lite på mig

Nej, men jag skulle gärna vilja testa på det här spelet iaf. Gillar RPG-spel. Hade inte WoW kostat varje månad så hade jag suttit och nördat det

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Kör du 12 dex får du +1 AC och +1 reflex save i full plate.
Ju högre level du får ju bättre 2 dex är istället för 2 fortitude.

Visst, men behöver ha lite hp:s i början och får ändå riktigt hög ac med featsen. Vette fasen om man inte får köra 10 con också för att få ihop det (var ett tag sedan) eller 12 str... För den som gillar att rollspela så är en paladin med hög chr trevligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Visst, men behöver ha lite hp:s i början och får ändå riktigt hög ac med featsen. Vette fasen om man inte får köra 10 con också för att få ihop det (var ett tag sedan) eller 12 str... För den som gillar att rollspela så är en paladin med hög chr trevligt.

Jo men 2 dex motsvarar 2 cha med divine shield/defence eller vad det nu heter och 2 str motsvarar 2 cha med divine strenght. Så istället för satsa på 18 charisma är det värt att skaffa 14 str och 12 dex.
Det kostar 6 points och dom två sista i charisma kostar 8 points.
Då får du 2 mer damage, 2 mer +hit, 1 mer AC, +1 reflex save i utbyte mot +1 fort save och +2 will save.
Bästa är nog att satsa på 14 str, 12 dex, 14 cons, 14 wis och resten på int och charisma. Sedan lägger man allt på charisma så man får så feta slag som möjligt och så hög ac som möjligt.
På gear försöker man få så hög charisma som möjligt för att buffa divine buffarna och få turn dead och liknande att bli fetare.

Någon som har lust att köra igång snart? Kanske redan idag eller i helg?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Mina spel är skickade av spelbutiken idag så i morgon borde jag ha dem. Då är jag på, i helgen blire dock inte mkt för spela för mig tyvärr. Men absolut i morgon. Hur många ser det ut att bli?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Hedersmedlem

Jo visst men rollspelande kräver sina uppoffringar, vill ju gärna ha så mkt som möjligt för smitesen också... Ska man bygga den "bästa" karkatären satsar man nog inte på en palle i varje fall. Men visst har du rätt i att det inte är "optimalt" att gå för högt i start statsen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Aser, du kan lite på mig

Nej, men jag skulle gärna vilja testa på det här spelet iaf. Gillar RPG-spel. Hade inte WoW kostat varje månad så hade jag suttit och nördat det

Hmmm, ska kolla ifall du inte kan få LÅNA en key. Förväntar mig dock att du håller den för dig själv och raderar den när jag ber dig. Har sett dig omkring på forumet ett tag och hoppas jag gör rätt ifall jag litar på dig. Antar att du joinar denna lilla grupp? (själv har jag tyvärr inte tid pga mkt studier, men gärna någon annan gång ifall det lugnar ner sig)

edit: hittade bara en key som jag hade registrerat på nwn2 forumet, du kan låna den så länge jag inte ska använda den om du vill spela med herrarna ovan.

Permalänk
Medlem

Har bara originalet som jag fick med när jag köpte ett grafikkort från leadtek.
Men ni spelar med expansionen/expansionerna eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Hmmm, ska kolla ifall du inte kan få LÅNA en key. Förväntar mig dock att du håller den för dig själv och raderar den när jag ber dig. Har sett dig omkring på forumet ett tag och hoppas jag gör rätt ifall jag litar på dig. Antar att du joinar denna lilla grupp? (själv har jag tyvärr inte tid pga mkt studier, men gärna någon annan gång ifall det lugnar ner sig)

edit: hittade bara en key som jag hade registrerat på nwn2 forumet, du kan låna den så länge jag inte ska använda den om du vill spela med herrarna ovan.

Sjyst. PM:ar dig när jag har fått tag på spelet.
Kan hända att det dröjer ett tag. Bakade mitt grafikkort för andra gången nu idag. Hoppas att det funkar -.-
Och jo, jag har ju varit med här på forumet ett tag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Kanske jag också kan joina? spelat spelet till och från i ungefär ett år nu, men har inte orkat klara main campain än, eftersom endast jag bland mina kompisar har det.

Permalänk
Medlem

Jag har tid att köra igång ikväll och jag kan nog spela lite i helgen också.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Samma här, drar gärna igång ikväll!

Quikster: Det ska nog gå vägen tror vi blir full grupp med dig. Pmar min msn så vi kan hålla lite kontakt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är på, fick spelen idag och har precis installerat NWN + mask of betrayer så snart så bara en expansion till + patching

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag, Gambit och Kriggus sitter i msn och ska till att planera lite spelande ikväll

Nån mer som vill vara med så hojta till!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej gott folk vi är 3 st och skulle gärna att nån med de 2 expansionerna kunde hänga på oss.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Synd att jag missade igår. Vilka klasser valde ni och körde ni långt?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Uhhm. Kanske kan vara med någon gång i veckan som kommer. Måste få tag på spelet först.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Synd att jag missade igår. Vilka klasser valde ni och körde ni långt?

Tror inte dom kört nåt, jag var inte med vi diskuterade lite klasser bara.
Jag är spelar gärna barbarian, på gambit lät det som om det var druid som gällde och kriggus ville spela wizard.

Vad har du tänkt dig pimpim?

EDIT: Vi kanske ska försöka komma igång ikväll?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nej vi har inte spelat något, jag hade hoppas på att nån kunde denna helg. Var riktigt sugen.

Jag kan spela Rogue om det skulle behövas alt. skulle jag kunna dualklassa en Cleric och Rogue om det skulle behövas.

Jag kan istortsett spela vadsomhelst förutom Arcane karaktärer för de suger jag på.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Tror inte dom kört nåt, jag var inte med vi diskuterade lite klasser bara.
Jag är spelar gärna barbarian, på gambit lät det som om det var druid som gällde och kriggus ville spela wizard.

Vad har du tänkt dig pimpim?

EDIT: Vi kanske ska försöka komma igång ikväll?

Jo hade varit roligt att komma igång ikväll.
Nä jag har inget krav på klass, kan köra nästan vad som helst.

Om Gambit vill spela rogue så kan jag ta något annat.
Om ingen vill spela någon arcane klass så kan jag köra mage eller liknande.

Men jo vi borde köra igång ikväll. Ska bara se om jag kan få MSN installerat. Inte orkat fixa det sen jag formaterade min HD.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag kan istortsett spela vadsomhelst förutom Arcane karaktärer för de suger jag på.

http://www.youtube.com/watch?v=1yXAEzp6W-U

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Jo hade varit roligt att komma igång ikväll.
Nä jag har inget krav på klass, kan köra nästan vad som helst.

Om Gambit vill spela rogue så kan jag ta något annat.
Om ingen vill spela någon arcane klass så kan jag köra mage eller liknande.

Men jo vi borde köra igång ikväll. Ska bara se om jag kan få MSN installerat. Inte orkat fixa det sen jag formaterade min HD.

http://www.youtube.com/watch?v=1yXAEzp6W-U

Aaah jag hoppas alla kan ikväll. Skulle vara ett perfekt avslut på helgen. Jag kan hela kvällen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag kan ikväll så drar också gärna igång

EDIT: Har snackat med kriggus och han kan också ikväll!

Ska vi köra igång framåt 18 då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Efter lite strul och problem så var vi igång här. Nån fler som vill joina? De klasser vi kör är Barbarian, Mage, Rogue och Druid.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Står att det bara går att köra 4 pers i official campaign. Men det lär alltid finnas plats för en game master som gör livet svårare eller roligare
Funkade jävligt bra i kampanjer man laddade hem och allt blev mycket roligare.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Står att det bara går att köra 4 pers i official campaign. Men det lär alltid finnas plats för en game master som gör livet svårare eller roligare
Funkade jävligt bra i kampanjer man laddade hem och allt blev mycket roligare.

Va är det så? Man har ju 2 NPC i partyt borde inte de platserna kunna fyllas med spelare?. Riktigt kasst tycker jag.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Står att det bara går att köra 4 pers i official campaign. Men det lär alltid finnas plats för en game master som gör livet svårare eller roligare
Funkade jävligt bra i kampanjer man laddade hem och allt blev mycket roligare.

Tror jag läste om ett sätt att lägga till fler spelare i kampanjen, ska kolla lite några på det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Va är det så? Man har ju 2 NPC i partyt borde inte de platserna kunna fyllas med spelare?. Riktigt kasst tycker jag.

Det kanske går men i kampanjen står det 1-4 spelare.
Om vi har tur är det bara ett mått på hur många spelare som den är designad för och inte vad maxgränsen är.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Ska fortsätta fixa spelet nu. Lär väl ha det klart om någon dag. (A)

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Ska fortsätta fixa spelet nu. Lär väl ha det klart om någon dag. (A)

Du gör flera antydningar om att du försöker få tag i spelet olagligt och det kommer snart leda till en varning, bara så du vet! Det är en sak att låna spelet av någon men piratnedladdning är inget alternativ...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Du gör flera antydningar om att du försöker få tag i spelet olagligt och det kommer snart leda till en varning, bara så du vet! Det är en sak att låna spelet av någon men piratnedladdning är inget alternativ...

Jag har aldrig sagt att jag laddar ner och enligt mig så antyder jag inte till det.

Tror du inte att det kan vara så att jag letar runt efter kompisar som har spelet, så att jag kan installera och sedan få key av Aser?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Jag har aldrig sagt att jag laddar ner och enligt mig så antyder jag inte till det.

Tror du inte att det kan vara så att jag letar runt efter kompisar som har spelet, så att jag kan installera och sedan få key av Aser?

Varför då inte använda dina kompisars nyckel?...

Visa signatur