Permalänk
Medlem

Helt värdelös film, förstår inte hypen... Varför kan de inte gör bra skräckfilmer längre? Tänker tillbaka på goobitar i form av Hellraiser, Pigs, Dawn of the dead, Evil dead m.m. ... för att inte nämna alla filmer med Christoffer Lee och Boris Karloff.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
Jag blev ganska arg på att killen var så jävla korkad.

haha, håller med. Säger emot, kan fixa själv osv. Det allra sista biten gillade jag dock inte. De lyckades hålla en bra stämning synd bara att de var tvungna att gå runt med kameran hela tiden. Tjejen min mådde väldigt illa.
Att det var ett gäng unga skrikiga tjejer på bion hjälpte föga till spänningen.
För så fort det började dra ihop sig till något så började de prata i mun på varandra. Hög och samtidigt mumlig invandrarslang.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när jag var typ 12 och såg Blair witch progject för första gången...
Jag satt i soffan och skrek: SPRING!!! SPRING!!!! GÅ INTE IN DÄR osv

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Skräckfilmer brukar jag somna till då man vet vad som ska hända

Finns inga bra skräckisar idag...

Visa signatur

i5 6600K 16 GB RAM GTX 760

Permalänk
Medlem

Ingen bra film alls, från början till slut så satt jag och halvsov.
Senaste "skräck" filmen som ens hållt mig lite nyfiken är Rec,

med det så tipsar jag givetvis att se den, så man kan bilda en egen uppfattning.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Hedersmedlem

Såg tyvärr denna film på bio idag. Jag ska sluta titta på skräckfilm nu. Hela filmen är bara hype. Det finns inte ett ögonblick då jag kände obehag ens. Jag kanske har dålig fantasi för fantasi är vad som behövs för att denna film ska funka tror jag. Hur nån kan säga att den var spännande när ändå gången något hände var på nätterna då dom sov. Det var så tydligt när något skulle hända och inte var det så hemska saker heller. Lite ljud, saker som rörde sig och flytta på sig, sånt man förväntar sig. Nej, inge mer "skräckfilmer" för mig.

Permalänk
Medlem

Totalt jävla värdelös tyckte jag inte den va, men den va långt ifrån bra.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Jag gillade den! Såg den med en tjejkompis igår, och hon tyckte att den nästan var för otäck på sina ställen.
Den känns autentisk (vilket ju är A och O i en sådan här rulle) och stämningsfull.
Älskade scenen

där hon blir utdragen från sängen och släpad ut i hallen

Dold text

, önskar faktiskt att den innehöll lite mer sådant.

Tydligen finns det 3 olika slut på den, och jag såg det som jag antar att de flesta här också har sett,

där hon blir skjuten av polisen.

Dold text

Av vad jag har läst mig till så tycker jag att det också verkar vara det bästa.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag gillade den! Såg den med en tjejkompis igår, och hon tyckte att den nästan var för otäck på sina ställen.
Den känns autentisk (vilket ju är A och O i en sådan här rulle) och stämningsfull.
Älskade scenen

där hon blir utdragen från sängen och släpad ut i hallen

Dold text

, önskar faktiskt att den innehöll lite mer sådant.

Tydligen finns det 3 olika slut på den, och jag såg det som jag antar att de flesta här också har sett,

där hon blir skjuten av polisen.

Dold text

Av vad jag har läst mig till så tycker jag att det också verkar vara det bästa.

Woot?

skjuten? i den versionen jag såg på bio så anfaller hon sin pojkvän och sliter honom i stycken i princip för att till sist vända sig mot kameran och visa ett jätteläskigt ansikte i blair witch anda för att sen försvinna. Och i slutet står det att polisen fann kroppen efter killen medans hon fortfarande är borta.

Dold text
Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Woot?

skjuten? i den versionen jag såg på bio så anfaller hon sin pojkvän och sliter honom i stycken i princip för att till sist vända sig mot kameran och visa ett jätteläskigt ansikte i blair witch anda för att sen försvinna. Och i slutet står det att polisen fann kroppen efter killen medans hon fortfarande är borta.

Dold text

Ja,

hon kommer tillbaka till rummet nerblodad (efter att ha dödat pojkvännen på nedervåningen) och sätter sig vid sängkanten där hon sitter till kvällen dagen efter. Under tiden kommer hennes kompis dit och ser pojkvännen död, springer därifrån och ringer polisen. Polisen kommer och ser henne sitta vid sängen, vartefter hon förvirrad börjar gå mot dem med kniven i handen, och de skjuter henne.

Dold text

Hittade slutet du (och alla andra som såg den på bio, antar jag) såg på youtube, och tycker att det jag såg var betydligt bättre.

(

Så löjligt på "bioslutet" att hon/den skulle skalla eller äta upp kameran... Löjligt.

Dold text

)

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Gör ingen skillnad hur det slutade, den var inte otäck nånstans. Om jag hade fått orgasm på slutet så hade inte det rättfärdigat resten av filmen som var absolut dödstråkig.

Vad är så läskigt av att vakna mitt i natten av lite oljud? Jag har blivit väckt av att en hylla med porslin gav vika, inte blir man rädd för det.

Dold text

Människor är helt enkelt för fega och kan inte tänka rationellt.

1408 var en bättre skräckfilm. Då hände saker genom hela filmen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Ja,

hon kommer tillbaka till rummet nerblodad (efter att ha dödat pojkvännen på nedervåningen) och sätter sig vid sängkanten där hon sitter till kvällen dagen efter. Under tiden kommer hennes kompis dit och ser pojkvännen död, springer därifrån och ringer polisen. Polisen kommer och ser henne sitta vid sängen, vartefter hon förvirrad börjar gå mot dem med kniven i handen, och de skjuter henne.

Dold text

Hittade slutet du (och alla andra som såg den på bio, antar jag) såg på youtube, och tycker att det jag såg var betydligt bättre.

(

Så löjligt på "bioslutet" att hon/den skulle skalla eller äta upp kameran... Löjligt.

Dold text

)

Japp, det allra sista var riktigt störande på bio-versionen.
Den tog all spänning från filmen och man insåg att det inte var "verkligt" så att säga. Hade lika gärna kunnat skrika "cut! That's a wrap folks!".

Ditt slut verkar ju mycket läskigare.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Gör ingen skillnad hur det slutade, den var inte otäck nånstans. Om jag hade fått orgasm på slutet så hade inte det rättfärdigat resten av filmen som var absolut dödstråkig.

Vad är så läskigt av att vakna mitt i natten av lite oljud? Jag har blivit väckt av att en hylla med porslin gav vika, inte blir man rädd för det.

Dold text

Människor är helt enkelt för fega och kan inte tänka rationellt.

1408 var en bättre skräckfilm. Då hände saker genom hela filmen.

Fan vad coolt att hela hyllan med porslin gav vika och att du inte blev rädd!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Gör ingen skillnad hur det slutade, den var inte otäck nånstans. Om jag hade fått orgasm på slutet så hade inte det rättfärdigat resten av filmen som var absolut dödstråkig.

Vad är så läskigt av att vakna mitt i natten av lite oljud? Jag har blivit väckt av att en hylla med porslin gav vika, inte blir man rädd för det.

Dold text

Människor är helt enkelt för fega och kan inte tänka rationellt.

1408 var en bättre skräckfilm. Då hände saker genom hela filmen.

Fan vad coolt att hela hyllan med porslin gav vika och att du inte blev rädd!

Dold text
Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Jag gillade faktiskt filmen. Den fick mig i stämning. Men jag antar att jag är extra känslig för liknande filmer. Jag tycker exempel den svenska filmen Besökarna fortfarande är riktigt läskig.

Och angående Hellreiser och de andra klassikerna så är det ju en helt annan sorts filmer. Alla skräckfilmer är ju inte samma sak (DuH).

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martiis
Fan vad coolt att hela hyllan med porslin gav vika och att du inte blev rädd!

Men det är ju liksom det som är hela filmen. Att försöka skrämma publiken med lite ljud tycker jag inte funkar. Dom vaknar flera nätter av att dom hör nånting, en smäll eller några steg. Vissa nätter fångar dom något på kameran men inget som är direkt läskigt. Att hon gick iväg en natt och satte sig ute i kylan är inte heller speciellt berörande, bara skrattretande. Mot slutet hade det kanske börjat bli lite spännande men då var ju filmen slut. Jag tyckte inte det var mycket story i det heller. Nån slumpmässig demon som bara väljer att jaga någon utan anledning?

Dold text

Är man extremt skeptisk mot övernaturliga fenomen så är det nog ingen bra film. Speciellt inte när dom försöker använda tittarens fantasi för att göra den läskig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Dom vaknar flera nätter av att dom hör nånting, en smäll eller några steg.

Tror att det är ok att ta bort spoiler-taggen på just detta.

Det är ju just sånt som gör folk rädda i verkligheten. "Alla" har vi ju någon gång hört ett oidentifierat ljud som har fått oss att rysa till och bli skraja, men hur många av oss har sett något konkret övernaturligt? Det är just därför jag tror filmen är en sådan succé. Många kan lätt identifiera sig med karaktärerna, eftersom många har varit med om liknande (fram till mot slutet, naturligtvis).

Det är ju just de konstiga, subtila ljuden som är filmens starka sida.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

På mig funkade det inte iaf. Jag blir inte skrämd av okända ljud, bara nyfiken. Blir jag överraskad av ett plötsligt ljud, högt som lågt så är det i princip detsamma. Höga ljud kan jag reagera på instinktivt genom att typ titta i ljudets riktning men jag hoppar inte bara till och skriker i rädsla.

Det var ingen film för mig helt enkelt. Jag gillar väl mer sånt som spelar med en mer mentalt än som går på sinnena.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
På mig funkade det inte iaf. Jag blir inte skrämd av okända ljud, bara nyfiken. Blir jag överraskad av ett plötsligt ljud, högt som lågt så är det i princip detsamma. Höga ljud kan jag reagera på instinktivt genom att typ titta i ljudets riktning men jag hoppar inte bara till och skriker i rädsla.

Det var ingen film för mig helt enkelt. Jag gillar väl mer sånt som spelar med en mer mentalt än som går på sinnena.

Du är en badass helt enkelt. I rätt situation blir de flesta rädda av okända ljud.
Det kallas psykologi. Blir du inte rädd så är något lite fel eller så har du tagit något ämne som minskat dina instinkter.
För jag tror du är en av få som i mörker inte känner starkt obehag av ljud som du inte kan associera till något kännt.

Som när jag studerade och kunde höra ljudet av ett bowlingklot rulla långsamt över golvet på våningen över. Lagom irriterande. Mest obehagligt efter att man klagat och det visade sig att det bara bodde folk på mitt våningsplan och att våningen över var tom...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if