Rekommendation av Fujitsu-Siemens 24"

Permalänk
Medlem

Rekommendation av Fujitsu-Siemens 24"

Tjenare!

Köpte 2 st Fujitsu-Siemens 24", L24W2 på el-giganto i helgen.
Stod faktiskt och jämförde med en LG och en Samsung som var dyrare.. Men min personliga uppfattning är att Fujitsu-Siemens'n ändå gav bäst bild och mest ljus.
Noterade dessutom en lite korkad sak och det är att brightnessinställningarna på både LG'n och Samsungen inte var linjär. Allt över 50 och upp till 100 visade i stort sett ingen skillnad, förutom konturerna flöt ihop på Samsungskärmen men blev inte ljusare. Upplever inte samma sak på Fujitsu-Siemens'n
Som alla TN-skärmar så är det dålig betraktningsvikel, men inget jag stör mig på och svart är ju som bekant inte svart. Blöder det gör den i kanterna, dock inte våldsamt mycket.

Så för er som funderar på ny skärm och vill ha stor skärm rekommenderar jag vart denna.

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarma...

Permalänk
Medlem

Jag tror jag aldrig varit med om en LCD-skärm som inte kunnat ge tillräckligt med ljus...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Jag tror jag aldrig varit med om en LCD-skärm som inte kunnat ge tillräckligt med ljus...

Samma här.
Det är snarare ett problem att vissa skärmar inte går att sänka till en behaglig nivå.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk

De ger väl iofs lägre ljusstyrka med tiden, så har man haft en skärm med mer måttfull maxljusstyrka så kanske vissa tycker den blir för mörk efter tre - fem år eller nåt.
Sen beror det ju på hur man är placerad, sitter man med ryggen mot ett stort fönster så får man ju mycket ljus på skärmen, speciellt när det är solsken... Vem som nu placerar sig så.
Kör själv på 72% i ljusstyrka, en period i början hade jag faktiskt hela 85% tror jag. Men då är det en jämnhetsfunktion aktiverad som drar ner ljusstyrkan en del, är tveksam om jag kommer kunna köra med den hela skärmens livsslängd.

Ska kolla hur mkt 72% innebär på min skärm, kanske återkommer ikväll.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Tro mig, dom blev ljussvagare med tiden.. Har 2 st samsung 226bw (som jag btw ersatt). Dom var ljusstarka för 2 år sedan. Idag är dom inte spec ljusstarka i jämförelse med när dom var nya.