NC10: långsam startup efter avinstallation av Mcafee

Permalänk
Medlem

NC10: långsam startup efter avinstallation av Mcafee

Hej!
Har lite problem med min Samsung NC10.

Efter att jag har avinstallerat Mcafee (som följer med datorn vid köp) så tar det mycket längre tid att starta upp datorn. När man kommer till välkomstskärmen så stannar den upp där i ca 20-30 sek innan xp laddar klart.

Jag har kört McAfee Consumer Product Removal tool (MCPR.exe) utan någon skillnad. Har även kört register rensare.

Någon som vet vad detta kan beror på?

Permalänk
Medlem

Problemet är löst.

Vad jag gjorde var att uppdatera drivrutinerna för LAN och WLAN med "Samsung Update Plus". Sedan avaktiverade jag nätverksanslutningarna, startade om, aktiverade dom igen och startade om.

Jag vet inte varför men det funkade

Permalänk
Medlem

Vill inte starta en egen tråd så jag nallar lite på den här.

Har haft en NC10 i några veckor och är mycket nöjd. Idag hände det dock något märkligt, jag kunde inte längre streama filmer trådlöst från min stationära dator till min NC10 via min DIR655. Det fryser och laggar mest hela tiden. Det första jag gjorde var att starta om router, stationär och laptop. Gjorde ingen som helst skillnad. Uppdaterade drivrutiner till NC10 nätverket men det hjälpte inte heller.

Är lite osäker på vart jag ska gå vidare. Har provat att köra System Restore men det hjälper inte. Avinstallerade även jag McAffe, men det gjorde heller inget för hastigheten.

Några tips?

Permalänk
Avstängd

Radera alla partitioner (även återställningspartitionen), formatera hela hårddisken (eventuellt skapa nya partitioner först) och installera Windows 7.

Gjorde detta igårkväll på min polares NC10. Nu fungerar det alldeles utmärkt. Den blir lite "snabbare" med Windows 7 faktiskt.

Han blev mycket nöjd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Radera alla partitioner (även återställningspartitionen), formatera hela hårddisken (eventuellt skapa nya partitioner först) och installera Windows 7.

Gjorde detta igårkväll på min polares NC10. Nu fungerar det alldeles utmärkt. Den blir lite "snabbare" med Windows 7 faktiskt.

Han blev mycket nöjd.

Skulle jag också gjort Bort med allt skit och börja om Det blir alltid bäst så Hatar dom förbannade återställningspartitionerna

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Bytte drivrutin igen och nu verkar jag fått upp hastigheten igen. Märkligt.

Kommer helt klart att "skjuta" båda partitionerna och installera Windows 7 längre fram. Efter att ha läst tester på Toms hardware ångrar jag att jag inte väntade några veckor och skaffade en NC10 med W7 istället. Men men