Battlefield Bad Company 2-tråden - del 1

Permalänk
Medlem

Går ju inte att spela längre, kickas till desktop hela tiden.. Frustrerande!!!!!

Visa signatur

i7 920, 4850 512MB, 640GB HDD, 3GB 1333 MHZ, Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

på dagen har jag inga problem, men nu när folk börjat komma från jobb och skola så börjar servarna bli påfrestade.

suck!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Makarov
Med

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Jag körde utan och det funkade bra

Jag får fortfarande inte min AKS-74U att funka?!
Vet inte vad jag ska göra längre... Börjar bli ruskigt trött på detta...

Sen en annan sak, under Multiplayer -> Weapons & Stats (eller något sådant) så står det att jag har en M1 Garand, men när jag startar, kan jag inte få den?

Permalänk
Medlem

Alltså, köpte precis spelet. Helt sjukt, har dom seriöst missat att lägga till featuren att "unbinda" en knapp helt i spelet trotts 2 års utveckling + beta? Hur i helvette är det möjligt?

Jag blir så förbannad, jag vill inte ha middlemouse att hugga med kniven, men inte fan går det att unbinda den. Inte kan jag binda den till nån knapp på tgb heller för dom har nått skumt jävla meny system som endast tillåter binds på musen i den raden.

Nu måste jag dvs börja manuellt hacka spelet och leta config filer i systemkatalogerna för spelet för att unbinda en förbannad jävla knapp, och detta spelet släpptes 2010, inte 1990. Hur fan kan man missa något sådant?

Nån borde mörda deras QA team om det nu finns ett sådant (tvivlar)

/rant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
Alltså, köpte precis spelet. Helt sjukt, har dom seriöst missat att lägga till featuren att "unbinda" en knapp helt i spelet trotts 2 års utveckling + beta? Hur i helvette är det möjligt?

Jag blir så förbannad, jag vill inte ha middlemouse att hugga med kniven, men inte fan går det att unbinda den. Inte kan jag binda den till nån knapp på tgb heller för dom har nått skumt jävla meny system som endast tillåter binds på musen i den raden.

Nu måste jag dvs börja manuellt hacka spelet och leta config filer i systemkatalogerna för spelet för att unbinda en förbannad jävla knapp, och detta spelet släpptes 2010, inte 1990. Hur fan kan man missa något sådant?

Nån borde mörda deras QA team om det nu finns ett sådant (tvivlar)

/rant

Prova och markera MMB och tryck på del eller liknande.

sen om du ska binda den till tbordet får du välja under keyboard.

dom ligger i 3 kategorier.

höger spalt keyboard, mitten mus & vänster joystick.

så markera rutan i höger spalt och väl vilken knapp.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Nån som fått sina nycklar på veteran sidan att funka för extra unlocks ? skiten vägrar ta min 1942 nyckel.. fattar ej vad är problemet..

Står att någon redan registrerat min 1942, taskigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Prova och markera MMB och tryck på del eller liknande.

sen om du ska binda den till tbordet får du välja under keyboard.

dom ligger i 3 kategorier.

höger spalt keyboard, mitten mus & vänster joystick.

så markera rutan i höger spalt och väl vilken knapp.

Du tror inte jag provat precis allt? testade googla det, finns massor med samma problem, Dice har missat detta, sjukt nog.

Skandal

(sorry om jag låter arg, men jag är det )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
Alltså, köpte precis spelet. Helt sjukt, har dom seriöst missat att lägga till featuren att "unbinda" en knapp helt i spelet trotts 2 års utveckling + beta? Hur i helvette är det möjligt?

Jag blir så förbannad, jag vill inte ha middlemouse att hugga med kniven, men inte fan går det att unbinda den. Inte kan jag binda den till nån knapp på tgb heller för dom har nått skumt jävla meny system som endast tillåter binds på musen i den raden.

Nu måste jag dvs börja manuellt hacka spelet och leta config filer i systemkatalogerna för spelet för att unbinda en förbannad jävla knapp, och detta spelet släpptes 2010, inte 1990. Hur fan kan man missa något sådant?

Nån borde mörda deras QA team om det nu finns ett sådant (tvivlar)

/rant

Om jag minns rätt kunde man i betan "unbinda" med delete-knappen men det blev ett jäkla gnäll så dom tog bort det.

Jag har bindat kniven till F, inga problem alls, skit bakom spakarna för din del antar jag... Varför vill du unbinda? Om du inte använder knappen spelar det väl ingen roll vad den gör? Ge fan i att trycka påt bara.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
rant

Det är alltså extremt viktigt för dig att mmb inte gör någonting alls när man trycker på den? Varför? Jag kan binda melee till en knapp på tangentbordet, vet inte hur du gör för att misslyckas.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whiip
Om jag minns rätt kunde man i betan "unbinda" med delete-knappen men det blev ett jäkla gnäll så dom tog bort det.

Jag har bindat kniven till F, inga problem alls, skit bakom spakarna för din del antar jag... Varför vill du unbinda? Om du inte använder knappen spelar det väl ingen roll vad den gör? Ge fan i att trycka påt bara.

Han vill precis som jag förmodligen ha mouse3 till TS eller dylikt.

Jävligt efterblivet, helt otroligt.

Permalänk
Medlem

Mmm underbart serverbrowsern är lika rolig som igår...

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Det är alltså extremt viktigt för dig att mmb inte gör någonting alls när man trycker på den? Varför? Jag kan binda melee till en knapp på tangentbordet, vet inte hur du gör för att misslyckas.

Skulle gissa på att han använder mmb till t.ex. ventrilo, för att prata. Jag gör också det, och tycker det är dåligt att man faktist inte kan "av-binda" en knapp.

Permalänk
Medlem

Alltså, jag har ventrilo på middle mouse, jag har redan bindat samma knapp till F på tangentbordet men det betyder INTE att den unbindar automatiskt från musen, musen är en egen meny, vill jag ändra knappar i den menyn har jag 3 knappar att välja mellan (dom som finns på musen) så antingen mouse 1 (attack) mouse 2 (second attack) eller middle mouse (ventrilo) och det går inte unbinda den.

Om ni tycker det är sbs fine, jag har då aldrig haft några problem att lista ut hur fan man unbindar en knapp i något annat spel, dice suger.

Permalänk
Medlem

Nån som blivit av med ranks? Spelade upp till rank4 igår och drog ut sen en sväng. Sen när jag kom tillbaka var jag 2. Likadant idag. Körde upp ressurect saken till medic, blev disconnectad, och sen var det dax igen att lvla upp för att få sakerna jag fick.
Eller är det så att man måste köra färdigt rundan för att få sakerna? Surt dårå ifall man disconnectar.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - Intel i7 3770K - Asus P8Z77-V - Corsair 16Gb Vengeance memory - Intel SSD 330 - Gigabyte 1070 Ti Windforce - Corsair HX 850W

R.I.P. 20190916 Gigabyte GTX670 Windforce OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wogworgr
Nån som blivit av med ranks? Spelade upp till rank4 igår och drog ut sen en sväng. Sen när jag kom tillbaka var jag 2. Likadant idag. Körde upp ressurect saken till medic, blev disconnectad, och sen var det dax igen att lvla upp för att få sakerna jag fick.
Eller är det så att man måste köra färdigt rundan för att få sakerna? Surt dårå ifall man disconnectar.

Råkade själv ut för samma idag. Levlade en level, och blev sedan disconnectad, och då försvann allt

Permalänk
Medlem

någon som köpt spelet via steam?
Hur lång tid tog det för er att installera spelet? jag har väntat i snart 1 timme på att skiten skall bli klar, visst det är 15gb, men en jävla timme att spelet skall installeras?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Celcius
någon som köpt spelet via steam?
Hur lång tid tog det för er att installera spelet? jag har väntat i snart 1 timme på att skiten skall bli klar, visst det är 15gb, men en jävla timme att spelet skall installeras?

15gb? För mig är spelet runt 6gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Celcius
någon som köpt spelet via steam?
Hur lång tid tog det för er att installera spelet? jag har väntat i snart 1 timme på att skiten skall bli klar, visst det är 15gb, men en jävla timme att spelet skall installeras?

Det är 6GB stort, och det behöver ingen speciell isntallation när nerladdningen är klar, bara uppdatering utav DirectX och instalation utav PB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir. Haxalot
Det är 6GB stort, och det behöver ingen speciell isntallation när nerladdningen är klar, bara uppdatering utav DirectX och instalation utav PB.

Ok... det står iallafall
"performing first time setup...

Installing: pbsvc_bc2.exe (step 3 of 3)"
Stått så i över en timme nu, varför är det så?
Kan inte starta spelet heller
Edit: undra var jag fått 15gb från :/
Edit 2: arrrgghh.. skall jag trycka cancel eller? det verkar ju inte hända något.. fan börjar bli sur nu

Edit3: näää.. nu fan skäms jag... hade inte tryckt på finish på PB updaten... suck... aja problemet löst.
Nickar Celcius för de som undrar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damo
Går ju inte att spela längre, kickas till desktop hela tiden.. Frustrerande!!!!!

samma här, kom med senaste patchen. så det borde komma en liten fix snart

Visa signatur

Intel Core i5-3570K (Corsair H60) | ASUS P8Z77-V | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB | ASUS 680 DCUII TOP | Corsair HX 850W 80+ | Samsung SSD Basic 830-Series 256GB, Western Digital Caviar Green 2TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Bra spel, bättre känsla än Bad Company. Maxar grafiken, otroligt snygg.

MEN, eftersom jag har nötat Battlefield Bad Company och Battlefield 1943 i 2 år på PS3, känns detta spel inte "nytt" för mig, alldeles för likt, därav har jag inget "sug" som man brukar ha när man har nya spel.. Lite tråkigt, trodde det inte skulle bli så här för mig, jag som alltid har varit det största BF-fan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dakke
Alltså, köpte precis spelet. Helt sjukt, har dom seriöst missat att lägga till featuren att "unbinda" en knapp helt i spelet trotts 2 års utveckling + beta? Hur i helvette är det möjligt?

Jag blir så förbannad, jag vill inte ha middlemouse att hugga med kniven, men inte fan går det att unbinda den. Inte kan jag binda den till nån knapp på tgb heller för dom har nått skumt jävla meny system som endast tillåter binds på musen i den raden.

Nu måste jag dvs börja manuellt hacka spelet och leta config filer i systemkatalogerna för spelet för att unbinda en förbannad jävla knapp, och detta spelet släpptes 2010, inte 1990. Hur fan kan man missa något sådant?

Nån borde mörda deras QA team om det nu finns ett sådant (tvivlar)

/rant

Är du säker på att du har testat allt, för för mig fungerar det att högerklicka på den du vill ändra Testa det så ska du nog bli gla!

Visa signatur

Antec Threehundred | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Phenom X4 940BE@3.0GHZ | 2x2GB PC6400 Corsair XMS2 | Radeon HD4890 1GB | 500GB HDD | Corsair TX650W | Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piucas The Maste
samma här, kom med senaste patchen. så det borde komma en liten fix snart

me three

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cimlite
Skriv "Gotland" i Server name fältet, klicka sen på Search. Då kommer servrarna upp. Glöm inte att skriva Gotland med stort G.

Fungerar detta för någon eller? Jag kör en full refresh innan jag söker men fungerar icke.

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit in redeem code men inte fått några extra vapen för det. Skit!
Provade göra en till gubbe men får inga fler grejer där heller. Något man kan göra?

Permalänk
Medlem

Ursäkta om frågan varit uppe tidigare, men hur många spel måste man lägga till under veteran för att få tillgång till M1 garand? Har lagt in BF2 och BF heroes så jag fick "rank 1". Bössan är inte heller "utgråad" som andra vapen jag inte låst upp är, men kan inte välja det när ja spelar.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av big_hobbit

Och självklara frågan, är detta en bra ersättare till battlefield 2?

det får man fan hoppas!
men kollar man på videorna på youtube så ser det ut som BF2 med allt som det hade men med skillnaden bättre grafik/effekter och ljud.

några BF2 freaks som kan utala sig?
är det en värdig uppföljare till BF2?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fetskaft
Jag har skrivit in redeem code men inte fått några extra vapen för det. Skit!
Provade göra en till gubbe men får inga fler grejer där heller. Något man kan göra?

Samma för mig, men när jag startade om spelet fungerade det

Permalänk
Medlem

tjenare sitter och försöker att manuellt uppdatera punkbuster för BC2 (då skiten vägrar att koppla upp mot en server och det kanske skulle hjälpa ) men nu hittar jag inte nån map att placera wc filen i

gjorde en clean install på C:/ med BC2 och då ska Punkbuster hamna på C den också men vart fan då ?
har provat att söka efter den men den värkar tydligen inte finnas

Os: Vista 64

Visa signatur

MSI 990fxa-gd80 ,16 GB ram, AMD FX 8350, MSI GTX 1070 ,Creative X-fi Fatality edit , Fractal R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
det får man fan hoppas!
men kollar man på videorna på youtube så ser det ut som BF2 med allt som det hade men med skillnaden bättre grafik/effekter och ljud.

några BF2 freaks som kan utala sig?
är det en värdig uppföljare till BF2?

Nej, detta slår inte BF2 om man är ute efter riktiga "battlefield" känslan, med större frihet och valmöjligheter.

Detta spel har mycket mindre banor och saknar så klart då automatiskt flygplan.

Detta är mer åt CoD hållet fast med fordon till viss grad