Permalänk
Medlem

Inget ljud eller mic

Rakt på sak.

Jag har inget ljud och min mic fungerar inte heller. Jag "pratade" med en kompis på Skype, det var mer han som pratade för att min mic nivå var väldigt låg. När jag skulle fixa Win 7 PRO 64-bit blev det lite krångligt med audio drivisarna, var tvungen att välja compatibility med vista på Win 7 drivrutinerna som jag tankade från Asus hemsida till M4N72-E moderkortet. Men jag har inte pratat över internet med mic fören nyligen.

Jag provade då att ladda ner ner Vista drivisarna istället för dom som skulle fungera till Windows 7 men det kom upp något i stil med: "Does not support this OS". Men när jag installerade Vista drivisarna slutade allt ljud fungera och nu har micen lagt av helt. Provade att använda "restore computer" men det kom upp ett error meddelande när datorn startat igen. Provade sedan att installera audio drivisarna från CD'n jag fick med moderkortet. Men fortfarande inget ljud. T_T

Någon som vet något som kan vara till hjälp?

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats få ljud nu iaf, men mic'en har väldigt låg ljudnivå fortfarande.

Visa signatur

Cooler Master Scout | Två st GTX 260 | 4 GB ram 1066 MHz | Corsair 650w | AMD Phenom II x4 940 | Asus M4N72-E | Windows 7 Pro | BenQ 24" LCD G2412HD