Testa DirectX 11 med Stalker Benchmark

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
ok, nu är jag inte så orolig för 30fps skillnaden

Jag tycker grafiken i dagsläget är tillräkligt bra, alla resurser ska gå på nya idéer och bättre spel.
Jag spelar mycket WiC just nu, ett spel från 2 år sen och grafiken är otroligt snygg. Spelet är också sjukt bra, en av mina favoriter inom 20 år av spelande.

Massive fucking ownz.

Jag tror inte det blir så mycket bättre med mer resurer på story/gameplay...

Ju fler kockar desto sämre soppa, så du kan inte ha 12 manusförfattare, 10 gamedesigners... När väl idén om spelet är påkommen så har de inte lika stor roll längre...

Däremot kan du alltid förbättra grafiken och leveldesign osv.

Och i detta fallet är det ju inte ens spelutvecklarna som förbättrat grafiken, utan skaparna av DX11... För programmeraren är det ju bara att implementera det nya api:t. Vilket inte är jättesvårt.

För spelutvecklarna är detta i princip "gratis prestanda/snyggare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
bildstorlek bla bla

angående bildstorleken så är det väl bara när man direktlänkar bilder i tråden som det är högst 1000 pixlar? det blir mycket snabbt opraktiskt att för stora bilder så. men när man bara länkar bilder vanligt(utan [img]taggen alltså) så finns det väl inget tak? det skulle nog vara kunna den sämsta regeln som swec kommit på någonsin i så fall.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Hedersmedlem

Kul å tanka 421mb i 19k/s
har 100mbit =/

Permalänk
Medlem

jag tankar med 40-50 KB/s med 0.384Mbps 3G lina...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bean
allvarligt talat så är det inte mycket skillnad på 10.1 och 11
Det är knappt man ser..

kolla in denna för tex.

http://gizmodo.com/5368037/directx-101-vs-directx-11-can-you-...

finns fler bilder men har inte dom länkarna här...

nog ser väll filtren på masken rundare ut på den ena bilden samt att färgerna skiljer sig
den ena bilden har ju klara färg skillnader medans den andras lite bruna färger går igenom på hela gubben

den ena får ju brun väst med bruna armar och den andra en grön väst med silvriga armar

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

Belysningen blir ju bättre, ju fler polygoner desto fler normaler att interpolera ifrån, då blir det rundare kurvor och finare nyanser...

Permalänk
Medlem

ja själv tankar man ju i 12.2 kB/s med fiber, Surt.

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 4GHz /w cooler master hyper 212 | 2.2 Tb + Intel x-25 80gb | Corsair 4 Gb 1333 MHz | ASUS P7P55D LE | Corsair TX 650W | XFX HD5870 @ 1GHz | Logitech G9 | Roccat Taito | ASUS 22" | Dynavoice M-85 | 22423 3dmark 06 | 19107 3dmark vantage | cooler master HAF 932
Fraktfritt på inet https://www.inet.se/artikel/6101343/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bryggarn
nog ser väll filtren på masken rundare ut på den ena bilden samt att färgerna skiljer sig
den ena bilden har ju klara färg skillnader medans den andras lite bruna färger går igenom på hela gubben

den ena får ju brun väst med bruna armar och den andra en grön väst med silvriga armar

Joo de är sant

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LyneX
ja själv tankar man ju i 12.2 kB/s med fiber, Surt.

Man verkar få ha två anslutningar, om du har nerladdningsmanager kommer du nog upp i dubbla...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mad64
Kul å tanka 421mb i 19k/s
har 100mbit =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
jag tankar med 40-50 KB/s med 0.384Mbps 3G lina...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LyneX
ja själv tankar man ju i 12.2 kB/s med fiber, Surt.

Tanka från Guru3D, bra speeds.

http://downloads.guru3d.com/S.T.A.L.K.E.R-Call-of-Pripyat-ben...

Enjoy

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
Tanka från Guru3D, bra speeds.

http://downloads.guru3d.com/S.T.A.L.K.E.R-Call-of-Pripyat-ben...

Enjoy

1.9Mbit/s, jag tackar och bockar för länken

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dibbqwaz
1.9Mbit/s, jag tackar och bockar för länken

11.1 Mb\s

Tack för länken.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd

Ful grafik, laggar och kraschar hela tiden. Kass benchmark. Det enda som fungerade bra utan problem var när det var mörkt "ute" och då såg det väl hyfsat snyggt ut med blixtarna som lyser upp staden.

Crysis är i princip snyggare även om man spelar det med "medium" settings. Besvikelse skulle jag vilja påstå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Ful grafik, laggar och kraschar hela tiden. Kass benchmark. Det enda som fungerade bra utan problem var när det var mörkt "ute" och då såg det väl hyfsat snyggt ut med blixtarna som lyser upp staden.

Crysis är i princip snyggare även om man spelar det med "medium" settings. Besvikelse skulle jag vilja påstå.

Det är en gammal rutten grafik motor med en massa nya features, håller med om att det inte är så imponerande, alla Stalker spelen ser ut sådär.

Men några krasher har jag inte vart me om.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
Det är en gammal rutten grafik motor med en massa nya features, håller med om att det inte är så imponerande, alla Stalker spelen ser ut sådär.

Men några krasher har jag inte vart me om.

Jag fick det att fungera nu. Dock fortfarande fult. =0/

Klickar jag i att jag vill ha "Contact hardening shadows" så kraschar allt (svart skärm).

Permalänk
Medlem

Clear sky har jävligt snyggt ljus och snygga skuggeffekter! Den ser mer riktig ut än Crysis "paradise" effekter..

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Clear sky har jävligt snyggt ljus och snygga skuggeffekter! Den ser mer riktig ut än Crysis "paradise" effekter..

Håller inte med. Crysis piskar allt vad Stalker heter, på alla sätt och vis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Håller inte med. Crysis piskar allt vad Stalker heter, på alla sätt och vis.

Men du vet ju inte bättre lillevän:) Eller kanske du går på några glada piller som gör att du ser allt i överdriven bloom effekt;)

Sen att Cryengine2 är överlägsen annars är ju en annan sak;)

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

stalker bench = suger för mej

faan min burk verkar suga fett nu...har ju en hyfsad burk för både spel o annat....win 7 med en ocz vertex o nyaste fw. i7@3.5ghz corsair 1403mhz gainward gtx 295 asus p6t corsair 750w acer skärm 24 tum
http://www.inzight.be/stalkerskitstalkerskit.jpg
datorn dör iblan när det kommer till jobbiga delar...fick igenom testet...tror det e grafiken som jävlas för jag har bra krut i burken när det gäller musikproduktion
Har kört igenom testet flera ggr nu men den låste sig och då har jag oxo kört testet på högsta allt flera ggr...den dör när det drar ihop sig på slutet...drog ner öpplösningen till lite mindre o fick nigenom testet...det konstiga e att jag har fått burken o dö på andra spel oxo...far cry 1 och en del andra mycket mindre krävande spel...har jag klockat fel på nåt vis kanske...jag har dragit upp volten lite hela tiden när jag fått kracher men verkar vara lönlöst och i princip kopierat denna bios artikel (http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1397338) utom då volten min som e högre (cpu...och qpi ram som ligger på 1.280) ska jag höjja denna kanske?...tror själv inte det e probset men jag e ju ingen professor ju...
om jag gjort nåt fel här lär ju ni kanske kunna se detta genom dessa tester...mina cpu temps ligger runt max 50 garder när jag kollar efter en krasch...kanske e högre just när det krashar antar jag men igentligen tror jag inte det e jätteöverhettat så...not...ja har jag glömt nåt...säkert men då får jag väl påbackning snart

F.U.C.K...ser ju att resultaten e ju bra ...kollade bara parametrarna först o gämförde dom med andras och såg att min var mindre än deras...ser att det inte e så ju men ändå tror jag inte att detta kan vara rätt när jag får så extremt hög parameter på ett test...sen är mitt probs ändock kvar att datorn dör titt som tätt...inte bara i spel men även ibland i win miljö händer det...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DunderHoken
11.1 Mb\s

Tack för länken.

Det där var inget annat än en stank av skryt över att du har snabbare internet än honom

Och fult som en det säger är det inte. Hade ni tessellation funktionen på över huvud taget? jag tycker det såg mer verkligt ut än vad Crysis gör

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Det kommande spelet Stalker: Call of Pripyat är försenat till 2010.

Hela nyheten börjar ju fel, det verkar som om artikelförfattaren inte har kollat upp läget...

Hade han skrivit "den engelska versionen av" hade jag inte protesterat.

Som UndCon och V1lle redan har skrivit är spelet släppt och ute på marknaden, den 2/10 i Ryssland, Ukraina, Vitryssland etc, samt i Österrike, Tyskland och Schweiz den 5/11. Så att presentera ett benchmark så här 1 1/2 månad efter releasen är inte så konstigt. Det kom ju även en benchmark för Clear Sky och DX 10.1 efter att det släpptes:
http://cs.stalker-game.com/en/?page=news&item=119

Roligt med ett spel som inte släpps i USA och på engelska först. Gör att världen känns större på något vis. Inte så anglosaxiskt centrerad. Tror att det kan ha något att göra med att spelutvecklarna ligger i Ukraina och att förläggaren är tysk... Befriande.

Och som bonus kan man hoppas att de flesta spel- och grafikrelaterade buggar redan är upptäckta och åtgärdade när den engelska versionen kommer, och att bara eventuella översättnings- och stavfel äterstår. För ett köp blir det, förr eller senare. Av den engelska. Men visst vore det kul att spela den ryska varianten...

Permalänk
Avstängd

single skärm 1920x1080 samt 5760x1080 High setting

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Natt och sunshaft.

Permalänk
Medlem

herregud

Jag måste få säga endå ...visst jag såg massa benchmarks och bara kollade staplar som ofta bench märker upp...mina var ju jätte låga...sen efter dessa inlägg så ser jag ju att jag borde ha kollat bättre...tänkte inte på fps då såg bara vem som hadde längst men ändå ...asså dessa skillnader på staplarna ska väl inte finnas även om min dator (helt plötsligt i mina ögon blev stark) men så här var det ju...jag får ändå för mej att sånna konstiga bench inte är rättvisa, så ...om nu det e så så antar jag att nividia kommer att döda amd snart igen,,,tyvärr...

Permalänk
Medlem

när kommer bl**dy futuremark med en riktig benchmark aplikation för dx11..... allt vi sett ännu är s**t som är gjort för att visa hur bra det möjligtvis KAN fungera, det är rena reklamen och referenspunkter för hur det ska fungera i spel fast det gör det ju sällan, jag vill ha nått som ställer mina kort riktigt på högkant nu.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emrik
angående bildstorleken så är det väl bara när man direktlänkar bilder i tråden som det är högst 1000 pixlar? det blir mycket snabbt opraktiskt att för stora bilder så. men när man bara länkar bilder vanligt(utan [url]taggen alltså) så finns det väl inget tak? det skulle nog vara kunna den sämsta regeln som swec kommit på någonsin i så fall.

Tänkte samma sak jag då jag läste kommentaren om storlek Är väl upp till en själv om man följer länken eller inte.

Permalänk
Medlem

Fan är det detta vi pc användare lägger flera tusen kronor för att få uppleva.. Sheesh vilken besvikelse.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Pinsamt demo tycker jag, också heaven demot... tycker dom kan lägga ut lite mer energi på att göra någånting fint med dx11, fast det lär väll inte hända på ett tag då det skall vara bakåtstöd till dx9, då orkar dom väll inte anstränga sig...

Permalänk

Ska testa på mitt 8800 gts

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
OLkrxQ-ZiuQ

Natt och sunshaft.

Ganska fult för och vara 2009

EDIT: ser att dom flesta tycker som jag