Permalänk

Skall flytta till en 1'a, där jag kommer ha BBB, 250/100.
Har idag en Asus RT-N66U. Men den får stanna hos mina föräldrar.
Så behöver alltså en ny router.
Vilken bör man köpa?

Datorn ansluts med kabel, likaså min NAS.
Så kabelanslutning prioriteras.
Men den skall givetvis ha hyffsad wifi också. (Apple-TV, Chromecast och mobiler används)
Används mycket till streaming, spel, torrents osv. Allt det vanliga.

Har även planer på att bygga en egen NAS i framtiden, så man har det i åtanke, ifall det gör någon skillnad.

Kan man hålla priset runt eller under 1500kr, så vore det ju bra.
Kan betala mer om det är motiverat.

Min nuvarande Asus router har varit riktigt stabil. Men behöver som sagt en ny.

Har inga problem med att installera någon moddad firmware eller dylikt. Om det öppnar upp ännu fler alternativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne_silver:

Skall flytta till en 1'a, där jag kommer ha BBB, 250/100.
Har idag en Asus RT-N66U. Men den får stanna hos mina föräldrar.
Så behöver alltså en ny router.
Vilken bör man köpa?

Datorn ansluts med kabel, likaså min NAS.
Så kabelanslutning prioriteras.
Men den skall givetvis ha hyffsad wifi också. (Apple-TV, Chromecast och mobiler används)
Används mycket till streaming, spel, torrents osv. Allt det vanliga.

Har även planer på att bygga en egen NAS i framtiden, så man har det i åtanke, ifall det gör någon skillnad.

Kan man hålla priset runt eller under 1500kr, så vore det ju bra.
Kan betala mer om det är motiverat.

Min nuvarande Asus router har varit riktigt stabil. Men behöver som sagt en ny.

Har inga problem med att installera någon moddad firmware eller dylikt. Om det öppnar upp ännu fler alternativ

Skulle säga R7000, som är aningen bättre än konkurrenten Asus RT-AC68U. Längre WIFI räckvidd, stabilare trådat och USB 3 funkar som den ska.

http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/3223...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har en Netgear WNR3500Lv2 som ser ut att vara på väg att ge upp, jag har dock varit väldigt nöjd med den. Jag har provat köra lite återställningar men inte säker på hur bra det verkligen fungerat.

Istället har jag så länge kört en Asus RT-N12D1 som jag fick för 50 kr på CDON en gång, det fungerar men hur bra vet jag egentligen inte, antar att dett finns en anledning till att den kostade 50 kr

Jag har tittat lite på allternativ och då jag kör netgear på switchar så vill jag nog gärna hålla mig till netgear, för var det ju alltid viktigt med samma märke, vet inte om det är så länge?

När jag tittar på priserna så ser jag att de skiljer väldigt mycket, vi har ex Netgear R7500 Nighthawk X4 AC2350 för ca 1800 kr, sen har vi såklart en ny Netgear WNR3500L för 500 kr.

Just nu så får jag fiber i väggen 10/10 rakt in i routern. Internet används främst för surf och spel men också ner och uppladdning. Det är viktigt att det trådlösa nätet är skyddat iallafall WPA2. Det tådlösa används till surfplattor och mobiltelefoner och trafiken är främst uppdateringar och strömmande av film(HD). Det finns även en Chromecast som används flitigt.

Lägenheten är en liten 3a på 80 m2 men det finns planer att flytta till hus.

Vad skulle ni rekomendera? och varför? Finns det någon anledning att lägga 1700 kr eller räcker det fint med 500 kr?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Neon:

Istället har jag så länge kört en Asus RT-N12D1

Den funkar fint - men ännu bätte med DD-WRT installerat - som jag gjort med min N12'a.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Hej,

Jag har en Netgear WNR3500Lv2 som ser ut att vara på väg att ge upp, jag har dock varit väldigt nöjd med den. Jag har provat köra lite återställningar men inte säker på hur bra det verkligen fungerat.

Istället har jag så länge kört en Asus RT-N12D1 som jag fick för 50 kr på CDON en gång, det fungerar men hur bra vet jag egentligen inte, antar att dett finns en anledning till att den kostade 50 kr

Jag har tittat lite på allternativ och då jag kör netgear på switchar så vill jag nog gärna hålla mig till netgear, för var det ju alltid viktigt med samma märke, vet inte om det är så länge?

När jag tittar på priserna så ser jag att de skiljer väldigt mycket, vi har ex Netgear R7500 Nighthawk X4 AC2350 för ca 1800 kr, sen har vi såklart en ny Netgear WNR3500L för 500 kr.

Just nu så får jag fiber i väggen 10/10 rakt in i routern. Internet används främst för surf och spel men också ner och uppladdning. Det är viktigt att det trådlösa nätet är skyddat iallafall WPA2. Det tådlösa används till surfplattor och mobiltelefoner och trafiken är främst uppdateringar och strömmande av film(HD). Det finns även en Chromecast som används flitigt.

Lägenheten är en liten 3a på 80 m2 men det finns planer att flytta till hus.

Vad skulle ni rekomendera? och varför? Finns det någon anledning att lägga 1700 kr eller räcker det fint med 500 kr?

Ja, om du varit nöjd med din WNR3500L så kanske det kan var värt att lägga lite mer tid på att blåsa liv i den. Kanske flash:a in en ny firmware? Jag har bla. en WNDR3700 (v1) hemma (asgammal router) som jag nyligen upptäckte hade en ny firmware. Den uppdateringen gav mig tillgång till DFS banden på 5 GHz vilket gjorde mig riktigt glad!

Men om du är på G för att spendera pengar så skulle jag alla gånger rekommendera att köpa en dual-band router. Dvs. en som har två (oberoende) radioenheter i sig. Det har inte WNR3500L. T.ex. stödjer många mobiltelefoner idag 5 GHz wifi, och med en dual-band router så kan du ha en enhet på 2.4 GHz och en på 5 GHz som kör trafik, utan att de inkräktar på varandras bandbredd i luften. Skönt också att komma bort från 2.4 GHz bandet då det är så himla trångt där. Själv har jag tolv (12!) andra 2.4 GHz routers inom räckvidd i min lägenhet, men bara en (1) på 5 GHz bandet.

Ett annat tips är att inte förköpa sig på en alltför fancy router. Det finns typ inget nätverkskort på marknaden som stödjer t.ex. AC3200 eller liknande hastigheter. Enda sättet att få den hastigheten är att köpa en annan, lika svindyr router, och köra dem tillsammans.

Här finns det bra recensioner om du vill ha lite läsning:
http://www.smallnetbuilder.com/

Permalänk
Medlem

Går man efter smallnetbuilder så är Asusen mindre stabil med USB 3 porten och når lite kortare på WIFI.

Annars är skillnaderna inte stora på dessa. Jag personligen hade tagit den billigaste.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Tjena!

Dags för en ny router, bor i en 80kvm lägenhet. Har märkt att routern inter räcker till alla rum, den är en gammal Dlink Di524. Finns det någon vettig router man kan köpa för runt 500 spänn? Jag har 100Mbit ner och 10Mbit up. Oftast behöver vi inte mer än 20Mbit ner, men oftast klagar vi på räckvidden till köket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChineseClocker:

Tjena!

Dags för en ny router, bor i en 80kvm lägenhet. Har märkt att routern inter räcker till alla rum, den är en gammal Dlink Di524. Finns det någon vettig router man kan köpa för runt 500 spänn? Jag har 100Mbit ner och 10Mbit up. Oftast behöver vi inte mer än 20Mbit ner, men oftast klagar vi på räckvidden till köket.

Jag personligen tycker WNL 3500L har helt okej räckvidd bor i en 57kvm stor lägenhet med 15cm Betongväggar. Bästa är om man kör två stycken WIFI enheter.

Svårt att hitta något så billigt, som är hyfsade.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

kollar på en router runt 500kr till en polare, han sitter på 100/100, han varken spelar eller liknade, tittar på film via Plex o vanlig surf, alltså är de inte ett måste att nå 100/100 trådlöst.

såg denna som verkar vara ny då jag inte hittat någon info

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3000165

eller är denna bättre för 545kr med CDON rabatt.

https://cdon.se/hemelektronik/asus/router-asus-rt-n56u-gigabi...

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

kollar på en router runt 500kr till en polare, han sitter på 100/100, han varken spelar eller liknade, tittar på film via Plex o vanlig surf, alltså är de inte ett måste att nå 100/100 trådlöst.

såg denna som verkar vara ny då jag inte hittat någon info

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3000165

eller är denna bättre för 545kr med CDON rabatt.

https://cdon.se/hemelektronik/asus/router-asus-rt-n56u-gigabi...

skulle köpt en med Gbit portar. Även om router inte går högre än 200Mbit, så är det troligare att man får ut 100Mbit just för overhead tar lite utrymme, dessutom flyta filer mellan två datorer är det smidigt med så hög hastighet det bara går.

Sen har jag i alla fall hört om numer två du länka och ska vara bra.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Gjorde en factoryreset och nollställning på min WNR3500L och den verkar fungera bra nu(par dagars användning).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

skulle köpt en med Gbit portar. Även om router inte går högre än 200Mbit, så är det troligare att man får ut 100Mbit just för overhead tar lite utrymme, dessutom flyta filer mellan två datorer är det smidigt med så hög hastighet det bara går.

Sen har jag i alla fall hört om numer två du länka och ska vara bra.

OK, någon annan kandidat för liknade pengar? han sitter på en DIR-655 nu så allt som är stabilare och snabbare skulle vara bra.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

OK, någon annan kandidat för liknade pengar? han sitter på en DIR-655 nu så allt som är stabilare och snabbare skulle vara bra.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=532380 är bra dock har den inte 5Ghz. kan ju titta på denna med http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=468731

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hej... har BBB och en thomson tg789vn, som disconnectar trådlösa enheter nästan hela tiden! Ringde BBB, och dom ttrodde jag hade ett gammalt modem, så dom skickade en ny... bara det att det är densamma, och disconnectar direkt igen... Vad gäller... ska jag tjata på dom att fixa detta, är det lönt? Eller är det dags för en egen router? Tänkte isf den Asus i 700kr klassen... men då borde fan bbb dra av på räkningen eller??

Permalänk
Medlem

Trist köpa färdig router - blir det bättre med hemmabygge?

Jag har ständigt strulande routrar, senast N66U och AC68U som alternerar allteftersom de brakar ihop, kört ASUS, Merlin och DD-WRT. Letar efter en ny men läser man kommentarer på Prisjakt eller diverse forum verkar inga highend routrar går fria från problem. Egentligen ganska ointressant när folk rapporterar när det fungerar, mängden strul är mer talande. Om man använder lite mer avancerade features ökar problemen snabbt. Att uppgradera firmware kan likställas med rysk roulett.

Frågan är om situationen blir bättre om man bygger själv? Eller ska man gå på Enterprise sortiment?

Jag tror att just mina problem beror på en något instabil ADSL lina, har dock bytt modem två gånger utan förändring. Men det spelar ingen roll, om modemet bootar om ska inte routern hänga sig. Om jag kopplar datorn direkt till modemet uppstår inga problem överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Hej!

Har nyligen fått fiber installerat i villan och har tänkt köpa en ny router.
Tittat lite på dessa:

Netgear R7000 Nighthawk
ASUS RT-AC68U
ASUS RT-N66U Nordic

Vilken fungerar bäst för 100mbit?

Tack på förhand!

Edit: Någon som vet vart man kan hitta guider till att uppgradera firmware? Är inte jätte insatt på routrar

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Eph:

Vilken fungerar bäst för 100mbit?

Alla tre, men... spar pengar och köp en ASUS RT-N66U - som har tredjepartmjukvara som gör den funktionsmässigt bättre än de andra två. AC-hastigheten behövs bara när du uppgraderat till gigabit hos din ISP - samt att dina datorer också skall klara AC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Alla tre, men... spar pengar och köp en ASUS RT-N66U - som har tredjepartmjukvara som gör den funktionsmässigt bättre än de andra två. AC-hastigheten behövs bara när du uppgraderat till gigabit hos din ISP - samt att dina datorer också skall klara AC.

Tack för ditt svar!
Så den fungerar bra utan att installera firmwares som vissa har fått göra på t.ex AC68U?

Permalänk
Medlem

Tjena!

Jag har Ownit 100/100 och har märkt att det är omöjligt att surfa emellanåt när jag laddar hem torrents. Har också märkt lite dippar i nätet ibland vid spelande.

Hur som helst så tror jag att det därför kan vara bra att skaffa en ny router, eller är jag ute och cyklar? Har idag en Inteno dg201 som jag fått (låna) av Ownit.

Jag har dator och tv kopplade med sladd och resten (mobil, läsplatta, en bärbar burk) kopplat trådlöst. Jag lägger gärna så lite som möjligt och kräver inte särskilt mycket finesser. 5Ghz vore trevligt, men ingen nödvändighet. Har kikat lite på Asus N56U och ser att man kan få den för 500-550 på CDON just nu. Finns det någon annan jag borde köpa istället, eller kan jag gå ner ännu mer i pris på något vis?

Hur är tex ASUS RT-AC51U? Som jag kan få för 375+frakt på CDON just nu.

Stort tack på förhand!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hej... har BBB och en thomson tg789vn, som disconnectar trådlösa enheter nästan hela tiden! Ringde BBB, och dom ttrodde jag hade ett gammalt modem, så dom skickade en ny... bara det att det är densamma, och disconnectar direkt igen... Vad gäller... ska jag tjata på dom att fixa detta, är det lönt? Eller är det dags för en egen router? Tänkte isf den Asus i 700kr klassen... men då borde fan bbb dra av på räkningen eller??

Nej, du har själv ansvar för detta. Köp inte vilken 700kr router från ASUS som helst, vissa är inte bra.

Skrivet av aliassund:

Jag har ständigt strulande routrar, senast N66U och AC68U som alternerar allteftersom de brakar ihop, kört ASUS, Merlin och DD-WRT. Letar efter en ny men läser man kommentarer på Prisjakt eller diverse forum verkar inga highend routrar går fria från problem. Egentligen ganska ointressant när folk rapporterar när det fungerar, mängden strul är mer talande. Om man använder lite mer avancerade features ökar problemen snabbt. Att uppgradera firmware kan likställas med rysk roulett.

Frågan är om situationen blir bättre om man bygger själv? Eller ska man gå på Enterprise sortiment?

Jag tror att just mina problem beror på en något instabil ADSL lina, har dock bytt modem två gånger utan förändring. Men det spelar ingen roll, om modemet bootar om ska inte routern hänga sig. Om jag kopplar datorn direkt till modemet uppstår inga problem överhuvudtaget.

Hört med din IPS? Ja det går att bygga egen från en gammal dator t.ex.

Skrivet av Eph:

Tack för ditt svar!
Så den fungerar bra utan att installera firmwares som vissa har fått göra på t.ex AC68U?

AC68U är inte så bra häller, http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/3223... USB 3 fungerar inte som det är tänkt och sämre täckning på wifi. Men märker du inga fel behöver du ingen ny FW. Men är enkelt att uppdatera i routern när du loggat in.

Skrivet av SYRE:

Tjena!

Jag har Ownit 100/100 och har märkt att det är omöjligt att surfa emellanåt när jag laddar hem torrents. Har också märkt lite dippar i nätet ibland vid spelande.

Hur som helst så tror jag att det därför kan vara bra att skaffa en ny router, eller är jag ute och cyklar? Har idag en Inteno dg201 som jag fått (låna) av Ownit.

Jag har dator och tv kopplade med sladd och resten (mobil, läsplatta, en bärbar burk) kopplat trådlöst. Jag lägger gärna så lite som möjligt och kräver inte särskilt mycket finesser. 5Ghz vore trevligt, men ingen nödvändighet. Har kikat lite på Asus N56U och ser att man kan få den för 500-550 på CDON just nu. Finns det någon annan jag borde köpa istället, eller kan jag gå ner ännu mer i pris på något vis?

Hur är tex ASUS RT-AC51U? Som jag kan få för 375+frakt på CDON just nu.

Stort tack på förhand!

Jag skulle tagit åtminstone Asus N56U. Läs här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=765738

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Broken: Tänkte på denna: http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/router/asus-rt-n56un...
Men ska ringa be dom ändra kanal... testat med wifi analyzer... den kör på kanal 11, och den pendlar mellan 6 ner till 0 i styrka... men ser att kanal 6 är det 10 hela tiden...
Man kan be dom ändra till ch6 väl? Det är inget man kan göra själv?
edit: När jag kollade precis så åkte ch 6 ner till 0 med... vad f*n... ch14 verkar mest stabilast...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ChineseClocker:

Tjena!

Dags för en ny router, bor i en 80kvm lägenhet. Har märkt att routern inter räcker till alla rum, den är en gammal Dlink Di524. Finns det någon vettig router man kan köpa för runt 500 spänn? Jag har 100Mbit ner och 10Mbit up. Oftast behöver vi inte mer än 20Mbit ner, men oftast klagar vi på räckvidden till köket.

Tyvärr finns det oförklarliga döda WiFi punkter och inte säkert att ny router hjälper eller så fungerar det där och inte på annat ställe där det fungerat innan.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Broken: Tänkte på denna: http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/router/asus-rt-n56un...
Men ska ringa be dom ändra kanal... testat med wifi analyzer... den kör på kanal 11, och den pendlar mellan 6 ner till 0 i styrka... men ser att kanal 6 är det 10 hela tiden...
Man kan be dom ändra till ch6 väl? Det är inget man kan göra själv?
edit: När jag kollade precis så åkte ch 6 ner till 0 med... vad f*n... ch14 verkar mest stabilast...

Den ska ju kunna växla kanaler. sätter man t.ex 6 så går den två steg upp och ner.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag skulle tagit åtminstone Asus N56U. Läs här [url]http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=765738

Jag har absolut inget emot att lägga några hundra till. Men vad är det som skiljer dom åt? Jag tänker att 56an är 5år gammal och att 51an kom förra året. För mina ändamål kanske jag inte tjänar något på 56an tex?

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av aliassund:

Jag tror att just mina problem beror på en något instabil ADSL lina, har dock bytt modem två gånger utan förändring. Men det spelar ingen roll, om modemet bootar om ska inte routern hänga sig. Om jag kopplar datorn direkt till modemet uppstår inga problem överhuvudtaget.

Jag har en D-Link DIR-857 som la av lite då & då tills jag kom på att den djäveln är känslig för typ "magnetfält" etc. när jag placerade den långt i från väggvårtor & förstärkare etc. mm. så går den klockrent, ja så klockrent som en D-Link kan!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Jag har absolut inget emot att lägga några hundra till. Men vad är det som skiljer dom åt? Jag tänker att 56an är 5år gammal och att 51an kom förra året. För mina ändamål kanske jag inte tjänar något på 56an tex?

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Den har gbit portar t.ex som 51 saknar.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Den har gbit portar t.ex som 51 saknar.

Det blir fint det! Blev en beställning nu, får se hur det fungerar. Tack för hjälpen!

EDIT: Efter att ha sökt på routern i den här delen av forumet hittar jag Väldigt många trådar med folk som har problem! Jag avbeställde den och får söka vidare några dagar till, erbjudandet gäller till den 21a ändå.

Men det kanske bara är så att de som har problem med den skriver här? Men det verkar faktiskt som att den lider av en del problem..

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Fråga:

Flyttar in i ny lgh på onsdag. Jag vill inte använda mig utav Telia's modem/router till Internet om möjligt, utan vill hellre köpa en egen. Jag har en Asus RT-AC68U idag som jag köpte tidigare, men kommer lämna den hos svärföräldrarna och köper mig en ny.

Vad bör jag köpa? En likadan?
Hur fungerar själva kopplingarna? Kan man köra inkommande kabel direkt in i min router eller måste det bryggas via Telia modem/routern? Och med brygga, innebär det bara en inställning i mjukvaran?

Det är Telia Triple Play och kommer köra 250/100mbit fiber.

Jag vill kunna administrera mitt internet på min router och inte via telias router. Så behöver jag öppna portar etc så vill jag göra det på min egenköpta router.

Möjligt? Många frågor! Tack på förhand!

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Det blir fint det! Blev en beställning nu, får se hur det fungerar. Tack för hjälpen!

EDIT: Efter att ha sökt på routern i den här delen av forumet hittar jag Väldigt många trådar med folk som har problem! Jag avbeställde den och får söka vidare några dagar till, erbjudandet gäller till den 21a ändå.

Men det kanske bara är så att de som har problem med den skriver här? Men det verkar faktiskt som att den lider av en del problem..

Menar du 51:an eller 56?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar