Dags för en ny dator - ska spelas på

Permalänk
Medlem

Dags för en ny dator - ska spelas på

Hej nu är det dags att uppgradera, efter 7 år. Min budget är 5k. Jag har redan skärm, OS, tagnet bord & mus.

Alla svar uppskattar jag. Behöver svar så snabbt som möjligt.

Permalänk
Medlem

Har samlat ihop dessa, men vad ska jag göra för att gå ner till 5000?

Permalänk
Medlem

Byt nätagg till Corsair 400W, ta minde hårddisk, och kanske ett HD4770 eller ett HD4870 512mb?
Då kommer du ner lite i pris, mer kan jag inte hjälpa dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunkas
Byt nätagg till Corsair 400W, ta minde hårddisk, och kanske ett HD4770 eller ett HD4870 512mb?
Då kommer du ner lite i pris, mer kan jag inte hjälpa dig.

Räcker 400w crosair nätagg ? och med dessa delar, kan jag spela COD4 laggfrit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XBox360
Räcker 400w crosair nätagg ? och med dessa delar, kan jag spela COD4 laggfrit?

Ja, det räcker med 400w men den andra frågan kan jag inte svara på då jag inte spelar det spelet själv.

Permalänk
Medlem

Hur bra är processorn ? Vad tycker ni andra?

Permalänk

Processorn är absolut mer än tillräckligt bra för COD4 och duger absolut utan problem för COD:MW2 om det nu också blir aktuellt. En riktigt trevligt dator för spel i min mening!

Permalänk
Medlem

grafikkortet då? är datorn framtids säkert? jag kommer inte att spela i high resolution, typ 1280x1024.

Permalänk
Medlem

Varför använder du inte din cd-rom och chassi från din gamla dator redan där så kommer du spara i så fall ca 600kr.

Permalänk
Medlem

Jag har en 9 år gammal dator.... cd-rom och chassi är för gammal.

Permalänk
Medlem

Angående 4890 eller 5770, ska jag köpa 5770 för 1500kr på inet, eller 4890 för 1700?

Permalänk
Medlem

Ok tänkte bara att det kanske hade varit bättre att skippa cd-rom och chassi om du kan använda det från din förra dator men det får du ju känna efter själv om du exempel använder cd-rom mycket så kan det ju vara värt att köpa en ny men använder du den kanske 1 gång varannan månand så klarar du dig nog med din gamla.

Angående grafikkorten så beror det väl på vad du mer värdesätter är det prestanda, dx11 osv

För just nu så presterar ju hd5770 sämre än hd4870 men kan ju kanske bli bättre när drivrutinerna blir bättre