Permalänk

Starta datorn inget händer

Jag startar datorn, sedan blinkar deoderna till i ungefär en halv sekund och fläkten snurrar en femtedels varv. Vart ska jag kolla i datorn efter problem?

Permalänk
Hedersmedlem

Lite historia bakom detta? Nybyggd? Alltid varit så? Delar i burken? OS?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Helt nybyggd, har inte lyckats starta den, kommer ett pip och fläktarna snurrar i mindre än en sekund och slutar.

Delar;
Corsair HX750w psu
Asus P6T deluxe v2 x58
Antec nine hundred midi tower
Intel core i7 920
Corsair domintator 1600mhz ddr3
asus radeon hd 5870 1gb gddr5
Seagate barracuda 7200,12 1tb
Nätverkskort D-Link 11n pci dwa-547 EU

Har provat att starta med bara moderkort, graffikkort, processor, ramminne och nättagg samma sak händer...

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med min dator dock med ett Asus rampage II Extream. Bytte först ut nätagg då jag trodde felet låg där. Men visade sig vara moderkortet. Vad händer om du kopplar ut 12v kontakten till processorn och provar att starta? Min startade då(utan att stänga av sig). Men inte när jag hade den inkopplad. Dock går ju datorn inte igång(bios OS osv) helt då processorn måste ha 12v kontakten i.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Jag hade samma problem med min dator dock med ett Asus rampage II Extream. Bytte först ut nätagg då jag trodde felet låg där. Men visade sig vara moderkortet. Vad händer om du kopplar ut 12v kontakten till processorn och provar att starta? Min startade då(utan att stänga av sig). Men inte när jag hade den inkopplad. Dock går ju datorn inte igång(bios OS osv) helt då processorn måste ha 12v kontakten i.

Tyvär starta inte datorn utan 12v kontakten heller...

Permalänk
Hedersmedlem

Kollat så du har satt i moderkortsdistanser och på rätt ställen? Dubbelkollat kablar och sladdar?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Hade samma problem, då visade det sig att jag glömt en sladd som skulle sitta i moderkortet (ska vara två stycken).

Permalänk

Tack för all hjälp men vi blev tvugna att skicka in moderkortet det återstår att se om det är problemet.