Den stora hackintoshtråden

Permalänk

Trevligt med en hackintosh tråd här på Sweclockers trodde inte det var tillåtet, eller hur är det räknas det som piratkopiering eller vad man ska kalla det att bygga en hackintosh?

Jag har iaf gjort det nu och är mycket nöjd med resultatet
Har dock inte fått mikrofoningång att fungera, ljudet funkar dock.

Byggde med
gigabyte z97n-gaming 5
I7 4790K
8GB Ram
gt 610
resten av komponenterna känns väl rätt oviktiga i det här sammanhanget

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk

Tjena, jag vet inte om det har blivit upptaget tidigare i tråden men jag undrar om man måste köpa speciella komponenter för att fixa en hackintosh?

Har nämligen precis köpt en MBP från 2012 och älskar OSX.
Tänkte därför försöka få igång det på min stationära burk som för tillfället står helt utan OS.

Så funkar det med vilka komponenter som helst eller måste man köpa speciella för att det skall funka med OSX?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farfarmarn:

Tjena, jag vet inte om det har blivit upptaget tidigare i tråden men jag undrar om man måste köpa speciella komponenter för att fixa en hackintosh?

Har nämligen precis köpt en MBP från 2012 och älskar OSX.
Tänkte därför försöka få igång det på min stationära burk som för tillfället står helt utan OS.

Så funkar det med vilka komponenter som helst eller måste man köpa speciella för att det skall funka med OSX?

Enklast är att skaffa rekommenderad hårdvara om man vill slippa problem, men det finns även guider för annan hårdvara. Kika t.ex under Byers Guide på den här sidan:
http://www.tonymacx86.com

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Inaktiv

På insanelymac.com finns allt du behöver, det är där tonymac httar infot själv.

Permalänk
Skrivet av Farfarmarn:

Tjena, jag vet inte om det har blivit upptaget tidigare i tråden men jag undrar om man måste köpa speciella komponenter för att fixa en hackintosh?

Har nämligen precis köpt en MBP från 2012 och älskar OSX.
Tänkte därför försöka få igång det på min stationära burk som för tillfället står helt utan OS.

Så funkar det med vilka komponenter som helst eller måste man köpa speciella för att det skall funka med OSX?

I stort sätt så funkar de flesta komponenter vissa sämre andra bättre, ta en titt på sidan som ovanstående länkar och släng ihop ett bygge med komponenter som är väl testade och som det finns många guider till så ska det nog inte vara några problem

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon226320:

Kanske jag som googlar helt galet då. Det jag fått fram är att många har lyckats med samma hårdvara som mig. Dvs 16 cores, 32 HT. Men att de stött på patrull när HT var aktiverat och således fick stänga av det och bara lira på 16 utan HT.
Men som du säger, så får jag nog googla lite mer. Det stämmer att 24 med HT är Apples egna som max. 10.9 är inget jag vill köra med. Vill köra med så ny version som möjligt som är stabil. Tack för din input =).

32Core är max. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om någon har tips på bra Thunderbolt kort så blir jag glad. Självklart PCI-E.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Första inlägget.

Håller på att planera mitt första PC-bygge efter att ha suttit med en macbook pro 13" sedan 2009. Eftersom jag är så van med Mac OS X så skulle det vara kul att kunna köra en dual boot på nya datorn, tänkte därför se om jag kunde få lite tips härifrån.
Som grund för bygget så vill jag köra med ett X99 moderkort(2011-3 socket) och jag kan inte hitta så mycket info om hackintoshs byggda på det, av de sidor länkande lite tidigare i tråden så kör de nästan bara på Z170.
Därför tänkte jag se om det finns några här som har egna erfarenheter med X99 kort eller någon länk där byggen på just såna kort diskuteras, då tonymacx86 och insanelymac knappt nämner det. Det bästa jag hittals hittills är ett youtube-klipp som länkades tidigare i tråden.

Not: Bygget går inte ut på att göra en hackintosh, utan vill endast kunna köra en dual boot utan att göra några kompromisser på prestandan. Därför bygger jag inte efter deras komponent listor.

Hoppas det går att förstå

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnSmith13:

Första inlägget.

Håller på att planera mitt första PC-bygge efter att ha suttit med en macbook pro 13" sedan 2009. Eftersom jag är så van med Mac OS X så skulle det vara kul att kunna köra en dual boot på nya datorn, tänkte därför se om jag kunde få lite tips härifrån.
Som grund för bygget så vill jag köra med ett X99 moderkort(2011-3 socket) och jag kan inte hitta så mycket info om hackintoshs byggda på det, av de sidor länkande lite tidigare i tråden så kör de nästan bara på Z170.
Därför tänkte jag se om det finns några här som har egna erfarenheter med X99 kort eller någon länk där byggen på just såna kort diskuteras, då tonymacx86 och insanelymac knappt nämner det. Det bästa jag hittals hittills är ett youtube-klipp som länkades tidigare i tråden.

Not: Bygget går inte ut på att göra en hackintosh, utan vill endast kunna köra en dual boot utan att göra några kompromisser på prestandan. Därför bygger jag inte efter deras komponent listor.

Hoppas det går att förstå

El Capitan on X99 motherboard:
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&esp...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Inaktiv

Du kan nog inte räkna med att du kan få optimal prestanda för både win oh os x på ett win moderkort oavsett chipset. Det är trots allt ett moderkort för PC sidan så när det gäller 100 % funktionalitet och prestanda på os x så blir det som det blir beroende på vad som måste göras för att få os x att rulla.

Jag har bara hackintoshar har kört det i åratal och två av dom är byggda på AOS moderkort från Quo computers som har dåtidens bästa intelkomponenter och är specialbyggt av Gigabyte för att kunna köra os x direkt utan meck överhuvudtaget.

Det funkar bra upp till yosemite men sen verkar det blir lite annorlunda.

Under första installationen så pratade datorn till och med med mig som en riktig mac gör. Men kort sagt även med dom så kan det strula lite som en hackintosh kan göra.

Jag kör tunga processer på dom och dom pallar ganska bra och är lite vassare än en mac pro 3.1 med dubbla quadcore xeon och matchar ganska lätt en samtida Imac med bra grejor i.

På den ena kör jag multicam livestreaming med hård och mjukvara på switchersidan samt Logic för musik live eller/inspelning simultant. Det blir också mediafiler camera picture in picture desktop etc. etc.

Den andra får slita hårt med filmredigering och färg jobb på filmerna. Kan lova att det blir varmt, nätagget också när det är 4k material.

Permalänk
Medlem

Mina komponenter finns i signaturen (för den late), går det att driva någon form av Dual Boot-lösning på denna hårdvara? Jag är helt ny till Hackintosh även om jag varit intresserad under en längre tid.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Mina komponenter finns i signaturen (för den late), går det att driva någon form av Dual Boot-lösning på denna hårdvara? Jag är helt ny till Hackintosh även om jag varit intresserad under en längre tid.

Jag har två st PC/hackintosh som har separata SSD för Windows 10/OS X.

Den ena med OS X Mavericks har följande hårdvara:
Moderkort: Asus P8Z68 DELUXE
CPU: Intel i7 2600k
Minnen: Corsair Vengeance LP 4x4 GB 1600 MHz
GPU: Asus Radeon EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 1GB
SSD: 2x Samsung SSD 830 256 GB (den ena för Windows 10 den andra för OS X Mavericks)
PSU: Corsair AX 850 850 W Gold
Kylning: Noctua NH-U14S med dubbla fläktar (push-pull)
Chassie: Fractal Design Arc
Windows 10 är default OS. Vill jag boota till OS X trycker jag på F8 vi bootskärmen och väljer OS X disken. Båda systemen fungerar klockrent.

Den andra med OS X Yosemite har följande hårdvara:
Moderkort: Gigabyte GA-Z77X-UD5H
CPU: Intel i7 3770k
Minnen: Corsair Vengeance LP 2x8 GB 1600 MHz
GPU: Asus Radeon EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 1GB
SSD: 2x Samsung SSD 830 256 GB (den ena för Windows 10 den andra för OS X Yosemite)
PSU: Corsair AX 860 860 W Platina
Kylning: Noctua NH-U14S med dubbla fläktar (push-pull)
Chassie: Fractal Design Define R4 Black Pearl
Windows 10 är default OS. Vill jag boota till OS X trycker jag på F12 vid bootskärmen och väljer OS X disken. Båda systemen fungerar klockrent här också.

Det senaste bygget har jag tänkt installera OS X El Capitan på.
Den har följande hårdvara:

Moderkort: GIGABYTE GA-Z97X-UD5H-BK
CPU: Intel i7 4790k
Minnen: Corsair Vengeance LP 2x8 GB 1600 MHz
GPU: Asus GeForce GTX 980 Strix DirectCU II OC HDMI 3xDP 4GB
SSD: 2x Samsung SSD 830 256 GB med Windows 10 (den andra är reserverad för OS X EL Capitan)
PSU: Corsair RM850X 850W Gold
Kylning: Noctua NH-U14S med dubbla fläktar (push-pull)
Chassie: Fractal Design Define R5 Blackout Edition

Använder mig av en skärmswitch till dessa tre mot en EIZO Foris FS 2333 som ska att bytas ut till en 27" 2560x1440, så fort jag sålt av de två äldre burkarna.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

@sp1k3n: För att komma igång, är det bara att följa tonymacx86:s guide rakt upp och ner med dessa komponenter?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk

Så kan man också göra

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

@sp1k3n: För att komma igång, är det bara att följa tonymacx86:s guide rakt upp och ner med dessa komponenter?

Ja, men börja med att söka efter någon som har installerat med så lik hårdvara som möjligt som den du har. Då blir det lättare att få ljud, nätverk och grafik att fungera korrekt. Kolla t.ex vad du har för ljudchip och vad du har för nätverkschip på moderkortet. Om man inte får igång nätverket kan man istället köpa ett wifi kort som är win/os x kompatibelt. Buyer's Guide på tonymac rekommenderar bl.a det här:
TP-Link TL-WDN4800
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1049530

Så gjorde jag innan jag började. Då får man även veta vad som kan krångla.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag är lite sugen på att testa Hackintosh. Jag kör redan Windows på min dator, men jag har 1 SSD och 2 HDDs (500GB respektive 2TB), och jag funderar på att köra Hackintosh på den med 500GB och kunna köra både Windows och OSX.

Min fråga är dock ifall det kommer att funka på min dator? Mina nuvarande komponenter är följande:
Moderkort Gigabyte Z97P-D3
Processor Intel Core i5-4690K 3.50GHz
Nvidia GeForce GTX 960
Ram 8GB osäker på exakt modell.

Kommer det att fungera med detta?
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av virr0x:

Hej!
Jag är lite sugen på att testa Hackintosh. Jag kör redan Windows på min dator, men jag har 1 SSD och 2 HDDs (500GB respektive 2TB), och jag funderar på att köra Hackintosh på den med 500GB och kunna köra både Windows och OSX.

Min fråga är dock ifall det kommer att funka på min dator? Mina nuvarande komponenter är följande:
Moderkort Gigabyte Z97P-D3
Processor Intel Core i5-4690K 3.50GHz
Nvidia GeForce GTX 960
Ram 8GB osäker på exakt modell.

Kommer det att fungera med detta?
Mvh

Du får läsa på och hitta rätt guide för dina komponenter:

Hackintosh on Gigabyte Z97P-D3
https://www.google.se/search?q=Moderkort+Gigabyte+Z97P-D3&oq=...

Search Results for Query: geforce gtx 960
http://www.tonymacx86.com/search/119510/?q=geforce+gtx+960&o=...

Moderkortet är det förmodlingen inga problem med. Grafikkortet kanske det kan bli svårare med.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Inaktiv

Gtx 960 kör jag med så det ska funka

Permalänk

Hacktosh bygge

Tjenare gott folk jag skulle behöva lite hjälp och tips om ett kommande dator bygge.

Jag planerar att bygga ihop en video redigerings dator som jag vill installera Appel/Mac på, alltså en Hackintosh!

Först tänker jag att jag listar dom olika delarna jag funderar på så att ni får en känsla vad det är för dator jag är ute efter. Skulle vilja kalla den Hackintosh Pro hehe!

Chassi: Cooltek Coolcube/ Jonsbo V3+ (verkar ha många olika namn) https://www.amazon.co.uk/Cooltek-Coolcube-mini-tower-ITX

Moderkort: Gigabyte GA-Z170N-WIFI
https://www.amazon.co.uk/dp/B015IOOJ54/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF...

Processor: Intel Core i7-6700K
https://www.amazon.com/dp/B012M8LXQW/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&...

Processor kylning: Corsair H60 (Water) eller Zalman CNPS8000B Low Profile (Air)
https://www.amazon.com/dp/B00A0HZMGA/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&...
https://www.amazon.com/dp/B007B5Y1EI/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&...
(Jag har inte bestämt mig än)

Ram: Crucial Ballistix Sport LT (16GB)
https://www.amazon.co.uk/Ballistix-Single-PC4-19200-288-Pin-M...

Hårddisk: Samsung 850 EVO 250GB
https://www.amazon.com/dp/B00OAJ412U/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&...

Nätaggregat: Corsair CS 550 Watt
https://www.amazon.com/dp/B00GH9NA6O/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&...

Grafikkort: EVGA GT 740 SC (4GB)
https://www.amazon.com/dp/B00KJGYOGG/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&...

(Jag är ganska osäker på vilket grafikkort jag ska välja så ni får gärna komma med förlag på grafikkort som finns i listan i länken! Obs ungefär samma prisklass!) http://www.tonymacx86.com/buyersguide/july/2016#Graphics_Card...

Jag vet inte vad framtida teknik har att erbjuda och när jag kommer få tillgång till riktigt avancerade kameror men jag tänker mig att det kan vara bra att räkna med att datorn ska klara av att redigera 4k och filmer i Raw-formatet.

Jag har ingen som helst tidigare erfarenhet av att sätta ihop en dator men jag är rätt teknisk av mig och har läst på lite redan och det verkar inte vara allt för svårt.

Men en sak som är säker är att det enkelt dyker upp många frågor i mitt huvud nu när jag har börjat planera lite. Som jag Hoppas kunna få svar på här.

Det blir ju lite mer komplicerat i och med att det ska bli en Hackintosh men jag har fått nys om att den bästa guiden är tonymacs86.com så jag kommer följa den om ingen har någon bättre att tipsa om!?

Först och främst är jag intresserad att höra om era Hackintosh byggen och om ni har några tips att dela med er av??

Sen undrar jag lite vad man specifikt ska tänka på vid val av delar när det kommer till just video redigering!? Vad ska man lägga pengarna på? Jag kommer redigera i Premiere Pro, After Effects och Davinci Resolve Lite

Sen har jag lite mer korta frågor sin jag listar nedan!

1. Hur får man datorn tyst och väl kyld? Är det vatten kylning som gäller eller duger det med luftkylning? Är lite osäker på om chassit kan ha vatten kylning vad tror ni?
2. Vad är det som avgör datorns livslängd? Har hört något om att det ska höra ihop med kylningen av bl.a. processorn!?
3. Kan livslängden variera beroende på om det är en Macintosh, Hackintosh eller en Windows?
4. Tror ni att delarna/datorn kan bli förstörd av att Hackintosh installationen skulle misslyckas?

Sist men inte minst undrar jag hur man kan komma ner i pris utan att sänka prestandan. Jag tänker göra en review/video när jag bygger ihop datorn. Typ lite som killen på denna video: https://www.youtube.com/watch?v=GRX-6rWkuzk alltså inte som en how to eller guide. Då jag har hållt på mycket med film tror jag att kvalitén och innehåller kan bli väldigt bra och att jag kan få många visningar relativt snabbt. Så nu undrar jag om det kan vara värt att höra av sig till lite olika dator affärer och från om sponsring eller vad tror ni? Är det en bra ide?

Allra sist vill jag jag bara tacka för att ni tog er tid att läsa igenom detta och hoppas att ni har svar på mina funderingar!

Mvh Olle

Permalänk
Medlem

Det finns en del olika saker att tänka på, jag har inte byggt någon maskin med Skylake för OSX.
Men det som finns att få ner priset om du "aldrig" tänkt överklocka är att ej köra på K modell av processor och b150 istället för z170. däremot så sänker det 2a hands värdet en hel del så kanske inte värt det.

Sedan så har du valt ett väldigt dåligt grafikkort i jämförelse till vad för hårdvara du har i övrigt, men det handlar ju självklart om vad du ska ha datorn till, planerar du inte att spela något så är det helt Ok, Men då kan du istället strunta i att köpa grafikkort och köra på det inbyggda i processorn.

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Skrivet av Perkka:

Det finns en del olika saker att tänka på, jag har inte byggt någon maskin med Skylake för OSX.
Men det som finns att få ner priset om du "aldrig" tänkt överklocka är att ej köra på K modell av processor och b150 istället för z170. däremot så sänker det 2a hands värdet en hel del så kanske inte värt det.

Sedan så har du valt ett väldigt dåligt grafikkort i jämförelse till vad för hårdvara du har i övrigt, men det handlar ju självklart om vad du ska ha datorn till, planerar du inte att spela något så är det helt Ok, Men då kan du istället strunta i att köpa grafikkort och köra på det inbyggda i processorn.

b150 är inte supportat för hackintosh på tonymacs86.com! Jag kommer inte spela något alls på dator så tror du det räcker med EVGA GT 740 SC (4GB) då?

Sen undrar jag vad den exakta skillnaden är mellan 6700k och 6700?

Permalänk
Medlem
Skrivet av olleolssonse:

b150 är inte supportat för hackintosh på tonymacs86.com! Jag kommer inte spela något alls på dator så tror du det räcker med EVGA GT 740 SC (4GB) då?

Sen undrar jag vad den exakta skillnaden är mellan 6700k och 6700?

Skillnaden är några hundra mhz och upplåst multiplier, reell skillnad om man inte överklockar på kanske 5-10% prestanda max.
Men med 6700k och z170 kan du självklart överklocka och tjäna lite prestanda.

De billigaste ITX moderkorten verkar köra på H110 chipset och det verkar vara en del som kör det i sina hackintosh maskiner, men då kan du inte heller överklocka.

Om du inte ska spela så känns det onödigt att köpa ett extra grafikkort istället för intel HD 530 som är i cpun, speciellt då det knappt lär vara någon större skillnad på det och nvidias 740. du sparar både pengar och ström med att köra det inbyggda. Eller finns det någon anledning till att du vill köpa ett dedikerat grafikkort?

Det har varit problem med intels 530 tidigare men ska fungera felfritt efter osx 10.11.3.

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk
Skrivet av Perkka:

Skillnaden är några hundra mhz och upplåst multiplier, reell skillnad om man inte överklockar på kanske 5-10% prestanda max.
Men med 6700k och z170 kan du självklart överklocka och tjäna lite prestanda.

De billigaste ITX moderkorten verkar köra på H110 chipset och det verkar vara en del som kör det i sina hackintosh maskiner, men då kan du inte heller överklocka.

Om du inte ska spela så känns det onödigt att köpa ett extra grafikkort istället för intel HD 530 som är i cpun, speciellt då det knappt lär vara någon större skillnad på det och nvidias 740. du sparar både pengar och ström med att köra det inbyggda. Eller finns det någon anledning till att du vill köpa ett dedikerat grafikkort?

Det har varit problem med intels 530 tidigare men ska fungera felfritt efter osx 10.11.3.

Hur mycket minne har Intel® HD Graphics 530? för tex. Davinci Resolve kräver minst 2gbs grafikminne!

Permalänk

Inga mer tankar???

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Inaktiv

Du behöver ett bra grafikkort och ett med minst 4 gig om du ska köra Davinci Resolve även den fria versionen. Det inns ingen anledning att inte köra Resolve då det är ett fantastiskt program.

Själv funderar jag på att gå över till win på mina hackintoshar då det nog tar ett tag innan nya gtx 10xx serien är supportad av os x. Det verkar vara så storprestandaökning med dom jämfört med förra generationen grafikkort så det måste ju vara det logiska valet för framtiden när det gäller videoredigering.

Den inbyggda grafiken i processorn räcker inte till för video redigering och jag undrar om ens resolve skulle starta.

Sen 4k är lite skoj och det kommer kan man nog räkna med så då behövs lite kräm i kortet.

Sen Tony mac skit i den sidan gå till insanelymac som är orginalet istället.

Kort sagt jag vet inte om det finns nån anledning att bygga en hackintosh för video längre när programmen finns till båda platformarna och som PC kommer din maskin funka bättre än som hackintosh.

Glöm inte det viktigaste ett monitorkort och en monitor, dvs inte datorskärm utan en separat någorlunda färgäkta TV eller vad man har råd med. En riktig sån skärm kostar skjortan så man får googla för billiga lösningar. Ett intensity pro antingen äldre full hd modellen om du hittar ett eller nya 4k modellen eller liknande funkar bra.

Lycka till

Permalänk
Skrivet av anon270561:

Du behöver ett bra grafikkort och ett med minst 4 gig om du ska köra Davinci Resolve även den fria versionen. Det inns ingen anledning att inte köra Resolve då det är ett fantastiskt program.

Själv funderar jag på att gå över till win på mina hackintoshar då det nog tar ett tag innan nya gtx 10xx serien är supportad av os x. Det verkar vara så storprestandaökning med dom jämfört med förra generationen grafikkort så det måste ju vara det logiska valet för framtiden när det gäller videoredigering.

Den inbyggda grafiken i processorn räcker inte till för video redigering och jag undrar om ens resolve skulle starta.

Sen 4k är lite skoj och det kommer kan man nog räkna med så då behövs lite kräm i kortet.

Sen Tony mac skit i den sidan gå till insanelymac som är orginalet istället.

Kort sagt jag vet inte om det finns nån anledning att bygga en hackintosh för video längre när programmen finns till båda platformarna och som PC kommer din maskin funka bättre än som hackintosh.

Glöm inte det viktigaste ett monitorkort och en monitor, dvs inte datorskärm utan en separat någorlunda färgäkta TV eller vad man har råd med. En riktig sån skärm kostar skjortan så man får googla för billiga lösningar. Ett intensity pro antingen äldre full hd modellen om du hittar ett eller nya 4k modellen eller liknande funkar bra.

Lycka till

okej. Har varit inne lite Insanelymac men jag har svårt att hitta någon exakt guide. Har du någon att rekommendera?
Jag här tänkt många gånger att det vore enklare att bara köra windows men jag vill ge Hackintosh en chans då jag har kört mac i 6 år och jag ogillar verkligen windows. Mac är så mycket enklare att hålla organiserat osv!

tror du att ett monitorkort funkar bra i en hackintosh?

Permalänk
Inaktiv

Intensity Pro full HD versionen har jag i tre av mina hackintshar men ska du köra 4k så är det nog bättre att köra på den den nya 4k versionen, det är samna pris trir jag och den äldre full hd finns nog bara beggat nu för tiden.

När det gäller guider så är jag i samma båt då mina maskiner är tre eller fyra generationer (3770 k) så mycket är nog nytt nu. Funderar lite på en 4k maskin men det är då jag funderar på ett win bygge istället då om nya grafikkorten gtx 10xx serien eller AMDs motsvarande 480 eller vad den heter kommer att ta nåt halvår eller om det ens kommer stöd för dom korten i os x då det verkar som att apple inte är så sugna på desktopmodelker längre.

Kör man i prores så blir det väl problem i win tror jg men måste kolla det.

Permalänk
Inaktiv

Jäkla plattan strular får stava till det imorn

Permalänk

@anon270561: gick in på Black Magics hemsida och läste lite om intensity pro och om jag har förstått det hela rätt använder man det endast för "screen recording" stämmer de?