Blinkande skärm med ATI's kort

Permalänk

Blinkande skärm med ATI's kort

Min dator är kopplad till både skärm och tv vilket funkar utmärkt förutom en sak. Det är nämligen så att när jag växlar till/från datorns bild på tv'n genom receivern så blinkar det till några gånger på skärmen. Vad som händer är att tv'n(som räknas som en skärm) aktiveras eller inaktiveras varje gång, vilket också förstör för mig eftersom MediaPortal ska alltid köras på skärm #2(tv'n).

Jag hade löst detta tidigare genom att inaktivera en tjänst vid namn "Ati external event utilty" (den kan ha hetat nåt annat också, minns inte helt säkert). Genom att inaktivera tjänsten "märker inte" datorn att tv'n inte är aktiv och den skickar alltså bild på HDMI-porten hela tiden, precis det jag vill.
Nu har jag dock installerat Windows 7 och Catalyst 9.11 (Vista och 8.12 tidigare vill jag minnas) och oavsett vilka tjänster och processer jag avslutar jävlas det med mig ändå. Är jag den ende som blir irriterad på det här? Om inte har ni löst det här och isf hur? Får väl installera Catalyst 8.12 om jag inte får till det på nå annat sätt, men frågan är ju om den kommer funka med Windows 7?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk

Satt o försökte lösa det på diverse sätt men kom fram till att det nog inte går utan att nedgradera drivrutinerna. Efter att ha provat lite olika versioner fick jag det att funka med Catalyst 9.1. Som tur är spelar jag aldrig, men det känns ju inte direkt motiverande att skaffa sig ett snabbare grafikkort om jag ska vara tvungen att köra med gamla drivrutiner :/

Man kan tycka att det är en bagatell, men för mig som har alltid MediaPortal igång på tv'n är det väldigt viktigt. Annars hamnar MediaPortal på skärmen direkt tv'n inaktiveras.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.