Permalänk

Skum bios flashning

Tjenare!

Skulle uppskatta lite hjälp nu!

Köpte en ny processor, en phenom 2 x4 955. Läste innan att moderkortet stödde processorn. Jag i min enfald tänkte ju inte på att det är över 1 år gammalt och att processorn kom nån gång i somras vilket givetvis innebär att ja var tvungen att flasha bios. Vilket jag då gjorde.

Det är ett msi kort jag har, så ja körde deras live update. Gjorde som de stog på skärmen, till slut vart ju den svart (antar att den skulle bli det efter ett tag), iaf så väntade jag i 40 minuter, sen startade ja om datorn med reset knappen.

Datorn startade, fick ett felmeddelande och sen kunde jag välja att återställa bios. När ja då fick igång datorn så visade det ju sej att bios nu stöder processorn. Är dock skitorolig att moderkortet ska brinna och ta något med sej (processor, minnen, grafikkort..) sen ja fick felmeddelandet om återställning.

Någon som kan lugna mej eller bekräfta att moderkortet är skräp nu och att ja bör byta före något händer?

MVH

Permalänk
Medlem

När du flashar BIOS nollar dina inställningar och du måste ladda defaults igen, fullt normalt!

Permalänk

Okej!

Tackar så mycket för svaret!