virusproblem - kan ej köra antiv. eller systemåterställ.

Permalänk
Medlem

virusproblem - kan ej köra antiv. eller systemåterställ.

Fattar inget, jag klickade inte på något speciellt men vips så började luriga popus att visa sig med antivirusreklam... undvek dem... och nu får jag inte igång avir längre, den är plötsligt inaktiverad... testade installera AVP men det gick inte...

Frsökte köra systemåterställning men efter att valt en dag gick det inte att klicka på nästa...

Har testat i felsäkert läge utan reslutat...även kört utan nätverkskabeln i...

Har ingen xp-skiva...
´

ccleaner har jag kört också... där gick de att laga filer iaf...

jag har blivit av med de popupsen... fast stundvis så kan datorn låsa sig..

Har kört Ad-aware fast när den väl hittade mängder infekterade så gick det inte att ta bort något...

testade köra hårdisk koll/rep via systemmechanic, samt knappade in chkdsk /r.... men vid omstart stod det att den inte kunde utföra kontrollerna då de inte var i "raw" läge...

ibland vid uppstart så fastnar den i svartbildskärms läge...

den fryser ibland till lite nu när jag surfar - fast oregelbundet, inte fått känn på i vilka samband... oroväckande dock...

--- så har ni några goda råd som inte innebär omformatering?
tack på förhand

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Testa med att söka igenom hela din dator i felsäkert läge med hjälp av Malwarebytes' Anti-Malware o se om det blir något bättre.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Kan du identifiera processen över själva viruset?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

avast gick att köra igång, och då började det släppa... efter att kört både avast och sedan även avira så menar dom nu på att det är virusfritt i maskineriet... *pust*

enda jag upptäckt krånglar är att länkar i mail inte vill öppna sig.. "gå in i mapp alternativ och ställ in... bla bla"... nåväl, kunde ju blivit jobbigare än så..

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

fast nu när jag körde malwarebytes programmet så hittar den några, och avira poppar upp med alternativ och jag deletar... suck vad envetet det ska vara

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk
Medlem

Vänta lite nu! Säger du att du har både Avira AntiVir och avast! Home Edition installerade samtidigt?? Inte undra på att datorn krånglar som den gör för dig då.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

nej det var först nu jag installerade och körde båda...

tr/cryptXPACK.gen är det som den hittar hela tiden, deletar och deletar men återkommer pånytt, trots brandväggar och allt vad det är... :/

och bds/backdoor.gen2....

frågan är om jag ska köra systemåterställaren nu, bör ju funka då antivirusprogrammen startar... är det lösningen måntro?

Visa signatur

e7200, gigabyte gefore9600gt passiv, gigabyte ep35-ds4, 2x2gb corsair budget pc6400, xp pro. corsair 650w,

Permalänk

To remove TR/Crypt.XPACK.Gen, you must first stop any TR/Crypt.XPACK.Gen processes that are running in your computer's memory. To stop all TR/Crypt.XPACK.Gen processes, press CTRL+ALT+DELETE to open the Windows Task Manager. Click on the "Processes" tab, search for TR/Crypt.XPACK.Gen, then right-click it and select "End Process" key.

To delete TR/Crypt.XPACK.Gen registry keys, open the Windows Registry Editor by clicking on the Windows "Start" button and selecting "Run." Type "regedit" into the box and click "OK." Once the Registry Editor is open, search for the registry key "HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\TR/Crypt.XPACK.Gen." Right-click this registry key and select "Delete."

Finally, to completely get rid of TR/Crypt.XPACK.Gen, you must manually remove other TR/Crypt.XPACK.Gen files. These TR/Crypt.XPACK.Gen files can be in the form of EXE, DLL, LSP, TOOLBAR, BROWSER HIJACK, and/or BROWSER PLUGIN. For example, TR/Crypt.XPACK.Gen might create a file like
%PROGRAM_FILES%\TR/Crypt.XPACK.Gen\TR/Crypt.XPACK.Gen.exe. Locate and remove these files.

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]